Nu Online
Momenteel zijn er 121 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bedanking 'SCHOON'ouders !!

12-8-2011 14:57:57
Hallo,

ik zit met iets vervelend.

Volgende week zaterdag is onze trouwdag en ik wou graag mijn ouders bedanken door een bedankwoordje te zeggen en een cadeau.
Maar nu zegt mijn "toekomstige" dat we voor zijn ouders ook een cadeau moeten kopen.

Mijn probleempje hierbij is, dat mijn ouders wel effectief veel geholpen hebben met de voorbereiding, en dat mijn schoonouders totaal niets gedaan hebben. Zelfs geen telefoontje om te vragen of ze met iets kunnen helpen!
Het enige wat we al gekregen hebben is commentaar op onze menu!

Wat moet ik nu doen? Iemand suggesties om de kerk een beetje in het midden te houden :-s

Groetjes
Jill

Jill
20-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 2010

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik12-8-2011 15:00:42

En als je nu gewoon een bos bloemen afgeeft? Dan hoef je geen echt groot cadeau te geven... allé dat zou ik toch doen, als ze toch niet hebben meegeholpen met de voorbereidingen.
Het is maar een idee hé
Groetjes xxx

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik12-8-2011 15:03:40

Dag Jill,

ik zit met exact dezelfde situatie, behalve dan dat er geen commentaar kwam op de menu maar wel op locatie, gastenlijst etc. Wij lossen het zo op: getuigen en ouders van bruid en bruidegom krijgen allemaal een goeie fles wijn met een lief kaartje eraan bevestigd (het plan om er een eigen etiket op te plakken hebben we afgevoerd omdat je dan niet meer ziet dat het effectief een goeie fles is ;o) ). Later gaan we met mijn ouders nog eens samen uitgebreid gaan eten op onze kosten, zonder dat we daar mijn schoonouders van op de hoogte brengen.

En zo houden we de kerk in het midden! Hopelijk helpt dit jou een beetje. Ik moet toegeven dat het mij nog altijd niet gemakkelijk afgaat om die fles te geven, omdat het echt een bedankingsgebaar is dat dus eigenlijk niet zo verdiend is, maar goed.

Groetjes,
Hanne

Sofie

Meld misbruik12-8-2011 15:04:18

Geef beide ouders hetzelfde als je hen het cadeau zou geven op het feest, of waar anderen bij zijn. Je gasten hebben er geen zaken mee wie wat gedaan heeft én het is niet echt beleefd of vriendelijk naar je schoonouders toe om in't zicht van de rest enkel jouw ouders een cadeau te geven. Je kan dus bvb beiden een bos bloemen geven of zo.

En dan neem je je eigen ouders achteraf eens mee uit eten, om hen te bedanken voor de steun en hulp bij de voorbereiding van het feest...

Sofie

Meld misbruik12-8-2011 15:04:56

Haha, Hanne en ik dachten duidelijk hetzelfde!

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik12-8-2011 15:07:01

Hey Jill,

volgens ons is de bedanking naar de ouders toe niet voor de hulp bij het feest... Maar voor de opvoeding die je gekregen hebt, de warme thuis die je gehad hebt e.d. ...

Groetjes

Tabita

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik12-8-2011 15:10:57

Zoals Tabita zegt, je bedankt je ouders en schoonouders voor wat ze in het verleden allemaal hebben gedaan en niet wat ze voor de trouw hebben gedaan :)

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik12-8-2011 15:24:34

@Tabita & Liselotte: helaas, in ons geval is de interesse in het huwelijksfeest representatief voor de interesse in het "gewone leven"...

Eva
23-3-2012
 Meld misbruik12-8-2011 15:55:01

Goh ik zou hetzelfde geven. Je geeft toch geen cadeau omdat ze geholpen hebben maar omdat ze jullie ouders zijn en jullie hebben opgevoed en graag zien. Het is helemaal niet leuk dat je schoonouders niet helpen, maar hebben jullie effectief om hulp gevraagd? Die commentaar, tja die krijgt iedereen wel zeker. Niks van aantrekken het is jullie feest en zij krijgen gratis eten dus ze moeten maar zwijgen ;)

Els
16-6-2012
 Meld misbruik12-8-2011 16:27:37

Ik zou in dit geval ook zowel de ouders als de schoonouders hetzelfde kleine cadeautje geven op het feest en dan idd jouw ouders achteraf nog eens apart bedanken (etentje, luxe ontbijtmand, weekendje weg, ...). Op die manier hou je de kerk wat in het midden en hoeft er zich niemand ongemakkelijk te voelen op de dag zelf.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik12-8-2011 16:32:08

Ofwel geef je hetzelfde op het feest ofwel doe je iets apart voor of na het feest, zonder dat de ander er iets van af weet! Maar de ene wel en de andere niet, terwijl ze het wel zien, sorry, maar dat is om ruzie vragen...
En idd, dat cadeau gaat niet om 'sponsoring', maar wel om hun jarenlange toewijding voor jullie. Ook al vind je hun interesse niet groot, ze hebben je (of in dit geval je vriend) toch grootgebracht... Nu zie je dat mss nog niet zo, maar eenmaal er kinderen van jezelf zullen zijn, zal je merken wat het ouderschap allemaal met zich meebrengt... Ook al wil je dan eens tijd voor jezelf of enkel voor je partner, kinderen kan je niet wegcijferen...
Waarmee ik ab-so-luut geen steen wil werpen, waarom zou ik? Ik ken je niet eens. Maar denk wel goed na over wat je al dan niet zou doen en welke gevoelens dit met de ander meebrengt...

Melissa
2-9-2011
 Meld misbruik12-8-2011 17:05:52

Ik doe hetzelfde als hanne! Mijn schoonouders trekken zich ook van nergens iets aan! ZE geven ook alleen commentaar! Ik geef ze allemaal hetzelfde en daarna gaan we met mijn ouders uiteten.

monica
26-8-2011
 Meld misbruik12-8-2011 18:07:26

Wij geven ook hetzelfde aan de ouders en bij ons is dat als dank voor het leven....
Zo heb ik naderhand ook geen woorden :-)
Succes

inge
12-5-2012
 Meld misbruik12-8-2011 19:56:19

Geef de schoonouders ook een cadeau'tje en als je aanstaande er een leuke tekst bij wil dan weet hij wat hem nu nog te doen staat he. :-) het zijn zijn ouders dus hij moet heb bedanken! jij mag al helpen bij het uitzoeken voor het geschenkje.
en als hij er niet veel woorden aan wil vuil maken uit beleefdheid. dan kan hij bv zeggen 'ma pa ik ben niet zo sterk ik teksten neer te schrijven die uit mijn hart komen maar bedankt voor alles en dat jullie mij hebben gebracht tot wie ik nu ben'
voila!!! opgelost :-))
no stress ;-))

petra

Meld misbruik12-8-2011 19:58:30

Gewoon van u zetten. Het is feest, lok geen ruzies of wrevel uit en geniet en laat ook uw man genieten.

Jill
20-8-2011
 Meld misbruik12-8-2011 23:10:11

Hey dames,

Ik ga inderdaad gewoon hetzelfde cadeautje geven en dan achteraf zullen we met mijn ouders wel eens gaan eten... da's misschien de beste en meest faire oplossing hé.
En mijn schoonouders hoeven van dat etentje niets te weten.

Alvast mercikes voor jullie reacties... ze hebben me toch geholpen hoor :-)

Elke
9-7-2011
 Meld misbruik13-8-2011 15:43:48

Hey Jill

Ik ken het fenomeen... wij zijn 9 juli getrouwd en het zal niet slecht bedoeld zijn van mijn schoonouders maar hier is het exact hetzelfde!
Wij hebben in de kerk beide ouders bedankt en een boeket bloemen gegeven. De dag erna zijn mijn man en ik bij mijn ouders langsgegaan met een cadeaubon (weekendje weg). Mijn schoonouders weten hier niets van... maar mijn ouders waren er superblij mee. Zowel mijn man als ikzelf vonden dat ze dit echt verdiend hebben! Een jaar lang hulp (onze trouw was bij mijn ouders thuis) en een week vol stress staat niet op tegen een uurtje hulp.

Veel succes ermee...

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik18-8-2011 22:50:58

goh mijn toekomstige schoonvader heeft pas sinds kort terug contact met mijn verloofde, heeft er nooit naar omgekeken en in zijn kinder en jeugdjaren heeft hij enorm veel dingen meegemaakt met zijn vader. toch zullen we ook hem betrekken in het dankwoord want zonder hem had ik geen schat van een verloofde
hulp willen we al helemaal niet, laat ons maar lekker snoefen dat we het allemaal alleen hebben gered

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...