Terug naar overzicht
normaal regelt de ceremoniemeester dat allemaal. da's bij ons toch zo.of jullie nemen misschien geen ceremoniemeester ...
Als je op voorrand met de priester gaat spreken (wat gebeurt als je in de kerk trouwt) dan gaan jullie dat allemaal regelen...
Wij hebben geen ceremoniemeester genomen, dus we moeten alles zelf regelen (vind ik niet zo erg). We hebben het er nog niet echt over gehad, maar waarschijnlijk zullen eerst mijn broer en schoonzus binnengaan gevolgd door de getuigen (zij hebben geen partner dus zullen ze samen binnenkomen), nadien volgen mijn moeder en grootmoeder, vervolgens mijn (toekomstige) schoonouders en, last but not least, mijn vader en ik. Mijn vriend zal als allereerste binnengaan om mij op te wachten. En dan hoop ik dat ik niemand vergeten ben :-)Het kan zijn dat deze volgorde nog veranderd. Ik denk dat het vooral een last minute beslissing wordt. Veel succes met de voorbereiding en geniet van je dag!GroetjesAnnelies
hey Liesbet,wij hebben gisteren met de ceremoniemeester de volgorde overlopen: eerst gaan mijn oma's binnen, vervolgens mijn schoonbroer en zijn vrouw, vervolgens mijn broer en vriendin, daarna mijn moeder en mijn schoonvader, vervolgens mijn vriend met zijn moeder en als laatste ik en mijn vader. Iedereen van de suite wacht aan het begin van de kerk (links de vrouwen, rechts de mannen met als laatste mijn vriend) totdat ik met mijn vader langskom. Vervolgens neemt mijn vriend mijn arm over van mijn vader en komt de priester af die ons inwijdt. Daarna gaan we door in de kerk naar voren als volgt: ik en mijn vriend, mijn ouders, mijn schoonouders, mijn broer en vriendin, mijn schoonbroer en zijn vrouw en de oma's
Vorig jaar is mijn broer getrouwd en die hadden een ceremoniemeester. Die weet perfect wie er wanneer naar binnen moet gaan en hoe. Volgens mij gaan de bruidegom met zijn moder eerts naar binnen, vervolgens de getuigen met partner en als laatste de bruid met haar vader. Hopelijk heb je wat aan deze informatie, groetjes Ve