Terug naar overzicht
Heyhey, Ik denk dat deze planning wel realistisch is :-). Foto's gaan nemen zal normaal 2 à 3 uur duren, afhankelijk van hoever je moet rijden naar je fotolocatie :-). De meeste fotografen vragen immers 2 uur voor de fotoshoot en wij voorzien dus 3 uur aangezien we een half uur enkel naar de locatie moeten rijden :-). Dan kan de receptie + het avondfeest rond 18.30 u beginnen. Groetjes!
Blijven de mensen van de middagreceptie (ik vermoed dat dit de familie/suite is) in dezelfde zaal terwijl jullie op fotoshoot zijn? Dan zou ik wel zorgen dat ze de tijd een beetje kunnen vullen op d'één of d'andere manier. Meestal rekenen ze ongeveer één hapje per kwartier. Dus als het een uurtje is, zou ik 4à5 hapjes voorzien. Voor 2 uurtjes wordt er meestal 8à10 hapjes voorzien. Hangt er een beetje van af wat je geeft.Wij doen een uitgebreide receptie na onze viering, ongeveer 2 uur, en voorzien (denk ik) ongeveer 10 hapjes, waarvan de laatste een mini zakje friet en een mini braadworst.Het is dan ook de bedoeling dat de middag-gasten om 17uur naar huis kunnen zonder dat ze meteen weer aan tafel moeten. 's avonds gaan we met de beperkte suite naar een B&B voor een gastronomische overnachting, dus dan kunnen we van 17u tot aan het avondeten zeker zonder honger doorkomen.Voorzien jullie ook iets rond de middag? Wij gaan waarschijnlijk de fotoshoot 's morgens doen, en dan samen komen met de suite bij mijn schoonzus om 's middags belegde broodjes te eten en een goeie te drinken. Onze burgerlijke trouw is om 13u.
goh het is enkel nog maar een idee ... een echt plan hebben we nog niet! wij doen onze viering misschien bij een b en b ... zelf hebben we geen geschikte locatie en waar onze zaal is voor het avondfeest is geen optie. ik wil gewoon op ons huwelijk klinken en dacht daarbij dat het wel leuk zou zijn dit meteen na de viering te doen. de viering doen we met de familie en een klein aantal vrienden. moeten wij echt regelen wat de gasten doen tijdens dat wij weg zijn op fotoshoot?
Wel, als het enkel familie is, zullen ze waarschijnlijk wel zelf zorgen dat ze mekaar bezig houden. Het moet wel duidelijk zijn voor die middag-gasten wat de bedoeling is. Als het de bedoeling is dat ze zelf zorgen dat ze dan naar de zaal voor het avondfeest geraken, kunnen ze misschien beter naar huis gaan om hen even op te frissen of samen naar één plaats gaan om de tijd in te vullen terwijl jullie weg zijn. Ik denk dat je zelf wel gaat aanvoelen hoe je het best dit moment invult voor hen eens je meer weet over de locatie van je ceremonie en zo. Kwestie van de mogelijkheden te bekijken. Als de afstand niet te groot is en de familie woont niet te ver, kunnen ze beter even naar huis gaan, anders is het toch best dat je even met je familie overlegt wat zij het leukst zouden vinden.Een dagplanning veranderd soms nog doorheen je voorbereidingen, wanneer er meer concreet vast komt te liggen. Gaandeweg krijgen die dooie momenten dan ook wel hun invulling hoor.
Hoi, Reken ongeveer 1 hapje per kwartier. Voor de fotoshoot best minimaal 2 uur. Wij hebben er iet meer 2 uur en half over gedaan. Groetjes