TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Vicky
7-7-2012
|
14-8-2011 8:17:32
Hoi Sarah, wij...wij....wij!!!! En goh, om eerlijk te zijn hebben wij denk ik al zo goed als alles geregeld buiten de bloemen en nog enkele details. Dit omdat ik leerkracht ben en in september weer moet gaan werken. Ik ga dit jaar ook in avondschool nog fulltime bijstuderen. Omdat ik in de loop van het schooljaar dus niet veel tijd ga hebben, heb ik deze vakantie (ook te danken aan het slechte weer) al zo goed als alles geregeld. Onder het motto, wat gedaan is is gedaan. Hieronder mss een kleine opsomming (ps, zou wel kunnen dat ik soms enkele details vergeet hoor): * kerk * gemeentehuis * getuigen *bruidsmeisje * ringen * kledij bruidegom (buiten hemd en das nog te zoeken) * afspraak kledij bruid gemaakt * Misboekje, klaar ter goedkeuring van pastoor ook de personen om voor te lezen in de kerk zijn gevraagd * gastenboek (zelf gemaakt) * feestzaal met traiteur * dj * videograaf * fotograaf + fotolocatie (buiten) * vervoer * schminkster * voor kapsel zijn de eerste contacten gelegd maar nog geen besluit genomen. * kaartenbox is klaar (zelfgemaakt) * plaatsaanduidingen zijn aangekocht (moeten enkel nog afgewerkt worden tegen dat het zover is) * trouwschoenen bruid gekocht * ontwerp uitnodigingen is gemaakt (ook zelf) * al wat praktische afspraken gemaakt met familie en vrienden en suite * net besteld: een spandoek ter versiering, kaartjes voor de suite, pen, bord voor aanduiding van de zaal, huwelijkskaars, ... hé hé, ik denk dat het dat zowat is. in verband met save the date: wij wilden daar geen geld aan uit geven en hebben een powerpoint gemaakt. deze hebben we doorgemaild naar iedereen waar we het mailadres van hadden. De anderen hebben het al wel via via vernomen of van ons zelf de mensen die we er zeker graag bij wilden hebben ;-) Als je nog vragen hebt, doe gerust!!! Heel veel succes! Groetjes, Vicky
|
|
Erika
7-7-2012
|
14-8-2011 9:52:13
Wij ook! Wij staan beide in het onderwijs dus hier ook al veel geregeld.
- Bruid: kleed en schoenen
- feestzaal
- DJ
- fotograaf
- bruidskindjes (onze eigen kindjes, tegen dan 4 en 2,5 jaar :-)) Onze dochter heeft haar "prinsessenkleedje" al.
- misboekje is af, mede door het slechte weer van de zomer
- pastoor en gemeentehuis
- kapster
- getuigen
- ontwerp kaartje. Wij doen alles zelf met papier uit Ava, onze geboortekaartjes hebben we vroeger ook zelf gedaan en veel positieve reacties op gekregen.
- dagplanning
- muziek kerk + feestzaal ligt grotendeels vast
Save the date kaartjes hebben we ook niet, maar ik denk dat iedereen ondertussen al wel op de hoogte is!
Mijn verloofde trekt er zich voorlopig niet veel van aan, hij vindt dat ik een beetje te vroeg start met alles :-) Maar ja, als mama en als leerkracht zijnde is dat een beetje beroepsmisvorming denk ik. En..... wat gedaan is, is gedaan!
Veel plezier met de voorbereidingen nog!
|
|
francis en joeri
6-7-2012
|
14-8-2011 11:17:47
hey ik trouw 1 dag eerder bij ons is al geregeld De foto graaf de gemeenten ( ondertrouw) De zaal licht vast De bedankje zijn bijna klaar Tekst voor op de uitnodigen en de kaart is uitgezocht ( moeten nog gedrukt worden) Afspaark voor me jurk uit tezoeken de ringen zijn er al voorlopige draai boek voorlopige gastenlijst De trouwauto en dan nog was klein standaard dingen zijn geregeld
|
|
joke
7-7-2012
|
14-8-2011 12:09:47
Ik ook,
Doen geen save the date kaartjes, familie en vrienden datum zo doorgegeven.
Al geregeld:
Zaal
Kerk
Fotograaf
DJ
Voorlopige gastenlijst
Ceremoniebus
Ceremoniemeester
Verder probeer ik nu vooral ideeën te vinden op internet voor uitnodigingen, thema, decoratie, ... Maar wacht ik bewust nog om alles te beslissen, zo kan ik het hele jaar bezig zijn met de organisatie :)
Groetjes,
|
|
virginie
7-7-2012
|
14-8-2011 13:01:18
Hallo Sarah, Ook wij trouwen op 7juli. Bij ons is het volgende reeds gepland, -videograaf/babbelbox -fotograaf -zaal -kerk en gemeente -trouwkleed -live muziek -save the date kaartjes gaan in december mee met de nieuwjaarswensen Dit is het verlopig succes.....
|
|
Jessica
7-7-2012
|
14-8-2011 13:26:28
amaai, als ik dat hier zo zie, wij trouwen ook 7 juli en hebben geregeld: De feestzaal Zaal voor ceremonie DJ Gemeente Praatpaal Een voorlopige gastenlijst en dagplanning Kapper en make-up(doet mijn getuige) Persoon die de ceremonie gaat leiden en een paar teksten die ik wil gebruiken De komende twee weken, wordt de fotograaf beslist, en zou ik graag naar trouwringen gaan zien,... Maar voor de rest... wacht ik toch nog even af, november ga ik mijn trouwjurk kiezen, januari afspraak met de zaal en het kiezen en bestellen van de uitnodigingen Veel plezier!
|
|
natasha
7-7-2012
|
14-8-2011 18:31:02
hoi,
Wij trouwen ook 7-7-2012 en ik dacht dat ik heel vroeg was met voorbereidingen maar zo te lezen heb ik nog veel ni. De zaal en catering die staan al vast mijn kleed heb ik ook al besteld een fotograaf zijn we met bezig en voor de rest al veel idees enkel nog niet uitgewerkt omdat ik er nog ruim de tijd voor heb :)
Mag ik vragen waarom jullie voor deze dag gekozen hebben?
Wij omdat onze dochter geboren is op 12-12-2007 en nu hebben we de data omgekeerd.
|
|
Sarah
7-7-2012
|
15-8-2011 12:57:12
allemaal bedankt!! Nu heb ik toch ongeveer een idee wat ik nog allemaal moet doen en op welk tijdstip ik dit moet plannen.
Oorspronkelijk wouden we 1/10/2010 (omdat we toen 10 jaar samen waren) trouwen maar door omstandigheden kon dit niet.
Dus nu wilde wij een totaal andere datum om te trouwen. We twijfelde tussen 30 juni en 7 juli en omdat op 7 juli het bouwverlof begint is dit ideaal, aangezien mijn verloofde een architect en dus zelfstandige is. Hij kan wel verlof nemen, maar aangezien hij dan toch 3 weken thuis leek het ons ideaal om het dan te doen.
|
|
mieke
7-7-2012
|
16-8-2011 13:47:19
hallo medebruidjes,
amaai, ik ga precies eens mogen terug in gang schieten zie ik:-)
wij hebben nu:
- de zaal
- het wettelijk huwelijk
- fotograaf
- videograaf
en dat is het zo wat. we moeten nu dringend eruit geraken met ons vervoer en dan een dj zoeken. dat is nu denk ik het belangrijkste
groetjes, x
|
|
Heidi
7-7-2012
|
17-8-2011 13:38:15
Haaai !! Hier nog een 7/7/12 bruidje ! We zijn met vélen :)
Wij hebben ook nog helemaal niet zoveel geregeld:
De feestzaal, de fotograaf, de getuigen, een kennis heeft het vervoer (we wouden daar geen extra geld aan uitgeven, en zij stelden het spontaan gratis voor, dus hupsa !). Op de planning staat eerstdaags een bezoek aan het gemeentehuis om de dag vast te leggen daar :)
Ik heb nu toevallig gisteren een save-the-date gemaakt, maar een foto die ik via e-mail ga rondsturen naar de familie. Mijn vriend zijn familie is héél groot, en dit is de gemakkelijkste manier om iedereen op de hoogte te brengen. Omdat 7/7/12 een dag is waarop velen anders in verlof zullen vertrekken, wouden we toch de familie al op de hoogte brengen (die wonen allemaal ver en mondeling gaat het niet altijd zo snel bij hen :))
Voorts zitten er in mijn hoofd duizenden ideeën voor het gastenboek, de gastencadeau'tjes(die ik zelf wil maken), de foto's, de uitnodigingen (die ik ook zelf wil maken),...
Mijn kleed zal gemaakt worden door m'n schoonmama. Op mijn kleed zitten vlinders, ik zou graag van de vlinders het algemene thema maken; maw. de vlinders verwerken in de uitnodiging, de tafelindeling, de gastencadeau'tjes...
spannend !
Wij hebben 7/7/12 gekozen omdat we beginnen verkeren zijn op 17/7/07, we kenden elkaar toen al 7 jaar. Trouwen op de volgende 17/7 duurde mij te lang :) En ik heb wel iets met de 7 dus daarmee :)
|
|
Freya
7-7-2012
|
25-8-2011 0:17:43
Hier nog ééntje die op 7 juli trouwt! Ik was me al bewust dat ik nog niet zoveel gedaan had, maar hier zijn er precies al veel serieus in gang geschoten :-) Bij ons ligt het volgende vast;
- Gemeentehuis - Bruidskindjes - Getuigen - Fotograaf - ceremoniemeester - Bruidswagen en limousine .. Helaas nog wanhopig op zoek naar een zaal .. Aangezien hier op het forum al blijkt dat er veel bruidjes zijn voor die dag, moet je er wel "snel" bij zijn. Ik hoorde al "neem een andere datum" maar ik zeg nu al 2maanden dat we op 7/7 trouwen, dat nu nog gaan veranderen vind ik écht heel moeilijk.
Wij zijn dat jaar 7 jaar bij elkaar, voor de rest niet echt speciaal. De week nadien is mijn verjaardag, dat wou ik niet. Het klonk ook echt leuk en het is op een zaterdag, wat we ook heel leuk vinden!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|