Nu Online
Momenteel zijn er 546 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

getuigen

26-5-2004 14:36:33
Hallo,

ik heb een probleempje: ik weet wie de getuigen gaan zijn voor de wet (een tante en een nonkel) maar nu zegt mijn vader dat hij graag getuige wil zijn voor de kerk. Ik vind het zelf een beetje raar om verschillende getuigen te nemen voor de wet en voor de kerk (zeker omdat het op dezelfde dag is). Anderzijds vind ik dat nu ook weer niet zo belangrijk en wil ik mijn vader graag een plezier doen. De meeste van zijn broers en zussen hebben getuige mogen zijn op de trouw van hun kinderen.
Wat denken jullie? Gebeurt het soms dat ouders getuige zijn voor de kerk?

Groetjes,
Evy

Evy
30-4-2005
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 1080

els
30-7-2005
 Meld misbruik26-5-2004 16:38:00

Hoi Evy,
Het is helemaal niet raar om twee verschillende mensen te vragen voor wet en kerk... ikzelf heb een broer en een zus... en ik kon niet kiezen wie... dus lekker makkelijk ik kies ze beide... mijn broer voor de wet en mijn zus voor de kerk... zo trap ik niemand op de tenen en ik vind het zelf toffer zo! De meeste mensen die ik hebben twee verschillende getuigen gehad ook al valt het op dezelfde dag...dus echt meid...juist fijn dat je vader er zo belang aan hecht... DOEN!

Saara
26-6-2004
 Meld misbruik26-5-2004 17:09:54

Dag Evy,

Als het je vader zo pleziert, zou ik het hem zeker laten doen. Het betekent vast veel voor hem.
Wij hebben ook verschillende getuigen voor de wet en de kerk en mijn zussen hebben dat voordien ook gedaan.

veel succes,
Saara

Letitia

Meld misbruik27-5-2004 11:31:35

Normaal gezien niet want als je in de kerk moet tekenen MOEt de priester het boekje hebben van het gemeentehuis waarin het bewijs staat dat je getrouwd bent en van de getuigen... Maar het kan wel dat je elk twee getuigen kiest. Dat mag....

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...