Nu Online
Momenteel zijn er 619 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Originele manier om geld kado te geven

17-8-2011 10:48:17
Hoi allemaal!

Een goede vriendin van mij trouwt bijna en nu zijn wij op zoek naar een toffe, originele manier om geld kado te doen.
Zowel zij als haar toekomstige zijn verpleegkundigen.

Alle tips welkom!!!!!!!!!!!

Kristien
1-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1691

Kristien
1-9-2012
 Meld misbruik17-8-2011 10:49:21

Ze zijn ook fans van 'liefde is...'

B.

Meld misbruik17-8-2011 10:52:09

geld steken in enkele bijsluiters en zorgen dat je een vuilzak of 2 vol lege medicatiedoosjes hebt.

laura

Meld misbruik17-8-2011 10:53:47

Hoi Kristien,

Wat denk je van het geld in een mooi fotolijstje te steken? Of een in een boompje hangen? ( een geldboompje). :-)

Alvast veel succes!

Laura

Alessia

Meld misbruik17-8-2011 10:54:28

Ik ken iemand die bij haar trouw een huisje van geld heeft gekregen (allemaal brieven van 5 euro)... Vond ik echt wel zeer origineel en ze hebben het nog altijd.

groetjes

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik17-8-2011 11:00:02

Of een hele fiets bekleed met 50,20 en 10 cent

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik17-8-2011 11:07:35

Wij hebben hetvolgend gekregen:
Fles chamagne met geld in zand in
Piepschuim bruidstaart met geldversiering
Glazen kubus in gehard glas met playmobile setje en origami geld in (vriendin van ons heeft glasfabriek dus geraakt makkelijk aan de grondstoffen)

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik17-8-2011 11:09:03

spaarpotje (van knuffelend koppel) met geld in (kan je eventueel vervangen door liefde is koppel)
Goudengids met geld tussen de bladzijden (mijn man werk bij dit bedrijf) Kan je ook vervangen door een boek van liefde is..

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik17-8-2011 11:23:58

Wat wij onlangs gedaan hebben samen met enkele vrienden:
een schatkistje gemaakt met speelgoedgeld en chocolade munten. Het papieren speelgoedgeld was allemaal geplooid in bootjes, ringen, vogels,... en op enkelen stond dan een code die verwees naar een telefoonnummer.
Bijvoorbeeld: 0475/123 456 kon dan worden
100-100 2*2+6-8+2 6*6-1/5 25/5 1326548-1326547 enzovoort
Ze moesten dan bellen naar dat nummer. Het was altijd een telefoonnummer van één van de vrienden die bijgelegd hadden.
Haar moeder was tijdens hun huwelijksreis bij hen thuis envelopjes gaan verstoppen met het geld dat de vrienden bijlegden. Iedereen wist waar zijn envelopje lag, en gaf dat dan door als ze gebeld werden.

Wat ik doe als we niet met een hoop samenleggen:
Ik koop een klein bol vaasje, en leg op de bodem gekleurd zand + steentjes + wat koperen muntjes van 0.01 en 0.05 euro. Daarbovenop dan een mini spaarvarkentje dat net met z'n snuitje boven het vaasje uitpiept. In het gleufje zit dan een briefje dat het geld gestort wordt. Want ze krijgen al zoveel envelopjes, dat het koppel op den duur echt wel veel cash geld thuis heeft liggen. Vandaar dat wij het zo oplossen.

Groetjes
Katrien

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik17-8-2011 11:40:07

Wij hebben gehad:

* Een plant, maar daaraan briefjes en in de potgrond 150 stukjes van 2euro!

* Mijn vriend werk in den bouw, dus heeft hij zo een werkbak gekregen met daarin overal briefjes van 5euro

* We hebben een hartje in klei gekregen en daarin zat er geld in een proefbuisje

Mijn idee:
Misschien is het leuk om in een paar spuiten (zo geen professionele, maar zo van die plastieken waar je water in kan doen) briefjes te steken en de spuiten dan in een vaas steken.

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik17-8-2011 11:40:54

Wij hebben onlangs een kistje gekocht, daarin het geld samengestoken met een kleine kaartje met een boodschap op per koppel. Daar hadden we een cijferslot rond gedaan, de code van het cijferslot was aangeduid in een telefoonboek (met potlood).

Ook: een héél grote kartonnen doos en dan alle geldbriefjes apart ingepakt. Dus een briefje van 5 euro ingepakt in inpakpapier. Zo alle geldbriefjes, maar ook héél veel lege pakjes, zonder geld in. Tot wanneer de kartonnen doos halfvol zat. Dan verder opgevuld met lintjes e.d. Er zijn 6 rollen inpakpapier gebruikt.

Kristien
1-9-2012
 Meld misbruik17-8-2011 11:59:24

Dankjewel allemaal!!!

karlien
3-9-2011
 Meld misbruik17-8-2011 12:00:01

Nog een leuk ideetje om in hun thema te blijven:

Je kan bij de apotheker plastieken handschoenen vragen, die opblazen en er geld in steken.
Voorts kan je ook lege pillendoosjes, spuitjes, zalftuben, flesjes ed vragen, die kosten echt niet veel (ik ben apotheker...) en deze vullen met briefjes en centjes.
Daar kan je dan etiketjes opkleven met leuke tekstjes bv "een olietje om elkaar op te warmen bij koude nachten" " een liefdeszalfje om wondjes te genezen" "een pilletje dat hartverwarmend werkt"....

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik17-8-2011 13:24:59

Ik sta volledig achter Karlien haar idee.
Ik ben zelf verpleegkundige en ik zou het zalig vinden om zo een cadeau te krijgen!

Succes

Gitte
28-10-2011
 Meld misbruik17-8-2011 14:02:42

Wij hebben voor komende zaterdag een bruidstaart gemaakt en in elke laag zit klein geld in krantenpapier gewikkeld.(elk stuk krantenpaier bevat 1 geldstuk) Op de bovenkant van de taart liggen lavendeltakjes en er staat een me to you bruidspaar op.Het inpakken van de centjes is veel werk maar mijn kindjes vonden het heel leuk om te doen!

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik17-8-2011 14:07:04

Wij hebben ooit een kruiwagen gegeven vol zand, met daarin muntjes van 1 euro verstopt, en dan boven op het zand lag een kinderzeefje, schopje en rijfje... Hebben ze hun werk mee gehad :)

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik17-8-2011 17:48:49

hallo, ik ben zelf een verpleegkundige en denk meteen aan :
-de lege potjes van medicatie
-plastieken handschoenen
-windels
-spuiten

-....
dit kan je misschien allemaal in een soort van 'dokterszakje' of 'verpleegkarretje' steken :)

Severine
27-8-2011
 Meld misbruik17-8-2011 22:01:00

wij hebben bij de trouw van een verpleegkundige met een apotheker geld tussen een compendium, gestoken, en kartonnen dozen met medicatiedoosjes waar soms geld in zat gegeven. hun huis hebben we ook versierd met touwen volgehangen met medicatiedoosjes.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...