Terug naar overzicht
Hey, Hoever mag het zijn in franrijk en welke formule wil je (hotel, b&b, vankantiehuisje)? Wij gaan heel vaak naar Franrijk en doen dan elke keer wel een andere streek aan.
Ik zou eens nadenken over een lastminute all incl.Komt soms even duur uit als enkele dagen Frankrijk.Zeker als je kiest om een stad te bezoeken. Groetjes
Oeps! Tweede poging... Ik had gedacht aan Normandië of zo. Suggesties?
Het hangt ervan af hoe lang je wil gaan, hoe ver je wil gaan en wat je precies wil doen. Het zuiden van Frankrijk is altijd een winner, bijvoorbeeld Aix en Provence is een zeer mooie en gezellige bestemming. De streek van de Bourgogne is ideaal als je graag kleine Franse dorpjes bezoekt, stevige wandelingen maakt, op marktjes rondwandelt en wijn gaat proeven (maar eigenlijk denk ik dat dat voor zowat elke streek in Frankrijk geldt). Carcassonne is heel mooi, maar voor zover ik me herinner (is al even geleden) is er daar verder in de omgeving niet zo veel te beleven. De Champagne streek is dan ook weer heel aangenaam om te bezoeken, natuur en proeven maar! Als je graag kastelen ziet, is een road trip rond de Loire vallei echt een must. Dijon is ook de moeite waard. Parijs natuurlijk ook.. Eigenlijk denk ik dat je sowieso niet kan mis doen, het hangt er gewoon wat van af waar je naar op zoek bent.Met de streek rond Bordeau heb ik wel minder goeie ervaringen. Wat ik super vind aan Frankrijk zijn de Chambres d'hôte en Gîtes de France. Thuis bij iemand ontvangen worden in een gezellig huis, gewoon met jullie tweetjes, en dan's ochtends heerlijk rustig ontbijten, vind ik echt super in vergelijking met een hotel. Wat je ook kiest, jullie zullen sowieso genieten! Groetjes,Hanne
in Normandië: Fécamp, Le Havre, Honfleur, Etretat,... Zo veel mooie plekken om naartoe te gaan :-) Wij hebben zelf al 2 maal verbleven in Fécamp (op de camping daar, 1 keer met de tent, 1 keer in de bungalows). Heel mooi en gezellig stadje van waaruit je mooie trips kan doen. groetjes Joyce
Al het een eindje (lees: Côte d'Azur) mag zijn, dan zou ik denken aan Cassis! Heel gezellig stadje, lekkere restaurantjes en mooi strand :)
Hey, Als je niet te ver wil en je denkt aan Normandië zou ik inderdaad ook voor de regio tussen Dieppe, Etretat en Le Havre gaan als je rust, gezellige dorpjes en prachtige natuur zoekt. Wil je iets meer stad kan ik ook Rouen aanraden (kan ook perfect als daguitstap vanuit Etretat en omgevende dorpjes). Je kan natuurlijk ook voor de klassieker gaan, zo voor de hand liggend dat niemand er aan denkt: Parijs. Groetjes en veel succes met je verrassing.