Nu Online
Momenteel zijn er 587 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kostprijs uitnodiging

17-8-2011 12:27:31
Hoi bruidjes,

Mag ik eens heel indiscreet zijn? Voor degenen die hun uitnodiging hebben laten ontwerpen (dus niet zelf ontwerpen via Vistaprint of kiezen uit Mercard, Intercard, Buromac,...): hoeveel hebben jullie ongeveer betaald? Ik bedoel dan ontwerpkost (met aanpassingsrondes), drukkosten, enveloppen, eventueel verschillende versies,...? Voor hoeveel uitnodigingen was dat dan?

Wil dit graag even weten omdat ik een offerte heb ontvangen uit het buitenland die nogal prijzig is en graag wil weten wat we in België zouden kwijt zijn om dan mijn hubbie-to-be over de streep te trekken :)

Liefs,

Nathalie

Nathalie
23-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 2282

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik17-8-2011 12:51:20

wat is je email nathalie ?

Nathalie
23-6-2012

Elsie
28-10-2011
 Meld misbruik17-8-2011 13:27:04

Hoi Nathalie,
ik heb je een mailtje gestuurd!

Leen
5-11-2011
 Meld misbruik17-8-2011 13:39:16

Hoi Nathalie,

Onze uitnodigingen komen ook uit het buitenland (Canada) en we hebben € 240 betaald voor 60 uitnodigingen (alles inclusief: enveloppes, proefdruk, ontwerpen, drukkosten, ...). Dat is dus € 4 per uitnodiging. Ik heb al van mensen gehoord dat ze dit veel vinden, maar ik heb nu wel mijn droomuitnodigingen. Ik heb in België ook veel uitnodigingen gezien voor € 4/stuk die ik echt niet mooi vind.
Het hangt er ook een beetje van af hoeveel je er nodig hebt hé... Wij hadden een budget voorzien van € 300 en met maar 60 uitnodigingen is dat niet zo moeilijk natuurlijk.

Hopelijk vind jij ook je perfecte uitnodigingen en kan je je verloofde overtuigen :)

Groetjes,

Leen

Shanna
21-9-2012
 Meld misbruik17-8-2011 13:54:55

Oh mag ik jullie is vragen op welke sites uit het buitenland julie die uitnodigingen hebben besteld?
Ik zoek ook originele en mooie uitnodigingen en in al die buromac toestanden enzo vind ik niet naar mijn zin...

Groetjes Shanna

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik17-8-2011 14:20:04

vraag me dit ook af, hebben jullie site's en is dit dan te vertrouwen?

Elsie
28-10-2011
 Meld misbruik17-8-2011 14:23:21

Voor uitnodigingen op maat gemaakt vanuit België kan ik jullie www.sookie.be ZEKER aanraden, onze uitnodigingen zijn geweldig!

julie
24-9-2011
 Meld misbruik17-8-2011 15:17:31

Hey, wij hebben onze uitnodigingen bij AVA gehaald en hebben 75 € opstartkost betaald + 25 € voor de bedrukking van de kleine kaartjes die bij de uitnodiging hoorde + 1,49 € per uitnodiging.
Kwam in totaal op 323,50 € voor 150 uitnodigingen met elk een klein kaartje bij.

hanne
3-9-2011
 Meld misbruik17-8-2011 17:34:20

Hey,

een vriend heeft onze uitnodiging ontworpen, dus dat was gratis.
Bij de drukker hebben we 500 euro betaald voor:
210 uitnodigingen + enveloppes (buiten formaat)
4 versies van de kleine kaartjes die er in moesten schuiven
125 miskaarten
125 cadeautipkaarten

Wij vonden dit zeer goed meevallen :-)

Groetjes

Leen
5-11-2011
 Meld misbruik17-8-2011 18:32:19

Voor Nathalie, Shanna en Marinka (en alle andere geïnteresseerden ook natuurlijk):

Wij hebben onze uitnodigingen besteld via de site http://www.etsy.com Op deze site kunnen mensen van de hele wereld hun "producten" aanbieden. Dit zijn onze uitnodigingen: http://www.etsy.com/listing/39565630/the-audrey-pocketf...
We hebben ze laten maken in de kleuren zachtroze en goud. Je moet de koper gewoon via mail contacteren en zeggen wat je wilt, welke kleuren, welke tekst, etc... Zij sturen je dan een proefexemplaar en dan kan je beslissen of je ze wil bestellen. Natuurlijk kan je altijd misleid worden, maar voor dit bedrijfje kan ik in alle geval al garant staan dat ze te vertrouwen zijn!

Groetjes,

Leen

iris
30-6-2012
 Meld misbruik17-8-2011 20:41:05

Voor het werk laten wij regelmatig uitnodigingen maken en voor een graficus betaal je toch al gauw rond de 70 euro per uur + btw. Je moet er ook rekening mee houden dat kleine oplages (minder dan 500 stuks) ook relatief duur zijn, zeker wanneer je niet binnen standaardformaten blijft of wanneer je speciale vouwlijnen of kapvormen nodig hebt. Ik denk dat je voor persoonlijk gemaakte kaarten toch al snel aan 4 à 5 euro per stuk zit.
Als ik het mij goed herinner zaten de geboortekaartjes van mijn zoontje ook rond de 5 euro (maar iedereen vond ze geweldig, en daar doe je het voor he :-) )

groeten,
iris

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik17-8-2011 21:00:43

Superbedankt iedereen voor jullie reacties! Dit geeft me een beter idee wat de kostprijs zou zijn van een eigen ontwerp in België. Wij hebben maar een beperkt aantal uitnodigingen nodig en dan ook nog 3 verschillende versies (Nederlands, Frans en voor de suite) wat de prijs natuurlijk ook naar omhoog trekt. Ik denk toch dat we ervoor gaan gaan.

Liefs!

Nathalie

Veerle
12-5-2012
 Meld misbruik17-8-2011 23:33:08

Aan Leen:
Bedankt voor de geweldige tip !
Eindelijk uitnodigingen die ik écht mooi vind.
En van een overvloedige keuze gesproken

Sigrid
3-12-2011
 Meld misbruik18-8-2011 16:30:29

Hallo,

wij hebben onze uitnodigingen zelf ontworpen.
Maar bij onze drukker betalen wij 308euro voor 150uitnodigingen en ongeveer 120 van die extra kaartjes voor in de uitnodigingen te steken.

enveloppen ben ik bij ava gaan halen.

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik20-8-2011 14:07:06

Hey Nathalie of ander bruidje,

Ik ben ook al eens aan het zoeken geweest naar leuke uitnodigingen via internet!
Ikzelf vind persoonlijk de uitnodigingen van Cartarosa, ... te cliché, ik vind er niet direct mijn smaak in. Ik zoek eigenlijk gewoon een simpele witte/cremekleurige uitnodiging die vrij 'clean' en strak is. Als jullie adresjes hebben van een goede drukker, hoor ik het graag!! xxxx

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik20-8-2011 22:29:13

Hoi bruidje,

Mijn adresje is uit Australië maar weet niet of jullie dit te ver vinden. Als je interesse hebt, wil ik je gerust de website doorsturen.

Liefs,

Nathalie

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik21-8-2011 9:47:01

Ik heb dezelfde optie als Leen, ben momenteel ook bezig met een verkoopster op etsy voor mijn droomuitnodigingen. Normaliter is volgende week mijn proef klaar
Ik heb het volgende -
65 pocketfold uitnodigingen dit bevat een antwoordkaartje+ enveloppe , kaartje voor het avondfeest , enveloppes met ons adres en naam op de achterkant ;
-60 naamkaartjes + naam geprint,
-110 programma's
Voor een loutere 470 €. Natuurlijk kan je dit niet vergelijken met een standaard kaartje van buromac etc.Ik had eerst in Belgie een offerte opgevraagd voor een eigen ontwerp en toen ben ik echt achterover geslagen van de prijs. -> 700€ voor enkel 50 uitnodigingen

Je moet echt geen schrik hebben om zaken overzees te laten afkomen. Mijn haarspeld en 1 paar schoenen komen van Australie. Mijn uitnodigingen via etsy uit Canada...

@Bruidje ik zou echt wel eens kijken op etsy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info