Nu Online
Momenteel zijn er 476 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat met de kinderen?

17-8-2011 19:57:04
Dag allemaal, ik was even aan het praktische aan het denken van het trouwfeest. Wat gebeurt er met de kinderen, ik heb het dan voornamelijk over de leeftijd van 0-12 jaar.
Worden zij ook aanwezig verwacht op het trouwfeest? We hebben namelijk zelf een zoontje van 4jaar. Nemen jullie je eigen kinderen ook mee naar het feest? Het is namelijk zo dat onze kapoen niet tegen lawaai kan, heb al eens een trouwfeest met hem buiten op mijn arm doorgebracht :)

Graag had ik jullie mening/ervaring gehoort over de aanwezigheid van kinderen op jullien/een trouwfeest

Groetjes!

Wendy
10-11-2012
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 1410

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik17-8-2011 20:03:11

Heyhey,

Bij ons ligt de leeftijdsgrens voor het avondfeest op 12 jaar.

Dit voornamelijk om te vermijden dat ons feest een kinderfeest wordt en dat de ouders de hele avond zich met de kinderen moeten bezighouden ipv zich te amuseren. Wij hebben wel zelf nog geen kindjes en de jongste in de familie is mijn stiefzus van 12 (op de kinderen van mijn nichten en neven na, maar die kinderen vragen we zowiezo niet). Dat maakt alles wel een stuk makkelijker maar vrienden, buren, enz. die naar het avondfeest komen, zullen toch hun kinderen moeten thuislaten (net zoals dus nichten en neven) :-).

Groetjes!

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik17-8-2011 20:03:11

Hey Wendy;

Zelf hebben we nog geen kinderen, maar bijne al mijn nichten en vriendinnen wel :-)

wij nodigen de kinderen gewoon mee uit. Of ze ze dan meenemen of niet is de ouders hun keuze.
Maar ik weet dat wij vroeger altijd mee mochten, en als we niet uitgenodigd waren gingen mijn ouders ook niet... maar dat was dan ook de gewoonte in de familie en vriendenkring :-)

Groetjes

Tabita

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik17-8-2011 20:09:42

Hey Wendy

Onze kinderen zijn er de hele dag bij tot na het eten... Ze krijgen hun dessert vroeger als de andere gasten en dan brengt mijn moeder hen naar huis samen met de babysit en dit is rond 21u. Daarna keert ze terug naar het feest. Ik zou niet willen dat ze ontbreken op het feest, want ze maken immers deel uit van "ons". Op het dansfeest zijn er dus geen kinderen aanwezig, ik denk dat dit ook niet de bedoeling is. Op de receptie uiteraard wel!

Grtjs

Sara

Ans
1-3-2013
 Meld misbruik17-8-2011 20:12:45

jfkk

Ans
1-3-2013
 Meld misbruik17-8-2011 20:15:19

Hey,

wat ik dus wou zeggen: wij hebben zelf twee kindjes. Tegen de tijd dat wij trouwen zijn ze 6 en 4 jaar. Zij gaan gewoon de hele dag bij ons zijn. Maar tijdens het avondfeest vind ik het ook niet de bedoeling dat zij er dan ook nog bij zijn. Dus dan zal één van de grootouders de kids naar huis doen en voorzien wij een babysit. Dan moet je je ook niet te veel zorgen maken over hen.

Groetjes

Ans

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik17-8-2011 20:54:48

Ik ben ook voorstander van een tussenoplossing.
Overdag en tijdens de receptie hoort u zoontje er zeker bij.
Eventueel nog een stukje van het avondfeest maar op een bepaald moment vind ik het genoeg.

Ik ben ooit naar een trouwfeest geweest waar het trouwkoppel hun kindjes van 3 en 5 heel de avond bijhadden maar zij hebben niet kunnen genieten van het feest totdat de kinderen naar huis gingen omdat ze zoveel aandacht vroegen.

romina
6-7-2012
 Meld misbruik17-8-2011 21:19:10

Hey hey

Onze zoontjes zullen bijna 4 en bijna 2 zijn op onze trouwdag en wij hadden gedacht hen ook gewoon de ganse dag mee te nemen en dan 's avonds door moeke naar huis te laten brengen en babysit te laten komen.
Wou ze het liefst nog bij de openingsdans maar als ze te moe worden worden ze gewoon naar huis gebracht.

Groetjes.

kelly
8-6-2013
 Meld misbruik17-8-2011 21:22:03

bij ons zal het ook zo zijn dat de kindjes (tegen dan 7 en 5) er bij gaan zijn heel de dag en nog een stukje op het avondfeest. wij gaan dan zoeken achter iemand die ze wil komen op halen (wrs de mama van een goei vriendin) zodat ze er wel veel bij betrokken zijn maar dat we ook nog zelf kunnen genieten.

groetjes kelly

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik17-8-2011 21:48:17

Heylah, wij hebben zelf een dochtertje van 2.5 (tegen dan 3.5) en ze gaat mee met ons totdat we aan tafel gaan rond 19u..zij gaat dan wel een aangepast kindermenu krijgen en dan gaat ze met mijn zus mee naar huis. Ik weet sowieso dat ze er niet de hele avond bij kan zijn, want is wel gesteld op haar rust.
Mijn zus heeft zelf ook 2 kindjes die tegen dan 2.5 en 4.5 zullen zijn, en ze doen net hetzelfde. Mijn zus gaan dan wel voor 1 of 2 babysits zorgen en komt daarna terug naar het feest natuurlijk
Wij gaan geen leeftijdsgrens bepalen, want we verwachten ook familie uit het buitenland, en onder hen zijn er ook kleine kindjes bij. We kunnen moeilijk tegen die mensen zeggen "laat uw kind thuis" allé ja...zou ikzelf ook niet doen.
Dusja... maar dat is natuurlijk ieder zijn keuze hé
Groetjes xxx

Sophie
2-6-2012
 Meld misbruik17-8-2011 22:02:46

Onze zonen zullen er heel de dag bij zijn.
Ze zijn dan 9 en 11.

Eerst wilde ik ze na de openingsdans nr babysitt doen maar dat wilden ze niet!!!
Mijn boys zijn dan ook al echte party-animals
Bij feesjes op de sportclub die in de namiddag starten zijn ze niet van de dansvloer weg te denken ...

Aan onze gasten wordt duidelijk gezegd dat tot en met de receptie de kids welkom zijn.
Met het avondfeest niet.
Reden hiervoor is dat ik wil dat onze gasten ook kunnen genieten en niet vroeger nr huis moeten omdat hun kleine te moe is ofzo.

Ik ben een absolute kindervriend, maar de ouders mogen ook wel is een momentje ontspannen.

Groetjes
Sophie

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik17-8-2011 22:08:26

Mijn zoontje is 4 jaar en mijn dochtertje gaat juist een jaar zijn als we trouwen.
Wij trouwen om 11 uur 's morgens en hebben daarna eten, dan gaan onze kindjes ook mee.
Tussen het buffet en het avondfeest hebben wij een pauze ingelast om even terug naar huis te gaan en afscheid te nemen van onze kindjes zodat ze rustig bij de babysit kunnen blijven.
Mijn dochtertje is nogal op haar rust gesteld dus ik ga het haar niet aandoen om nog eens mee naar de feestzaal te gaan.

Wendy
10-11-2012
 Meld misbruik17-8-2011 22:27:16

Wat leuk dat er zoveel reactie zijn. Ik denk dat ik ons zoontje erbij ga laten en na het buffet hem naar huis laat gaan. Wat betreft die babysit, daar heb ik nog geen idee van wie ik hiervoor kan vragen, maar heb nog wel eventjes tijd om dat uit te pluizen :) Wat de andere kinderen betreft moet ik nog een oplossing vinden, kan natuurlijk niet op de uitnodiging gaan schrijven "De ouders maken pret, maar de kindjes moeten naar bed' ofzo, hihi, vind het eigenlijk nog niet zo slecht gevonden

Bedankt voor de reacties!

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik17-8-2011 22:38:44

Da's idd nog leuk gevonden

Ik heb het er niet specifiek opgezet, maar als ze het vragen zeg ik het gewoon van liever niet vermits die van mij ook thuis blijven en de feestzaal echt niet is ingericht op kindjes (is op de 1ste verdieping, niet zo super groot,...) en de meesten snappen het wel.
Ben normaal gezien echt kindminded en zou alles doen om ze er bij te hebben en dit gebeurd ook op andere feestjes enz, maar nu wil ik ook dat zowel wij als onze gasten gewoon kunnen genieten

jamina
31-8-2012
 Meld misbruik18-8-2011 7:35:06

Wij hebben zelf een zoontje van 2,5 jaar tegen de trouw, we hebben geen ander keus dan hem de hele dag bij ons te houden aangezien de hele familie en vrienden ook op de trouw zijn. Wel voorzien we een bedje in de vestiaire naast de feestzaal, waar we dan toch nog een goed oog op hem hebben. Voor derest laten we geen kindjes toe op onze feest omdat we echt willen dat alle mensen eens goed los kunnen gaan. en met kindjes ben je toch iets beperkter dan zonder, ook de gesprekken zijn heel anders zonder kindjes.
Zelfs ons bruidsmeisje van 1 jaar gaat na de viering naar huis. Dit is niet naar de wens van sommige mensen, maar eerlijk gezegt neem ik ook men zoontje niet mee naar trouwfeesten, ik zoek nog wel een manier om dit tegen de mensen te zeggen :-)

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik18-8-2011 8:09:21

Hoe zeggen jullie dit dan subtiel aan de mensen, bij ons zijn er nu veel kindjes bijgekomen en volgend jaar allemaal 1 en das toch lastig dan voor de ouders ook;

kim
7-7-2012
 Meld misbruik18-8-2011 10:01:40

Bij ons zijn kindjes meer dan welkom de ganse dag dus ook op't avondfeest.
Mijn nichtje van 6 doet niets liever dan meedansen met ons.
En als de andere kleintjes moe zijn, leggen we die in een hoekje op een matras en die slapen gewoon dan...
Zijn alle 3 onze bruidskindjes ook en zij zien er al naar uit! :)

lilacx
17-9-2011
 Meld misbruik18-8-2011 13:14:53

Hey,

Onze dochter zal dan net 2 jaar zijn en zij blijft de ganse dag en avond op het feest. Ze kan wel een middagdutje doen tijdens onze fotoshoot. Ik denk dat het vooral van het kind zelf afhangt. Wij hebben een hele levendige en sociale dochter en dus verwacht ik geen problemen. Maar er zijn ook kindjes die niet zo goed kunnen omgaan met drukte of die echt wel aan hun vaste routine gehecht zijn en dan ligt dat weer wat moeilijker hé.

Vergeet wel niet dat het nog een jaartje is tot jullie huwelijk en dat ze op die leeftijd zo snel veranderen. Allicht zal hij ook in het middelpunt van belangstelling staan, kent hij bijna iedereen en zal hij van schoot naar schoot schuiven en dat is niet hetzelfde of op een feestje vol met vreemde mensen.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik18-8-2011 14:06:45

Bij ons lag de grens op 16 jaar. Al de rest: sorry! Voor de kerk ok, graag! Maar niet voor het avond- en dansfeest.
Wij hadden op de enveloppen duidelijk mr. en mevr. ...-... gezet, waardoor duidelijk werd dat er geen kinderen verwacht werden. We hebben daar slechts 1 opmerking over gekregen, maar als die regels voor iedereen gelden en duidelijk zijn voor iedereen, legt men zich er snel bij neer.

ann
2-7-2011
 Meld misbruik18-8-2011 19:42:11

wij hebben zelf 3 zonen,(8,12 en 14)zij mochten elk 2 vriendjes of vriendinnen uitkiezen om uit te nodigen voor de feest en zaten allen samen aan een tafel
verder waren het enkel de bruidskindjes die aanwezig waren

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik19-8-2011 8:28:18

Ik heb idd zo'n 2 verschillende kids in huis
Mijn zoontje is een spring in't veld die het op bbq's enz dus super lang vol houdt, maar mijn dochtertje is dus echt wel op haar rust gesteld en geraakt snel over haar toeren als ze niet in haar eigen bed kan liggen.
Maar kan nu moeilijk de zoon meenemen en de dochter thuis laten hé

Dus idd kijken naar het kind zelf, navragen of er mogelijkheid is tot slaapmogelijkheid voor de kindjes mochten er een paar komen die nog slaap nodig hebben en of er speciale kindermenu's zijn.
Wij moeten vanaf 12 jaar de volle pot betalen voor de kinderen.

Wendy
10-11-2012
 Meld misbruik19-8-2011 11:53:06

Denk dat het geen slecht idee is om inderdaad Mevr en Meneer op de uitnodiging te plaatsen, dan is het toch wel duidelijk hé? Anders zou er bijstaan ... en kinderen.
Tis alleen jammer, omdat ik die van ons er graag bij wil dat hij dan 'alleen' gaat zijn. We zien, kzal er wel wat op vinden (hopelijk) :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info