Nu Online
Momenteel zijn er 292 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen op paaszaterdag 7 april 2012

17-8-2011 21:05:08
Hoi,

zijn er nog mensen die trouwen op Paaszaterdag 7 april?
Weet er iemand of dit mogelijk is voor de Kerk?
Wij zullen onze trouwdatum hoogstwaarschijnlijk verzetten aangezien ik dan examens zal hebben
Toen we verloofden en onze feestzaal vast legden wist ik dit nog niet.

Groetjes,
Joke

Joke
27-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1137

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik17-8-2011 21:13:07

Hey Joke. Sorry maar op paaszaterdag trouwen in een kerk gaat niet. We waren dit ook van plan en hebben onze plannen een jaartje opgeschoven.

Joke
27-7-2013
 Meld misbruik17-8-2011 21:22:31

Jammer

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik17-8-2011 21:27:07

Je kan nog altijd een viering doen buiten een kerk (de goede herder, rent a priest) maar anders inderdaad beu he! Was bij ons ook een ontgoocheling want een jaartje later is meteen langer wachten maar andere zaterdagen waren al allemaal bezet ... Kop op chica, misschien wacht je wel een sprookjesachtige viering in een tuin?

Imke
31-3-2012
 Meld misbruik17-8-2011 21:29:42

Je kan ook een weekend eerder of later,trouwen hè, zoals wij. Wel in de paasvakantie, maar niet in het paasweekend.

Griet
21-4-2012
 Meld misbruik18-8-2011 10:19:54

Volgens mij kan je wel een dienst doen in de kerk, maar kan er geen communie zijn.
Mijn grootvader is dit jaar op paaszaterdag begraven en dat was ook een héél gedoe (met de pastoor en begrafenisondernemer.) Eerst kon het niet en dan weer wel, als er geen communie was.

Misschien toch eens navragen aan de pastoor van je parochie.

Groetjes en succes,
Griet.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik18-8-2011 13:58:45

Dit kan niet. Dit is Stille Zaterdag, dus worden er géén klokken geluid en zijn er geen festiviteiten gepland! Zeer per uitzondering kan er een begrafenis worden gedaan, maar dat is echt wel zéér uitzonderlijk!

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik18-8-2011 19:21:37

Hey,

Inderdaad niet mogelijk, is ook het overlijden van christus... dus inderdaad geen tijd om te huwen vind ik persoonlijk... maar is natuurlijk maar mijn gevoel.

Wij trouwen een week na pasen... Ikzelf zou als het kon niet willen trouwen op stille zaterdag... het is dan nog vasten.... ikzelf zou ook in de veertig dagen tijd niet huwen, maar is natuurlijk iedereen zijn gevoel.

Een alternatieve viering kan je natuurlijk wel houden.

Veel groetjes Ellen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...