Terug naar overzicht
Hey Joke. Sorry maar op paaszaterdag trouwen in een kerk gaat niet. We waren dit ook van plan en hebben onze plannen een jaartje opgeschoven.
Jammer
Je kan nog altijd een viering doen buiten een kerk (de goede herder, rent a priest) maar anders inderdaad beu he! Was bij ons ook een ontgoocheling want een jaartje later is meteen langer wachten maar andere zaterdagen waren al allemaal bezet ... Kop op chica, misschien wacht je wel een sprookjesachtige viering in een tuin?
Je kan ook een weekend eerder of later,trouwen hè, zoals wij. Wel in de paasvakantie, maar niet in het paasweekend.
Volgens mij kan je wel een dienst doen in de kerk, maar kan er geen communie zijn.Mijn grootvader is dit jaar op paaszaterdag begraven en dat was ook een héél gedoe (met de pastoor en begrafenisondernemer.) Eerst kon het niet en dan weer wel, als er geen communie was. Misschien toch eens navragen aan de pastoor van je parochie. Groetjes en succes,Griet.
Dit kan niet. Dit is Stille Zaterdag, dus worden er géén klokken geluid en zijn er geen festiviteiten gepland! Zeer per uitzondering kan er een begrafenis worden gedaan, maar dat is echt wel zéér uitzonderlijk!
Hey, Inderdaad niet mogelijk, is ook het overlijden van christus... dus inderdaad geen tijd om te huwen vind ik persoonlijk... maar is natuurlijk maar mijn gevoel. Wij trouwen een week na pasen... Ikzelf zou als het kon niet willen trouwen op stille zaterdag... het is dan nog vasten.... ikzelf zou ook in de veertig dagen tijd niet huwen, maar is natuurlijk iedereen zijn gevoel. Een alternatieve viering kan je natuurlijk wel houden. Veel groetjes Ellen