Nu Online
Momenteel zijn er 169 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

"Pitteleer" of rokkostuum

19-6-2006 18:49:28
Hoi iedereen

Wat vinden jullie van een pitteleer of rokkostuum (int schoon nederlands) voor de suite? Op een feestje deze zaterdag waren onze vaders dolenthouisiast om dat te dragen. Ze vinden het feestelijker dan een gewoon kostuum te horen.

Ons huwelijk is echt alles er op en eraan, maar wordt dit nog gedaan? is het niet wat ouderwets?
Wat vinden jullie?

Alvast bedankt!!

Sarah

(ps mijn vriend koopt een kostuum)

Sarah
15-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 2092

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik19-6-2006 18:59:39

Hey

Onlangs waren we op een trouw en daar was iedereen in pitteleer. Dus dit wordt zeker nog gedaan. Wij doen dit niet, omdat we de mensen geen kledij willen opleggen, maar ja, als ze het zelf al graag willen. Tis natuurlijk zo dat als de suite in pitteleer gaat dat je vriend ook in pitteleer moet.

Groetjes

Vicky
09.09.06

Heidi
9-9-2006
 Meld misbruik19-6-2006 19:09:45

Dag Sara,

Bij ons komen de heren van de suite ook in pitteleer. Gewoon omdat wij het mooi vinden dat alle heren (dus ook mijn ventje) hetzelfde gekleed gaan. Vooral de bijbehorende hoed vinden wij schitterend. Wij schieten wel bij in de kosten omdat je anders mensen niet kan verplichten iets aan te doen.

De dames kleden zich zoals ze zelf willen.

Ook onze trouw is eigenlijk met alles erop en eraan. Maar ik merk toch ook dat dit niet zo veel meer gedaan wordt.

Heidi
09-09-06

sarah
15-7-2006
 Meld misbruik19-6-2006 19:54:45

bij ons lopen de mannen ook in pitteleer,mijn ventje ook.na de receptie doen ze allemaal een kostuum aan,mijn ventje zijn eigen kostuum.ne pit is ,zeker als je een suite hebt,en mannen die niet veel een kostuum dragen,een goedkope en stijlvolle oplossing!!!
groetjes
Sarah
15/07/06

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik20-6-2006 7:59:41

Hey,

tja, dat beslissen jullie zelf, maar ik vind ook dat je niemand iets kan opleggen tenzij je financieel ook tussen komt. En als je ventje een gewoon kostuum koopt, vind ik het nogal raar... net alsof hij het minst chique is van de hele suite.

Groetjes,
Lieve

Fieke
7-7-2007
 Meld misbruik20-6-2006 8:47:46

Wij vinden dat echt de max, en waarschijnlijk zullen we wel aan de hele suite vragen om dit te dragen.

Groetjes,
Fieke
7/07/2007

Catherine
27-5-2006
 Meld misbruik20-6-2006 9:51:45

Hoi,

Wij zijn ondertussen ietske meer dan drie weken getrouwd en ik stond er vrij hard op dat mijn man een pitteleer zou dragen (dat was het enige waar ik mijn been serieus stijf heb gehouden). De suite was dus in pitteleer. Wij hebben wel de kosten van pitteleer voor de getuigen op ons genomen omdat zij mja, in de suite lopen omdat wij hen gekozen hadden (het waren vrienden van ons, geen familie) maar de vaders en broers die er ook in liepen hebben dit zelf betaald. Het is vaak ook wel goedkoper dan een nieuw kostuum te kopen.

Vind pitteleer in suite mooi als alle mannen er ene dragen in de suite. Blijkbaar koopt je vriend een kostuum en dan zou ik de rest niet in een pitteleer steken.

Pitteleer is ouderwets maar daarom niet in negatieve zin. Het hangt er gewoon vanaf van hoe jullie je trouw voorstellen (traditioneel of modern) enz.

Veel succes!!
groetjes,
catherine

marijke

Meld misbruik19-7-2007 21:14:57

ik vind dat niet ouderwets, ik droom ervan om het zelf te doen, en ben nu alles in het werk aan het stellen om onze droom waar te maken,als je ideetjes hebt zijn ze nog steeds welkom.
gts ann cat.
marijkeluc@hotmail.com

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...