Nu Online
Momenteel zijn er 319 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vreugdeschoten

19-8-2011 11:00:29
Hallo,

In onze gemeente is het verboden om vreugdeschoten af te schieten. Kan iemand ons tips geven wat er als alternatief kan gedaan worden?
Bedankt! Grtjs

Stefanie
12-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1125

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik19-8-2011 11:08:03

Bij mijn nicht hadden ze enkele weken terug een soort 'bommetjes' die een enorme knal gaven.

laura

Meld misbruik19-8-2011 11:10:39

Hey hoi Stefanie,

Wij hebben dit ook gedaan, in onze gemeente mocht dit en hadden al vlug spijt! We zijn de dag voor ons huwelijk naar het ziekenhuis gereden, omdat er iemand geen bescherming aan had. Die persoon heeft nog littekens. Ik vind het echt iets gevaarlijk.

Misschien als alternatief een paar vrienden uitnodigen om iets te drinken? Want daar gaat het toch een beetje om, allen buiten staan om iets te drinken.

Alvast veel succes,

Laura Color

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik19-8-2011 12:04:07

Het is op heel veel plaatsen verboden.
En ja het is gevaarlijk maar het is niet slim als je geen bescherming draagt.

Als je alles goed plant kan je er iets leuk van maken.

Hebben jullie al over een vuurwerkje ofzo nagedacht?

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik19-8-2011 12:37:15

Hoe weet je eigenlijk of het in jouw gemeente mag? Is dat gewoon navragen bij de gemeente zelf?
En waar halen jullie dan het materiaal ervoor?

Groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik19-8-2011 12:56:38

Idd, gewoon aanvragen bij de gemeente, dienst Landbouwpatrimonium was dat bij ons.
Zo'n kanonnen heeft mijn schoonbroer en het poeder kan je halen bij AVEVE bij de sproeistoffen die landbouwers gebruiken. ;-) Héél soms ook bij de apotheek, maar de meeste verkopen dit niet meer.

@laura: dat doe je natuurlijk niet zonder beschermmateriaal!!! Mijn schoonbroer droeg een overal en handschoenen (die geur zit anders echt nog dagenlang in je vel!), oorbeschermers (zéker een must) en stevige schoenen met een stalen tip. Wel is er véél verschil in kanonnen. Die van mijn schoonbroer schieten van je weg, dus daar kan eigenlijk weinig mee gebeuren...

Maar het is echt enorm qua sfeer, hé! Enkele beelden van onze schieting:

En uiteraard wordt er dan ook een hartje gebrand:

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik19-8-2011 12:58:36

B.t.w. die in korte broek is mijn man, draagt dus weinig beschermkledij, maar die gaf enkel de eerste schoten.
De laatste was voor het bruidspaar, dus ja... ook ik heb 'geschoten' zonder veel beschermkledij...

laura

Meld misbruik19-8-2011 13:41:18

Hey Veronique,

Ja, de persoon die het aan het doen was kreeg het niet goed voor elkaar, en die had dus wel beschermingskledij aan. Dus kwam hem even iemand helpen.( Dus zonder de beschermkledij). Een ongeluk is zo vlug gebeurt.
Het gaat echt om de gezelligheid! Ik vond dat met die bommetjes trouwens een goed alternatief! En @ Stefhanie, gewoon even naar het gemeentehuis gaan. Daar kan je dat aanvragen, en daar regel je ook de uren.

Groetjes,

Laura Color

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik19-8-2011 16:04:15

Bedankt voor jullie reactie's.
Ik zou het wel leuk vinden als het zou gebeuren maar ik vrees dat het bij ons te moeilijk zal worden.
Wij wonen zelf aan een drukke straat dus :-s

Ik zou trouwens totaal niet weten wie dat hier zou kunnen doen voor ons. Ik heb zo niet echt iemand in de familie dus ja...

Toch bedankt!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik19-8-2011 18:08:34

Je kan ook een kanon op gas huren (sommige boeren hebben dat om vogels van hun pas gezaaid land te houden). Dat gaat helemaal automatisch en dan hoeft er niemand bij te staan. ;-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...