Terug naar overzicht
wij geven geen extra cadeaus, we voorzien voor de chaufeur en de 2 fotografen wel een plaatsje aan lunch en diner...
Bij ons zijn de mensen van de feestzaal en de dj geen vrienden/familie, dus die betalen we gewoon, dat is toch hun job? Onze fotografe is een goede vriendin van ons, zij zal ook een vriendenprijsje maken, dus dat vinden we redenen genoeg om haar ook uit te nodigen voor de lunch en het diner (dat we in kleine kring houden). Als het geen vrienden of familie zijn, zou ik enkel overwegen, als we achteraf heel tevreden over hen zijn, een bedankgeschenkje te geven zoals aan de gasten. Maar dat zal iets klein zijn (mooi verpaktje snoepjes of zo). Hopelijk klinkt dat niet gierig.
Idd, als je hen 'inhuurt' en niet persoonlijk kent, betaal je gewoon hun prijs, zonder meer... Zij verwachten dan ook enkel dat. Zijn het echter mensen die je kent die dat doen als vriendendienst, dan is het iets anders natuurlijk en is het (vind ik) maar niet meer dan normaal dat je hen bedankt, al dan niet met een geschenkje.
ik ben het eens met hierboven : als je ze gewoon betaalt voor hun job dan hoef je toch niets extra's te geven ? Waar eindigt dat anders ???
Nu ik erover nadenk, ben ik het eens met jullie! Anders stopt het toch nooit! Bedankt voor jullie hulp