TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sara
28-5-2011
|
21-8-2011 14:22:19
Wat daar allemaal is gebeurd valt niet te beschrijven... zeker niet als je er niet op aanwezig was. Jullie hebben het geluk gehad, anderen jammer genoeg niet.... Ook hier... heel veel vrienden van ons die allemaal gingen.. wij gingen normaal ook maar had geen tickets meer vastgekregen.... jammer denk je op dat moment... nu neem ik opgelucht adem dat ik er toch geen had....
Gelukkig al onze vrienden hebben fysiek niets.... Ik kan je gerust begrijpen dat je dit hier wil neerpennen want het heeft er idd alles mee te maken. Iets of iemand wilt jullie die kans nog geven om te trouwen,...
Nu ja, eender wat ik als reactie neerpen zal niet helpen... maar ik geloof er wel heel sterk in dat zo een gebeurtenis jullie alleen nog maar sterker maakt in de liefde voor elkaar....
Hopelijk draait het verwerkingsproces hierrond uit tot iets positief... als ik het zo mag noemen... Heel veel geluk samen en vooral.... geniet van de kleine dingen in het leven... al de zorgen die vorige bruiden of toekomstige bruiden hadden ivm hun huwelijk zijn in vergelijking met zo iets bijna niets.....
Jullie moeten niks meer doen ivm jullie huwelijk wnt jullie hebben alles.... de liefde, elkaar, onvoorwaardelijke trouw, veiligheid en geborgenheid bij elkaar...
|
|
Chantal
16-6-2012
|
21-8-2011 14:29:10
Tranen lopen over mijn wangen bij het lezen van je verhaal...Het moet echt verschrikkelijk zijn om mee te maken wat jullie hebben meegemaakt. Ik was er zelf niet, ik heb pukkelpop alleen maar meegemaakt van wat ik op tv heb gezien en van wat vrienden me hebben verteld, maar ik leef echt diep mee met wat er daar gebeurd is. En dan is het inderdaad ondenkbaar dat je je zo druk kunt maken over trouwdetails...die verdwijnen in het niets met de gebeurtenissen van pukkelpop.
En ik kan mij inbeelden wat je familie heeft meegemaakt, donderdagavond hebben wij dezelfde angsten uitgestaan...direct naar vrienden en familie van ons gsm'st...geen reactie. We hoorden op tv dat alle verbinden plat lagen. Rond 11u kwamen dan de eerste berichten dat velen die we kenden OK waren. Maar niet iedereen heeft het gehaald..Een goede vriend van de familie van mijn vriend is één van de overledenen, Kristof... Hij wordt vrijdag begraven. De broer van mijn vriend heeft bij hem in de klas gezeten...hij is er kapot van, de ouders van mijn vriend zijn goede vrienden van de ouders van Kristof...niemand kan dit vatten, dit is zo onwerkelijk! Wat een feest had moeten zijn is een tragedie geworden!
Dit laat ons echt stil staan bij het feit dat we er inderdaad nog zijn en dat we het maximum moeten halen uit elke dag. Het kan zo voorbij zijn, het hangt allemaal zo aan een dun draadje.
Pak je held nog maar eens goed vast...jullie kunnen samen uitkijken naar jullie trouwdag...en de pietluttige details die komen allemaal in orde! Want jullie hebben elkaar!
Veel sterkte met de verwerking van deze gebeurtenis. Er leven velen met jullie mee!
Groetjes
Chantal
|
|
sonja
|
21-8-2011 14:35:29
Dat heb je mooi van je afgeschreven... Ik heb (weer) tranen in mijn ogen. Wat zullen jullie ouders ongerust geweest zijn... Je zal hierdoor inderdaad veel relativeren. Maar geniet toch met volle teugen van de voorbereidingen. Bedankt voor het delen van je verhaal.
|
|
PartyDelight
|
21-8-2011 15:00:11
Een heel pakkend verhaal. Mijn nicht zat twee meter van de tent waar de verlichtingspaal opgevallen is, dus begrijp het zeer goed. Mag ik daarom iedereen vragen die na het drama op pukkelpop 2011 de organisatie, gemeentebestuur, hulpverleners, betrokkenen te steunen op http://www.facebook.com/pages/Pukkelpop-2011-dragen-we-... Dan wordt er een badge toegevoegd aan je facebook.
|
|
Heidi
7-7-2012
|
21-8-2011 15:05:47
Ik wil je een knuffel geven. Ik kende ook véle vrienden die er waren. ben zo ongerust geweest. en nog steeds krijg ik tranen in mn ogen, een krop in mn keel als ik kijk naar beelden of luister naar verhalen.
M'n beste vriendin haar vriendje was er ook. Hij is ok, hij is in de scouts van Hamme. HEt meisje dat op de camping stierf, zit in de Chiro ... dus hij kende haar ook... pff. Hoe dichter het komt, hoe erger het ongemakkelijke buikgevoel wordt.
Een knuffel. Neem je tijd. Praat. Schrijf. Desnoods alles duizend keer. Maak je vrienden duidelijk dat je het nodig hebt om erover te praten.
|
|
Sarah
18-5-2012
|
21-8-2011 15:11:48
Bedankt voor alle lieve reacties! Was bang dat ik aanstellerig zou overkomen... Veel sterkte aan iedereen die erdoor geraakt is! Het is zo onwezenlijk raar...
|
|
An
9-9-2011
|
21-8-2011 17:34:04
Sarah, schrijf het maar van je af! Het is een verschrikkelijke ervaring en ik hoop dat je dit ooit ergens zal kunnen plaatsen.
Wij wonen niet zo ver van de weide en ook wij dachten: 'Dit is het einde van de wereld.' Ik geloof niet in al die Mayavoorspellingen maar donderdag heeft dat wel even door mijn hoofd gespookt.
Het feit dat iemand zijn kind, broer, zus,... verloren is maakt me droevig en doet me weer maar eens beseffen dat je het leven moet 'grijpen'.
Een dikke knuffel, An
|
|
dorien
5-5-2012
|
21-8-2011 17:43:33
pakkend verhaal!!! het laat niemand onberoerd... verschrikkelijk vind ik het gewoon!!! sterkte bij het verwerken x
|
|
Chloë
3-9-2011
|
21-8-2011 19:02:44
Mooi geschreven, zelf zat mijn broer daar en heb hem vrijdag gelukkig heelhuids kunnen knuffelen. Ik heb doodsangsten uitgestaan voor hem en zijn vriendin. Zelf zijn ze een bevriend koppel kwijtgespeeld op de weide en dit is voor hen verschrikkelijk om te verwerken. Ik heb al lang alles kunnen relativeren over de trouw want er zijn vele andere zaken bezig in onze familie en dan ben ik blij dat al mijn dierbaren er nog zijn om het mee te mogen maken. Succes met je verwerkingsproces want als ik naar mijn broer kijk gaat het niet zo gemakkelijk worden, hij is wel nog maar 18 jaar maar toch ik denk dat het voor jullie ook wel wat moeite zal kosten...
|
|
Lindsy
25-5-2012
|
21-8-2011 19:05:47
Sarah, goed dat je het van je afschrijft. Dit komt helemaal niet aanstellerig over, in de verste verte niet. Wat jullie hebben meegemaakt, is zwaar en vraagt tijd om te verwerken. Ik was niet op Pukkelpop aanwezig en kan me dus niet voorstellen hoe het moet geweest zijn, maar ik heb de beelden met open mond bekeken. On-ge-lo-fe-lijk... Wat een oerkracht, daar was niets tegen te beginnen. Bedankt voor je wijze woorden, door zo'n gebeurtenis plaatst een mens alles in een ander perspectief, ook een huwelijksvoorbereiding.
xxx
|
|
Brenda
10-9-2011
|
21-8-2011 21:48:08
je hebt gelijk dat je het van je afschrijft, ik zit hier weer met tranen in de ogen, de dingen die daar gebeurd zijn, onwezenlijk.
Ook hier vrienden en aanstaande schoonbroer op de weide en gelukkig van hen heel snel bericht gekregen dat ze ok waren.
Ik zag me terwijl ik op hun smsjes wachtte al trouwen zonder mijn 2 beste vriendinnen en schoonbroer erbij.
Je hebt gelijk, details worden op dat moment zo onbelangrijk.
Ik hoop dat je het een plaats kan geven en hou Pieter goed vast.
xxx
|
|
Kirsten
16-6-2012
|
21-8-2011 22:02:31
Hey, ik was bijna mijn getuige kwijt na wat er gebeurde op Pukkelpop en inderdaad dat relativeerde ineens superveel. Het kon me niet meer schelen wat er met de trouwdetails scheelde, als zij er nog maar bij kon zijn...
|
|
Kirsten
16-6-2012
|
21-8-2011 22:03:14
ps: wel romantisch wat ie zei 'dan zijn we tenminste tesamen'
|
|
Sarah
18-5-2012
|
21-8-2011 23:18:52
Inderdaad, nu 'schaamt' hij zich er ergens een beetje over, maar vooral omdat hij even liet zien dat hij zelf toen ook schrik had. Lieve woorden, maar als je zoal iets zegt is het toch omdat je het ergste vreest... Ik hou hem goed vast, wees maar zeker! Dikke knuffels nog aan iedereen... het doet deugd om jullie reacties te lezen... Ben niet gauw de melodramatische dramaqueen, maar dit moest er gewoon uit!
|
|
Els
10-9-2011
|
22-8-2011 9:03:58
Hey Sarah, dit klinkt helemaal niet aanstellerig hoor, zoiets moet je gewoon kwijt... het lijkt me echt verschrikkelijk. Mijn verloofde en ik doen veel festivals en ik kon de hele tijd alleen maar denken 'dit kon ons ook gebeuren' & de details van het huwelijk kon me plots minder hard schelen.
|
|
mieke
7-7-2012
|
22-8-2011 11:47:22
Hey Sarah,
Wat een pakkend verhaal! Mijn haar kwam er gewoon van recht. Ik denk dat het inderdaad héél goed is dat je dit van je afschrijft en ook veel praat met de mensen om je heen. Het is verschrikkelijk wat er daar gebeurd is! Ik ben heel blij dat alles goed is met jullie:-)
Veel sterkte!!!!
|
|
Sanne
9-7-2011
|
22-8-2011 19:40:02
Eigenlijk kan ik me alleen maar aansluiten bij de reacties hierboven. Het is goed dat je het hebt opgeschreven. Hopelijk helpt dat een beetje bij het verwerken. Een goede vriendin van ons was er ook en we hebben toch wel een tijdje in spanning gezeten, tot we uiteindelijk via via hoorden dat alles in orde was met haar. Zo besef je inderdaad maar weer dat je gewoon moet genieten van wat je hebt en je niet te druk maken om kleine dingen.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|