Terug naar overzicht
Je kan aan een aantal personen vragen om één liedje te playbacken. Bij ons waren het bijvoorbeeld de blues brothers. Misschien een liedje waar jij en je vriendinnen een goede herinnering aan hebben of jij en je man. Sfeer kan je ook krijgen door de mensen hun dessert te laten verdienen. Ze moeten dan bijvoorbeeld zwaaien met hun serviette op liedje van de conemara, heel hard, wat trager, sneller sneller snelst! Wat ook leuk is een leuke diashow van de foto's van de vrijgezellen of hoe jij en je man elkaar hebt leren kennen. Dikwijls wordt er ook een ABC'tje gedaan. Voor elke letter typeert iets van jouw of je man of jullie samen. Als jullie bijvoorbeeld een kindje samen hebben die Tomas heet: is dan de T voor Tomas. Of L = liefde tussen jullie...Hopelijk ben je er iets mee :)
An, bedankt voor de tips! Vraag me nu echt af of we ernaar moeten vragen om zoiets in elkaar te steken of dat we ervan uit kunnen gaan dat ze zoiets gaan doen.... we kunnen zelf ook iets plannen natuurlijk, maar dat lijkt me zo raar, niet?
Ik zou dat ook aan de gasten overlaten! Op vrijwel elk trouwfeest steekt er wel iemand van wal met een actje, liedje, gedichtje, speech, spelletje, diashow,...Ik zou voor mij vreemd aanvoelen om dat zelf te doen...
Oh ja, en als alternatief voor het dansfeest: misschien een fakkeltocht? Lijkt me héél romantisch en leuk! Maar dan wel de mensen verwittigen dat ze toch iets van een jas of trui of zo voorzien...
Oh leuk ideetje ook van die fakkeltocht seg :-) zou nog geweldig zijn met wat opdrachten erbij lol, maar we kunnen misschien wel de koppen eens bij elkaar steken met de getuigen om te zien of er al dan niet iets gedaan wordt en we kunnen dan nog tips geven he :-)