Nu Online
Momenteel zijn er 620 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schrijven of plakken?

22-8-2011 12:03:20
Ik heb een vreselijk lelijk geschrift , ik kan soms mijn eigen blaadjes niet meer lezen :-)
zou het erg zijn als ik etiketjes maak voor op de enveloppen met uitnodigingen?
en als ik echt moet mooi schrijven duurt het lang :)

we hebben ook al plakkertjes voor het tegenadres, met onze foto erbij dus misschien is het niet zo heel raar als de adressen ook gekleefd worden?

Tania
21-10-2011
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 737

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik22-8-2011 12:15:56

Hey Tania,

volgens de etiquette zouden de adressen handgeschreven moeten zijn. Ik heb tot nog toe nog maar één keer een huwelijksuitnodiging ontvangen waarbij het adres met een etiket gekleefd was op de enveloppe. Persoonlijk stoor ik mij daar helemaal niet aan, maar het kan wel zijn dat andere mensen zich daar wel aan storen.

Ik zou zeggen: kijk eens naar de organisatie van de rest van jullie feest. Heb je alles heel traditioneel aangepakt? Dan zou ik toch ook de extra inspanning doen om de adressen zelf te schrijven. Heb je het modern aangepakt of gewoon een concept bedacht dat goed bij jullie past, en soms wel de tradities volgt maar andere keren ook weer niet, dan kan je gerust ook hierbij van de tradities afwijken en etiketten gebruiken.

Ikzelf heb ook niet het mooiste handschrift ter wereld :o) Maar ik heb wel alle adressen zelf geschreven (ook het tegenadres). We hebben de enveloppen gekocht toen de uitnodigingen nog gedrukt moesten worden, zodat ik het op mijn eigen tempo kon schrijven. Uiteindelijk ging dat heel wat vlotter dan verwacht. Ook mooi schrijven kan je oefenen, dus na een 10tal enveloppen begon het toch wel sneller te gaan.

Groetjes,
Hanne

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik22-8-2011 12:25:35

Je moet niet kijken naar wat mensen denken hé!!
Als jij vindt dat het niet kan zijn met jouw schrift, neem dan gerust plakkertjes.

Wij hebben ook geen mooi schrift maar ik trek me dat niet zoveel aan dus waarschijnlijk gaan wij wel de uitnodigingen schrijven.

Neem jouw keuze samen met je partner.
Enkel jullie tweetjes tellen.

Groetjes

Evelien
25-2-2012
 Meld misbruik22-8-2011 12:32:29

Van alle uitnodigingen die ik al gekregen heb, zat er geen enkele geschreven bij. Ik ga mijn adresetiketjes toch ook met de pc maken. Je hebt tegenwoordig zulke mooie lettertypes. Zelf zodanig dat het lijkt alsof ze geschreven zijn

Jill
9-3-2012
 Meld misbruik22-8-2011 12:53:39

Maak dat maar met de computer... Die enveloppen worden toch in de vuilbak gesmeten hoor.

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik22-8-2011 13:17:02

Wij hebben de enveloppen zelf geschreven, maar omdat we de meeste zelf in de brievenbussen gaan steken zijn, stonden er alleen maar de voornamen op en geen tegenadres (kwestie van volledig tegen alle tradities in te gaan - niet met opzet)... Ons huwelijk was uiteindelijk ook verre van traditioneel, dus we hebben ons ook geen zorgen gemaakt over "hoe het zou moeten" (we vinden dat ook absoluut niet belangrijk).

'k Moet eerlijk zeggen dat niemand daar een opmerking over gemaakt heeft, en zoals Jill ook al zegt, die enveloppen worden meestal open gescheurd om dan integraal in de vuilbak te belanden, dus als jij ze liever met de computer labelt, zou ik dat gewoon doen...

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik22-8-2011 13:43:21

Of kies een lettertype dat lijkt op een geschreven handschrift, zoals hierboven al gezegd.
Dan heb je 2 vliegen in 1 klap :)

Sophie
2-6-2012
 Meld misbruik22-8-2011 13:43:33

Als je echt wil dat ze geschreven zijn kan je mss aan je getuige vragen om een handje te helpen.

Maar zoals ze al zeiden, zo belangrijk zal de enveloppe wel niet zijn .... de uitnodiging daar draait het toch om!

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik22-8-2011 13:50:19

Wij hebben de enveloppen door de printer gehaald. De enveloppen waren namelijk niet spierwit en witte stickers zouden echt niet mooi staan. We hebben dus dezelfde lettertype als op onze uitnodigingen gebruikt en de adressen erop geprint. Dat gecombineerd met een mooie afsluitzegel en persoonlijke enveloppen en hierdoor werden uitnodigingen en enveloppen een mooi geheel. Mijn schoonouders hebben nu zelfs de enveloppe bewaard!!

Tania
21-10-2011
 Meld misbruik22-8-2011 14:12:00

Dankjewel lieve schatten allemaal voor de reacties , ik zit me nu zelfs af te vragen hoe ik het in mijn hoofd haalde om te twijfelen :-) we hebben alles wat traditioneel of "normaal" is overboord gegooid , we gaan vanalles doen die anderen niet doen en dan ga ik zitten twijfelen over een klevertje op mijn enveloppes
We gaan zelfs nergens opzetten Mr & Mevr. maar gewoon de namen want onze vrienden zijn gewone mensen net als wij en geen meneer en mevrouw , het worden dus klevertjes maar dat lettertype in "handschrift" vind ik wel een leuk idee

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik22-8-2011 15:30:09

Tania,

Dat is dan zoals wij ... wij gooien ook al het "normale" overboord en doen gewoon ons eigen ding :) Dus ook etiketjes op de enveloppen zonder Mr/mevr. We hebben hetzelfde lettertype gebruikt als dat van onze uitnodigingen ... misschien ook een idee voor jou!
We krijgen alleen maar super leuke reacties over onze festival-uitnodigingen ... en ben zeker dat de meeste niet eens weten hoe of wat er op de enveloppe stond :)

Succes!

Groetjes,
Cindy

nele
27-8-2011
 Meld misbruik22-8-2011 19:25:18

Er bestaan zelfs doorzichtige etiketten, wat veel mooier uitkomt op niet-witte enveloppen!

Sonja
16-5-2012
 Meld misbruik31-8-2011 16:40:17

Dit was voor mij ook een probleem.
Ik doe ook lettertype handschrift met transparante etiketten.
Heb de etiketten al gekocht. Nu nog de uitnodiging. : )

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info