Nu Online
Momenteel zijn er 451 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

op zoek naar origineel alternatief voor gastenboek

22-8-2011 14:19:45
Hoi iedereen,

op 24 september trouw ik...zo stilaan komt alles in orde op nog wat tafeldecoratie en tafelschikking na. Er is echter nog 1 groot probleem, we zijn op zoek naar een leuk alternatief voor een gastenboek. Graag hadden we op één of andere manier gehad dat de gasten een boodschap aan ons kunnen nalaten, maar dan op een originele wijze en niet gewoon in een boek...Iemand een leuk ideetje?

groetjes
Frauke

Frauke
24-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1796

Elize
3-9-2011
 Meld misbruik22-8-2011 14:22:18

Een videozuil/babbelbox is een heel leuk alternatief!

laetitia
24-9-2011
 Meld misbruik22-8-2011 14:24:42

Wij hebben per koppel een boarding card gemaakt. Hierop staan gerichte vragen zoals:
wie is de mooiste aan je tafel? hoe zou je onze kinderen noemen? wat was het leukste moment op deze dag? wil je nog iets kwijt? wat is je leukste herinnering aan bruid/bruidegom?

alles deze kaarten zetten we dan in een houder op tafel...

groetjes,
laetitia

marianne
10-9-2011
 Meld misbruik22-8-2011 14:33:49

Hela ,

Ook ik was aan het zoeken naar een alternatief. Mij suf gedacht en gezocht maar niet evident.

Nu wij hebben besloten om onze genodigden toch min of meer bij ons feest te betrekken.
Zo kwam ik op het idee om kaartjes te maken met de melding om ieder die aanwezig is zijn of haar favoriete liedje te laten neerpennen.Later , voor het einde van het eten worden die dan opgehaald door iemand en doorgespeeld aan onze DJ die dan nog tijd genoeg heeft om zijn playlist aan te passen.
Toen dacht ik , laat ik meteen een leuke kaart maken en ook mijn gastenboek ermee samensmelten.
Dus op de kaart staat vooraan de volgende tekst : " Op deze kaart kan u alles kwijt, wat in u zit aan creativiteit " " Uit gerust je schrijftalenten en geef ons een leuk berichtje weer "
" Wil u daarna feesten zoals de beesten pen dan ook je favoriete liedje weer"

Achteraan de kaart is dan nog een klein zinnetje en de ruimte is voldoende om ieder iets te laten noteren.
Zo zijn wij ook zeker dat iedereen iets zal schrijven omdat het wordt opgehaald door iemand.

Mss een idee of een verdere fantasie die jou verder helpt.

Véél succes

Marianne

Jenny
24-9-2011
 Meld misbruik22-8-2011 14:45:48

Hey Frauke, wij trouwen ook op 24 september. Het zal snel daar zijn en juist zoals jij zijn wij nog met de laatste prullen bezig. Wij gaan ook niet voor een gastenboek, maar hebben besloten om een guestbookbox te maken. Voorbeeldjes kan je vinden op deze link: http://www.etsy.com/listing/75751013/modern-guest-book-...

Nog veel plezier!

Groetjes,
Jenny

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik22-8-2011 15:41:28

Wij hadden de praatpaal --> SUPERTOF!

www.depraatpaal.be

Jo
16-7-2011
 Meld misbruik22-8-2011 16:36:44

Wij zijn een maand geleden getrouwd en hebben als gastenboek een poster laten maken van 50 op 70 cm, met in de ene hoek een foto van ons en de rest allemaal wit. Onze gasten hebben hierop dan hun boodschappen kunnen schrijven. We hebben deze poster dan ingekaderd en deze hangt nu in onze woonkamer. Voor ons is dit wel een blijvende herinnering en leuk om af en toe nog eens enkele boodschappen te lezen...

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik22-8-2011 17:13:50

Er zijn heelwat alternatieven, zoals bvb :
- een wensboom : lange twijgen in een hoge vaas waaraan kleine kaartjes met wensen worden opgehangen, bvb met een lintje.
- Heel kleine schilderdoekjes (7x7 cm) en 4 kleuren alcoholstiften. Hiermee schrijven of tekenen de gasten iets. Met alle kleine doekjes kan je ofwel één groot geheel vormen ofwel er her en der in je huis ophangen.
- Een deur van in je huis (vaak toiletdeur) waarop de gasten -met alcoholstift bvb- naar hartelust kunnen schrijven/tekenen
- Een wit dekbedovertrek (en textielstiften) waarop de gasten hun wensen schrijven.
Schakel de Zoeken-functie ook even in op de hoofdpagina want dit topic kwam al vaak aan bod en er zitten heelwat ideeën tussen.

Lindsey
12-5-2012
 Meld misbruik22-8-2011 20:43:03

Een vriendin van mij is vorig jaar getrouwd en zij hadden de passe-partout waarin hun huwelijksfoto voor in hun huis zou komen gebruikt als gastenboek. Het resultaat was heel leuk.

Leen
18-6-2011
 Meld misbruik28-8-2011 19:41:03

Heb deze week nog een origineel idee gehoord:

Een grote tak van een boom die in de zaal gezet was. Hier hingen met lintjes allemaal kaartjes aan waarop overal stond "Liefde is...".
Dit mochten de gasten dan zelf invullen en er hun gelukwensen op neerschrijven.
Verder hingen er ook zakjes aan elk lintje waar men eventueel het cadeautje in kon achterlaten.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...