Nu Online
Momenteel zijn er 623 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis portugal of italië

22-8-2011 15:01:19
Hallo trouwertjes,

Ben op zoek naar een leuke en niet al te dure huwelijksreis. Wij zijn niet meteen mensen die aan een zwembad blijven liggen, we gaan liever dingen bezoeken en houden bv van mooie natuur en ik hou ook van lekker eten . Nu dacht ik aan Madeira of Florence/Gardameer/Toscane.

Hebben jullie ervaringen of tips?

Alternatieven zijn ook welkom :-)

Merci alvast !
Vero

Veronique
16-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1265

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik22-8-2011 15:12:56

Hi,

Wij zijn in mei oa naar het Gardameer getrokken (rondreis Italie). T'es natuurlijk héél mooi maar veel bezoeken heb je daar niet (behalve mss zo die typische dorpjes...). Wij hebben daarna nog Venetië, Rome, enz gedaan.

Wat ik u van Italië kan zeggen: t'es ENORM duur. Aan het Gardameer bv hebben wij voor een diner met 4 € 150 betaald waarvan voor 2 personen enkel een voorgerecht besteld werd en voor de twee andere enkel hoofdgerecht. Geen wijn. ......

Dus als je echt goedkoop wilt reizen, zou ik je Griekenland ofzo aanraden... Maar voor Italië zal je zeker in je portemonee mogen tasten!

veerle
23-6-2012
 Meld misbruik22-8-2011 15:20:49

Hoi,

Wat dacht je van een rondrit met de vespa door Toscane? Lijkt me echt wel zalig!

Mieke
25-8-2012
 Meld misbruik22-8-2011 15:46:28

Ik ben al verschillende keren in Portugal geweest, (nog niet in Madeira) en ik kan Lissabon zeker aanraden. Het is een prachtige stad die heel veel te bieden heeft. In Lissabon zelf is gaan strand, wel water, maar daar kan je niet gaan zwemmen, dus dat stukje is daar ook opgelost. Lissabon is zeker een aanrader als je houd van cultuur en gebouwen. Zeker een aanrader is de nieuwe site die ze gemaakt hebben voor de wereldtentoonstelling in '98. Een heel mooi aquarium waar ook exotische vogels zitten en een groot shoppingcenter waar alles in het thema van water en zee is.

De laatste keer dat ik in Protugal was (6j geleden) was het er heel goedkoop, intussen zijn mijn ouders er nog eens geweest (vorige zomer) en zij vertelden toch dat het er nog altijd zo goedkoop is als vroeger. De eerste keer dat wij naar Portugal gingen (toen bestond de euro nog niet) hebben we nog er mee gelachen dat je voor 500fr je met twee man kon bezatten. En zo hard is het niet veranderd sinds de euro.

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik22-8-2011 16:36:54

Hey,
wij gaan wss een rondreis doen in Italie met de vespa...

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik22-8-2011 16:40:43

Ik ben deze zomer in Portugal geweest, en inderdaad, het is er nog altijd spotgoedkoop. Denk: een avond op restaurant met twee, supergoed eten en 15 euro betalen. Zalig!

Maar naast goedkoop is het vooral een heel erg mooi land, veel cultuur, ook schone natuur, zon, en zelfs een paar dagen strand als je dat toch zou willen. En de mensen waren er enorm vriendelijk en gastvrij (meer dan in Italië, vond ik). Lissabon en Porto zijn fijne steden, maar ook op het platteland was het heel mooi. In hoeverre Madeira anders is dan het vaste land kan ik niet goed zeggen.

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik22-8-2011 16:43:10

Wij hebben deze zomer in Italië langsgeweest. Prachtig !

We hebben met Ryanair onze vlucht geboekt in november 2010, voor Juli 2011 dus. We zijn gevlogen naar Pisa. Daar stond onze huurauto te wachten. Vanuit Pisa zijn we doorgereden naar een dorpje vlakbij Grosseto. Dit is Toscane. We verbleven in B&B Fantone, dit hebben we ontdekt via de website op vakantie bij belgen/logeren bij belgen.(98 euro per nacht) Daar hebben we 6 nachten verbleven. Ze hebben daar een prachtig domein en een mooi zwambad. Je zit wel op 30 min rijden van het eerste deftige dorpje. Maar de omgeving en de omliggende dorpen zijn echt mooi. Pittigliano en dergelijke. Je krijgt ook uitstekende uitstap-tips van Hilde, de gastvrouw.

Omdat je daar zo ver van de "buitenwereld" zit, hebben we telkens daar gegeten. Dit kostte 22 euro per persoon, voor een 4-gangen menu: allemaal vers bereid door Hilde met eigen producten vanop het domein. Echt geweldig ! Ze maakt ook eens zelf pizza's waar je van kan blijven eten! (zo'n 16 euro pp.) De wijn die je er drinkt is van eigen bodem. Heerlijk. De sfeer aan tafel is ook superleuk. Omdat het via "logeren bij Belgen" aangepraat is, zijn er ook heel veel logerende belgen. Savonds bij het avondeten worden de benen onder één lange tafel geschoven. Wij hadden hier wat schrik voor, maar we hebben nog nooit zoveel plezier gemaakt op reis !

De tweede week zijn we doorgereden naar Ligurië. Niet ver van de Cinque Terre. Daar zaten we in B&B Bella Viste te Paggi (mini dorpje op bergwand met haarspeldbochten in 2 keer te nemen). de b&b heeft zijn naam niet gestolen !!! Echt prachtig daar ! Ook van Logeren bij Belgen. (90 euro per nacht) Zij stoppen na dit seizoen wel met de B&B en komen terug naar België. Daar zit je maar op 7 Km van de kust, dus véél toegankelijke en gemakkelijker om uitstappen te doen van kortere duur. De Ligurische kust is echt prachtig. Al die kleine vissersdorpjes. Mooi. En dan de Cinque Terre, werelderfgoed. Echt prachtig, dat zijn 5 dorpjes met een zéér uniek karakter. Hier zijn we 7 nachten gebleven.
Hier had je de mogelijkheid om savonds buiten op het terras te eten, er was bestek en dergelijke voorzien: alles wat je nodig had om je plan te trekken. Maar je kon ook menu's aanvragen die zij voor jou klaarmaken, of ze gaven je tips over waar lekker te eten, met prijsidee-en bij.

Dan zijn we nog 3 dagen in Milaan geweest, daar logeerden we in een NH Hotel (78 euro per nacht)

Italië heb ik niet ondervonden als duur om te eten, wel om frisdrank te drinken. Als je in de grootsteden: Pisa, Milaan, Siena, ROme... gaat betaal je idd. wat meer. Maar in de kleinere dorpen heb je met twee personen vlot goed gegeten voor 25 euro.
En we hebben verschillende keren ZEER uitgebreid gegeten voor 25 euro per persoon( lees: 4 gangen). Dus overdreven is dat neit. Probeer in België maar eens ergens 4 gangen te eten voor 25 euro??

In Siena bijvoorbeeld, hebben wij een pizza gegeten op het beroemde "piazza del campo" onze pizza kostte 7 euro. Onze cola 5 euro :) Dus daar begin je op den duur op te letten. Wij hebben ook heel dikwijls gewoon fruit, stokbrood en kaas gaan halen om savonds op ons gemakje te eten. Niet duur en ideaal !

Ik ga niet ontkennen dat Italie duur is. Maar ik denk dat je een beetje moet uitkijken waar je heen gaat. Uiteindelijk zijn wij voor 16 dagen reizen in 3 verschillende hotels, met een auto voor 16 dagen, onze vliegtickets, ons eten... 4000 euro kwijt. Oké, dat is niet weinig. Maar we hebben er verdorie van genoten !!!

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik22-8-2011 17:06:32

Dag Véronique,

ik ben al 4 keer in Italië geweest, en ik zou zo weer vertrekken. Vooral Toscane heeft mijn hart gestolen, werkelijk een prachtige streek. Als je op zoek bent naar prachtige historische gebouwen, eeuwenoude stadjes en schitterende natuur, zit je daar echt op de goede plek. Ook mijn vriend is er intussen helemaal voor gevallen. Het is zeker duurder dan Portugal, maar het hangt er natuurlijk van af wat je budget is. Je kan overnachten in AgriTurismo's (vergelijkbaar met Gîtes de France), in B&Bs of op vakantiedomeinen, afhankelijk van waar je naar op zoek bent. Wij hebben 10 dagen overnacht in La Presura (www.presura.it ) en we waren daar heel tevreden van.

De nieuwe vriend van mijn schoonzus heeft een tijd een relatie gehad met een Portugese. Wanneer ik zijn verhalen hoor over Portugal, kriebelt het bij mij ook wel om daar eens naartoe te gaan. Zeer lekker eten, veel vis, mooie natuur, gastvrij volk en niet al te veel toeristen. Je moet er rekening mee houden dat wanneer je in de zomer naar Italië gaat, het vaak zwart ziet van de toeristen. Dat zal je in Portugal veel minder hebben. Ik ken toch zeker 5 mensen die al naar Portugal zijn geweest, en ik heb er nog nooit een slecht woord over gehoord.

Hanne

vanessa
3-9-2011
 Meld misbruik22-8-2011 17:07:25

wij gaan naar estoril, lissabon, blijkbaar heel mooie streek om te wandelen enzo prijs viel goed mee vonden we
groetjes

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik22-8-2011 17:08:39

Wat ik nog vergat te zeggen: wij gaan op huwelijksreis naar Thailand, en ons budget hiervoor komt overeen met wat we hebben uitgegeven aan de reis naar Toscane. Dichter bij huis is dus zeker niet gelijk aan "goedkoper".

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik22-8-2011 17:10:12

@ Heidi, voor u 4000€ kan je naar Las Vegas (of LA) gaan en u daar eens super goed laten gaan qua shopping en dingen bezoeken... Ik weet wat gekozen hoor, geen Europa meer voor ons! :)

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik22-8-2011 18:17:38

jaa Aurélie, kan mss wel zijn. maar waarom zo ver als het dicht bij huis ook zo mooi is? :) Amerka, afrika... spreekt ons (voorlopig) nog niet aan :) Het is ook wel de eerste keer dat het zo duur is bij ons, maar we zijn ook nog nooit 16 dagen weggeweest... nouja :) voor elk wat wils hé, gelukkig mogelijkheden genoeg ! Ik ben er zeker van dat iedereen daarin gewoon z'n hart moet volgen !

Veronique
16-6-2012
 Meld misbruik22-8-2011 18:30:12

Lieve mensen, merci allemaal voor jullie info, jullie helpen me een heel stuk verder, dikke merci !

@ Hanne: veel plezier in Thailand, hoor ik ook enorm veel goeds van !

Liefs,
Vero

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik22-8-2011 23:25:04

wij gaan naar toscane voor een korte honeymoon : we vliegen op florence en hebben daar een huurauto klaarstaan. ons hotel ligt op 30 km buiten florence zodat we rustig zitten en we gaan daar wat rondtoeren.

In januari gaan we dan op onze echte honeymoon naar Thailand.

@ aurelie : wat kosten betreft is europa zeker een duurdere bestemming dan azie en in mindere mate Afrika. Maar soms heb je niet de tijd om ver weg te gaan en een zware jetlag te hebben (vorig jaar 1 week thailand en dat was echt wel zwaar)

Katja
20-8-2011
 Meld misbruik27-8-2011 16:20:26

Veronique,

Wij zijn sinds vannacht terug van een korte huwelijksreis in Madeira. Het was gewoon prachtig. We hadden een goed hotel, mooi weer en met sunjets was het eigenlijk nog niet zo duur.
Doordat we met onze dochter zijn geweest, konden we geen uitstappen maken, maar de hostess heeft ons alvast overtuigd om later terug te gaan (als de dochter groter is) voor mooie wandelingen (wat een knappe natuur), een tocht op het water om walvissen en dolfijnen te spotten, een bezoek aan Funchal (de hoofdstad) en de typische huisjes van ginds te spotten.

Ik had nooit gedacht dat het daar zo mooi zou zijn, het is eigenlijk een echte aanrader !!

Als je meer info wenst (qua budget, hotel, vliegmaatschappij ed) stuur me dan gerust een mail op katja.staelens@telenet.be

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums