TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
veerle
23-6-2012
|
23-8-2011 7:40:55
Als het aan mij lag zou ik géén uitnodiging sturen! Het is jou dag en met haar aanwezigheid erbij ga je je nooit helemaal op je gemak voelen!
|
|
suzy
6-8-2011
|
23-8-2011 8:00:16
ik zou veeeeeeeeeeeeeel te jaloers zijn!
|
|
Hanne
1-10-2011
|
23-8-2011 8:20:36
Dag Grace,
een aantal jaar geleden heeft mijn vriend een uitnodiging gekregen voor het trouwfeest van een ex-lief van hem (van zijn eerste serieuze relatie). Hij had eigenlijk zo goed als geen contact meer met haar en toch nodigde ze hem uit. We zijn daar dan naartoe geweest, maar ik vond dat eigenlijk zeer vreemd. Als ik daar nu op terugkijk, begrijp ik nog altijd niet waarom ze hem (ons) uitgenodigd had.
Als ik jou was, zou ik haar echt niet uitnodigen. Op ons trouwfeest zal er wel een ex-vriend van mij aanwezig zijn, maar we hebben ooit maar een maand iets gehad (10 jaar geleden) en hij is nu al heel lang een goeie vriend van ons, dus dat vind ik helemaal iets anders eigenlijk.
Hanne
|
|
frida
6-2-2010
|
23-8-2011 8:34:11
Ik zou het nooit doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Sandro
|
23-8-2011 8:44:53
|
|
Charlotte
1-6-2011
|
23-8-2011 8:46:48
Nee hoor, laat ze maar waar ze is... het feit dat het initiatief steeds van haar komt, zegt ook al genoeg! Een mens zou beginnen twijfelen aan de bedoelingen. Niet doen, die uitnodiging sturen . Op zo'n dag zou ik geen 'risico-gevallen' erbij willen .
|
|
Jili
12-5-2012
|
23-8-2011 8:48:20
Ik zou dit ook nooooooooooooooooit doen... Dan zou ik die dag echt niet op mijn gemak zijn, ik wil op onze trouw alleen mensen die echt om me geven en waar ik echt om geef!
Ooooh neee, ik moet er ni aan denken of ik krijg al de rillingen :-)
|
|
Brenda
10-9-2011
|
23-8-2011 8:55:27
Mijn aanstaande heeft een goed contact met zijn vorige vriendin (ze waren 8j samen) en ze spreken regelmatig nog af onder hun beiden om iets te gaan eten en bij te praten maar er is geen haar op zijn hoofd dat eraan gedacht heeft om haar erbij te vragen.
Zij stelt ook veel vragen over de trouw en zo maar ik denk niet dat ze ooit verondersteld heeft dat ze erbij gevraagd zou zijn, het is gewoon uit oprechte interesse zonder meer. Moest hij ze hebben willen uitnodigen zou ik er ook geen probleem mee gehad hebben want ik weet dat er van beide zijden alleen puur vriendschappelijke interesse is.
Dus misschien bedoelt jouw aanstaande zijn vorige vriendin ook dat ze samen aftelt zonder erop te rekenen dat ze erbij zal zijn ?
Jij zult dat wel het beste in kunnen schatten, je hebt exen waarvan je voelt dat ze niet ok zijn/er niet over zijn of wat dan ook en je hebt exen waarvan je weet dat het puur om vriendschap gaat en niets meer. Ik heb daar precies een extra zintuig voor, ttz ik ben zelden jaloers maar de keren dat ik het was bleek gegrond.
ik ben snel eens door de gastenlijst gegaan en puur technisch gezien is er ook 1 ex van mij aanwezig, maar is zoals bij Hanne : op de unief hebben we eens een maand of zo wat met elkaar gerommeld, maar dat is bijna 20j geleden en dus iets heel anders.
|
|
an
12-8-2011
|
23-8-2011 9:05:13
No f*cking way :p Maar ik ben ook wel een jaloers trutje dus :D
|
|
Veerle
2-7-2011
|
23-8-2011 9:30:48
Wat denkt jouw vriend hier van? Als je je er niet goed bij voelt, zou ik haar zeker niet uitnodigen...
Iemand zei me ooit, je huwelijk gaat er om omringd te zijn door de mensen die je graag ziet en waarmee je graag jullie mooie dag wil delen... En als je dat in je achterhoofd houdt, denk ik dat je er snel zal uit geraken!
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
23-8-2011 9:42:42
Mijn ex (met wie ik bijna 6 jaar samen was) wordt samen met zijn nieuwe vriendin uitgenodigd op ons trouwfeest. Ik heb een heel goede (vriendschappelijke) band met mijn ex. We hebben mooie tijden beleefd en ik zou het zonde vinden om onze vriendschap zomaar weg te gooien gewoon omdat we als koppel niet geschikt zijn voor elkaar. Zijn bedrijf levert ook diensten op mijn werk dus we moeten sowieso contact hebben. Af en toe gaan we eens lunchen. In het begin van onze relatie had mijn verloofde het er moeilijk mee maar hij weet nu dat er helemaal niks is om zich zorgen over te maken en dat ik 100% voor hem kies en dat hij de ware is voor mij. Ik vertel hem ook altijd alles. Het is volgens mij heel belangrijk om open kaart te spelen en eerlijk te zijn. Ondertussen heeft mijn verloofde hem ook al eens gezien en heeft hij er geen probleem mee dat hij op ons feest zou komen, integendeel!
In jouw geval vind ik wel dat beide partijen ermee akkoord moeten gaan dat een ex wordt uitgenodigd. Je moet je immers goed voelen die dag. Als jij liever niet hebt, dat ze komt dan kan er geen sprake van zijn dat ze aanwezig is die dag (vind ik). Het kan niet de bedoeling zijn dat je de hele dag in je ooghoeken naar haar zit te kijken en je ergert. Who cares wat zij verwacht? Het is maar wat jullie samen willen, toch? Misschien eens vragen aan je verloofde hoe hij het ziet?
Liefs,
Nathalie
|
|
Heidi
7-7-2012
|
23-8-2011 10:25:49
Hey.
Mijn ex-vriend heeft mij niet zo lief behandeld. om het met ons laura lynn te zeggen, hij heeft me duizendmaal belogen en bedrogen :). toen mijn ex-vriend afstudeerde, gaf hij een afstudeerfeestje. Mijn huidige vriend was daar aanwezig. We kenden elkaar van ooit eens samen op CM kamp te gaan, maar we zouden elkaar nooit opnieuw ontmoet hebben zonder mijn ex.
Nu, mijn huidige vriend wist heel goed hoe slecht mijn ex mij behandeld heeft, hij moest regelmatig aan den toog horen, wat hij nu weer uitgespookt had. Héél fijn. Ik zie mijn ex nog regelmatig, omdat we in de zelfde club volleyballen. En ik ben steeds vriendelijk en we slaan geregeld een babbeltje over het weer, hoe het met het huis is en hoe het met de volleybal is. Heel oppervlakkig dus. Mijn vriend heeft het lang héél moeilijk gehad met hoe ik nog zo vriendelijk kon zijn tegen mijn ex, nog tegen hem kon babbelen...... maar het ligt niet in mijn karakter.
gezien hij in dezelfde volleyclub zit, en de sfeer daar nogal gemoedelijk is, zijn er een aantal jongens van zijn ploeg die ik zal uitnodigen op ons dansfeest. Gezien de vriendenkring van mijn ex en mijn huidige vriend véél gemeenschappelijke vrienden hebben, zullen er véél vrienden van mijn ex aanwezig zijn.
Er is geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt hem uit te nodigen. Mijn vriend zou zelfs met mij niet meer willen trouwen moest ik mijn ex willen uitnodigen :)
Enfin, het is belangrijk dat je er samen over babbelt. wil één van de twee niet, dan is het neen.
|
|
laura
|
23-8-2011 10:39:51
Hoi Grace,
Als jij haar niet kent, en als ze niet in jullie vriendenkring zit, zal ik dit niet doen! Het feit dat je er over twijfelt zegt genoeg. Toch? Het is jullie dag! En daar moet je ten volste van genieten!
Alvast heel veel succes
Groetjes,
Laura Color
|
|
Els
10-9-2011
|
23-8-2011 10:41:20
Moesten ze nu nog goede vrienden zijn zou ik dit wel doen. Maar ze bellen enkel en zien elkaar nooit? Wat is daar dan het nut van?
|
|
Vicky
7-7-2012
|
23-8-2011 11:24:43
Hoi Grace,
Om eerlijk te zijn maak ik mij ook al een beetje zorgen omdat je zegt dat ze lange tijd geen contact gehad hebben en nu (net als jullie gaan trouwen) terug wel. Ik heb vroeger ook zo een koppel "vrienden" gehad die je enkel hoorde als wij een feest gaven of als zij een cadeau verwachtte.
Zowiezo, als jij je al afvraagd 'moet dit' ---} niet doen!!! En ik denk dat ook je toekomstige zich beter kan afvragen waarom zij nu plots zo vaak belt en smst. Maar dat kan hij beter zelf uitzoeken zodat jullie daar zeker geen ruzie over maken, want dat is ze zeker niet waard! Wel heel chique van uw ventje dat hij altijd alles laat lezen en je op de hoogte houdt. Hoewel ik me blijf afvragen, als hij geen behoefte heeft aan contact waarom ketst hij haar dan niet gewoon af door niet te reageren.
In elk geval, geniet van jullie trouw en van elkaar! Groetjes, Vicky
|
|
Véronique
31-7-2009
|
23-8-2011 11:55:57
Als je iedereen moet uitnodigen die je af en toe eens hoort, maar nooit ziet, dan moet je zowat je hele Facebook uitnodigen en dat doe je toch ook niet, hé? ;-) Dus nee, ik zou het niet doen...
|
|
Evelien
1-9-2012
|
23-8-2011 12:49:02
Ik zou het zowiezo niet doen!! Veel te jaloers voor ... Ik wil me op mijn trouwfeest echt ontspannen voelen en me amuseren en dat gaat absoluut niet als zijn ex er zou zijn... Gezien de geschiedenis die wij 3-en hebben is dat absoluut geen aanrader. Op het trouwfeest van een vriendin was de ex van haar man wel aanwezig (enkel voor het dessertbuffet en dansfeest) en iedereen vond dit heel raar (zeker aangezien hun huwelijk door haar 3 jaar daarvoor al eens werd afgelast) en bovendien maakte ze zich dan nog kwaad omdat ze niet naar het hele feest mocht komen... Ik zou het dus zo laten . Groetjes!
|
|
Fredie
26-6-2010
|
23-8-2011 15:55:38
Iemand zei altijd : "Ex-en horen niet thuis op een huwelijksfeest, hoe goed de verstandhouding ook geëvolueerd is en hoe eerlijk de bedoelingen ook zijn. Op dat feest moeten zij niet aanwezig zijn, dat is hun plaats niet en wie z'n wereld kent, weet dat zelf ook." Ik sluit mij bij die zienswijze aan.
|
|
Sofie
12-8-2011
|
23-8-2011 20:44:54
nee niet doen, zelfs al zijn het enkel 'vrienden'... Alé het blijft je eigen keuze natuurlijk, maar als je het alleen zou doen voor je vriend en je wil het zelf niet, zou ik het ook niet doen. Stel je voor dat je daardoor ruzie krijgt ofzo... Zou maar stom zijn he
Mijn man (leuk om te zeggen trouwens :) ) heeft ook net voor mij een vriendin gehad (waar hij ongeveer een mand mee samen geweest is), hij heeft haar in tijd laten staan om met mij te beginnen. En nu 7,5 jaar later laat ze hem nog niet helemaal gerust. Ondertussen wel al minder, maar ik had gehoord dat ze wou te weten komen wanneer we juist gingen trouwen, want ze ging opdagen. Nu heb ik geluk dat gemeenschappelijke vrienden zo lief zijn geweest om niets te zeggen, dus ze is niet opgedaagd. Mijn vriend zei ook altijd, ze bedoelt het goed en lief en ik was de jaloerse... Is lang verhaal maar uiteindelijk heeft hij het ook gesnopen dat ze echt niet wijs is en negeert hij haar.
Wat ik wil zeggen is dat het vriendelijk is van zijn ex om interesse te tonen, maar het is misschien een beetje te veel van het goede en als je ze zelf niet kent, kan je ook niet weten of ze het nu goed of slecht bedoelt.
|
|
dorien
5-5-2012
|
24-8-2011 15:00:20
ik zou geen exen uitnodigen
|
|
tanja
30-6-2012
|
24-8-2011 22:54:21
Ik ben niet jaloers van aard en zou de keuze aan mijn verloofde laten.
|
|
Wendy
11-5-2012
|
5-9-2011 11:17:30
Ik zou zeker geen uitnodiging sturen. Hier komen geen ex-en op de trouw. Zou het ook niet kunnen veel te jaloers.
|
|
Dirk
7-7-2012
|
21-9-2011 10:50:34
Volgens mij is het geen kwestie van exen uitnodigingen of niet. Op je huwelijk nodig je vrienden uit. En als een van je vrienden dan ooit je ex was, zie ik geen enkel probleem waarom je hem/haar niet zou uitnodigen. De relatie die je vroeger had, is verleden tijd, die is er niet meer. Ofwel heb je geen contact meer, kan je de persoon in kwestie niet rieken of zien, dan nodig je hem uiteraard niet uit. In het andere geval, wanneer je nog wel een goei contact hebt, is het volgens mij een vriend en dan ga je hem op dezelfde manier behandelen als je andere vrienden en volgens eigen criteria bepalen wie er van die vrienden mag komen. Ik vind het een heel rare houding om jaloers te zijn op de ex van je partner. Je aanstaande heeft toch voor jou gekozen of twijfel je daaraan ...? Denk dan nog maar eerst even na voor je deze belangrijke stap in je leven neemt!
|
|
Grace
28-4-2012
|
21-9-2011 16:59:40
Een typisch mannelijke reactie dus.
|
|
Vicky
7-7-2012
|
25-9-2011 12:36:42
@grace: volledig mee eens!!!!!
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|