Terug naar overzicht
Hey!Mijn zus was twee weken geleden bruidsmeisje op de trouw van haar beste vriendin en ze was getuige op mijn trouw. Ze zei dat er niet veel verschil was... goed voor de bruid zorgen. Zorgen dat ze niets tekort komt en als ze naar het toilet gaat: meegaan...De bruidegom twee weken geleden had een hoge hoed, en die gaf hij aan mijn zus om bij te houden tijdens de receptie. De sleutels van de auto bijhouden (ze reden zelf)...Eigenlijk wordt dat bij ons niet veel mee gedaan, het is op z'n amerikaans. Ze vertelde me dat ze met een andere vriendin achter de bruid moest lopen. De bruidskindjes liepen dan voor de bruid.Ik zou dat gedaan hebben als mijn getuige een man zou zijn. De taak van je getuige en je bruidsmeisjes is: zorgen dat de bruid er perfect uitziet en haar niets moet aantrekken van de problemen die zich kunnen voordoen.En ik moet zeggen: mijn zus heeft dat perfect gedaan :)
Mijn jongste zus wou om mijn trouw ook bruidmeisje zijn, maar omdat ze al 16 was, is dat een beetje te oud om een schattig bruidsmeisje in een lief kleedje te zijn. Ik heb haar dan een beetje tot mijn "hofdame voor één dag" benoemd (wat prinsessen ook hebben) en zij mocht mij dan helpen met bloemen of cadeau's aanpakken en wegzetten, op de fotoshoot is ze ook meegegaan en daar heeft ze ervoor gezorgd dat mijn kleed altijd mooi lag en dat ik vlot in en uit de auto kon stappen. 's Avonds heeft ze mee de sleep van mijn kleed omhoog gestoken zodat ik makkelijker kon dansen. Zij vond dat fantastisch en ik heb echt veel hulp aan haar gehad die dag :-)!
Ik zal volgend jaar een klein bruidsmeisje van 4,5 jaar hebben en mijn nichtje (waar ik tante van ben) zal het grote bruidsmeisje zijn (ze is dan 24 jaar).Ik heb om haar te vragen, een vacature uitgeschreven:Bridezillato be zoekt:Bruidsmeisje (V) met talent!Profiel:Knap, jong endynamischStressbestendigInzet en motivatieTaakomschrijving:U maakt zich 1 dag vrij in 2012U bewaakt het kleed van de bruidU checkt de make-up van de bruid (of u reikt op tijd een zakdoekje aan!)U draagt een mini-bruidsboeketIk bied:Een onvergetelijke dagEen hele dikke merci-knuffel als u ingaat op bovenstaande vacature!In dienst: 1 dag in 2012 - nader te bepalenZoals de taakomschrijving het zegt: gewoon, goed voor mij zorgen die dag...en zij mag mee schitteren naast mij :-)groetjes
Hoi Ineke,Ikzelf was, samen met 3 andere, bruidsmeisje bij een vriendin.Eigenlijk hield dit die dag niet zo veel in, maar het was wel super om te doen.wij mochten bij de deur staan als haar toekomstige kwam aanbellen, wij mochten mee op fotoshoot, wij mochten zorgen dat het kleed tegoei lag,...Ik zou het zeker doen!Als mijn vriendin niet vorig jaar getrouwd was, zou ik ze ook opnieuw vragen dus :-)groetjes
Eigenlijk nemen zij idd taken over van de getuigen, wat ik dan weer jammer vind voor de getuigen, want uiteindelijk heb je hen toch uitverkoren... Zoals gezegd, is dat eerder iets Amerikaans en zie je dat hier vrijwel niet...
Hoi wij gaan ook 4 volwassen bruids-meiden hebben...mijn 2 beste vriendinnen die eveneeens mijn getuigen zijn) mijn schoonzus (die getuige is van mijn verloofde) en mijn zus!Natuurlijk zijn hun taken mij wat door de dag helpen (bloemen aannemen, mijn SOS tasje bijhouden en als ik er iets van nodig heb kan ik bij hen terecht) Mijn zus is de enige van de 4 die geen getuigen is , en haar ga ik vragen om de 2 kleine bruidskindjes bij te houden tijdens de viering en mijn bruidsboeket overnemen enzo... de andere 3 gaan dan ook moeten komen tekenen dusja... dat is al genoeg dan Het is inderdaad op z'n amerikaans...maarja heb me altijd zo voorgesteld dus doe ik het ook! En denk dat ze alle 4 wel blij zijn met hun taak als bruidsmeisje! Binnenkort ga ik met hen ook de kleedjes passen die ik heb uitgekozen... dus spannend!!!Groetjes xxx
Hey Patrizia,Ik heb ook 4 volwassen bruidsmeisjes.Waar heb jij de kleedjes gevonden ?Ik ben van plan om deze op maat te laten maken, maar vind het moeilijk kiezen. Heb trouwens al een paar keer opgemerkt dat we heel wat dingen gemeenschappelijk hebben. Zo hebben we dezelfde fotograaf en gaan mijn toekomstige en ik mekaar wsch. ook pas in de kerk voor de eerste keer zien.Er waren nog zo wat dingetjes, waar ik nu niet meer meteen op kan komen.
ik had ook 1 maid of honour en 2 bruidsmeisjes. Ze hadden alledrie een rood kleedje aan, en liepen in de kerk voor mij naar voor. Ik had ook een kindje dat flower girl was. Qua taken is dat idd bloemen aanpakken, mee op foto, ...geen superbijzondere taken, maar t gaat meer om de eer he. Mijn maid of honour had wel nog wat extra taken, vb zorgen dat parkeervergunningen uitgedeeld werden, bellenblazers in auto zetten s morgens en ook mee uitdelen, en zorgen dat ik alles had wat ik nodig had he. We hadden ook groomsmen aan de bruidegom zijn kant trouwens. Ik vond het persoonlijk heel tof.
Vorig jaar was ik bruidsmeisje bij een vriendin van mij samen met nog een andere vriendin uit onze groep.We kwamen smorgens bij haar toe om haar mee aan te kleden en de wagen te versieren.We zorgden voor de jurk van de bruidBrachten de lunch in ordeBoekjes bedelen voor de vieringBlaadjes gooi (voelde me even terug 4 jaar)Persoonlijke toets in de vieringHet bruidspaar had een speciale openingsdans dus nogmaals verkleden van de bruid en daana terug in de jurk hijsenMee kado's oprommelen...Bruidspaar naar huis brengen...