Nu Online
Momenteel zijn er 557 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

safe the date

23-8-2011 21:29:23
Hey hey bruidsgenootjes,

ik ben nog steeds volop bezig om mijn miniatuur regisseursstoeltjes te zoeken en nu dient het volgende dilemma zich al aan !
Onze trouwdatum is 14/07/2012. Omdat mijn toekomstige in de bouwsector zit kan die niet zomaar tijdens het jaar vrijaf nemen en hangen we vast aan een datum in die periode.
Nadeel is natuurlijk dat veel mensen tijdens die periode op vakantie gaan !
Ik zou graag safe the date's versturen via sms omdat dit anders opnieuw een extra kost is natuurlijk... (geld dat ik liever uitgeef aan mijn stoeltjes hehe).
Is dit een to do or not to do?? Komt het misschien niet verkeerd over als je dit via sms doet?
Wat kosten zo'n safe the date's bij een drukker eigenlijk ongeveer?

isabel
14-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 685

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik23-8-2011 21:36:16

ik stuur al helemaal geen save the date's. snap niet wat die bedoeling daarvan is, mensen krijgen toch een uitnodiging en iedereen die ik vraag zie ik genoeg om hen al te melden dat ze dan moeten vrij houden.hihi

inge
12-5-2012
 Meld misbruik23-8-2011 22:12:42

hoi isabel,

ik heb zelf een safe the date kaartje gemaakt een foto en er zelf tekst op gekleefd en de mensen waar ik een email van heb stuur ik per mail en de andere laat ik afdrukken bij foto.com dat kost echt geen geld. 0,01€ dus goedkoper als een sms en vele echter.
:-) als het niet lukt wil ik je gerust helpen

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik23-8-2011 22:15:38

hoi wij gaan ook geen 'save the date' kaartjes sturen... had er eerlijk gezegd wel aan gedacht, maar mijn verloofde vond het niet echt nodig want al diegene die we gaan uitnodigen weten al dat we gaan trouwen en de datum ook!
Maarja natuurlijk hebben wij een andere datum. Als ik van u was zou ik dat wel doen, omwille van de vakantie periode! Je kan ook eens kijken op vistaprint! Daar had ik in het begin ook voor mijn kaartjes gekeken en vond het ook redelijk qua prijs!
Een sms sturen kan ook natuurlijk! Als je het mooi formuleert, waarom niet hé !!!
Groetjes xxx

Arianne
14-7-2012
 Meld misbruik23-8-2011 22:43:39

Hey Isabel

Leuke datum om op te trouwen!!! ;-) Wij hebben ook gekozen om save the dates te maken omdat we in het bouwverlof trouwen en inderdaad veel mensen hun vakantie plannen... We gingen sowieso een fotoboek bestellen bij hen, dus waarom geen gratis visitekaartjes...

Wij hebben onze save the date kaartjes besteld via vistaprint. We hebben gekozen voor 250 gratis visitekaartjes. Je moet dan wel nog verzendingskosten betalen maar die vallen goed mee. We hebben ook 25 magneetjes besteld (deze waren ook gratis).
Sommige mensen zien we niet zo vaak en aan deze mensen sturen we onze save the date via mail. Je kan dus ook gewoon eentje ontwerpen op vistaprint en het ontwerp doorsturen ipv laten afprinten, dit kost je niets :-)

Succes met de beslissing, laat maar iets weten.

tima
8-9-2012
 Meld misbruik23-8-2011 23:30:55

bij het laatste huwelijk dat wij uitgenodigd waren kregen wij een save the date via facebook vond ik niet erg want zo konden wij stipt 3 mnd op voorhand verlof vragen ( is nogal een mist bij ons op het werk , zeker in de vakantie maanden )

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik23-8-2011 23:45:38

ik zeg het niet om lastig te doen he ... maar het is save the date (bewaar de datum) en niet 'safe the date' (veilig de datum)

't is maar als je die tekst in een sms of mail of facebookmessage zou zetten dat je het dan correct schrijft.

wij hebben ze ook niet gestuurd maar gewoon telkens we iemand tegenkwamen waarvan we zeker waren dat we die erbij wilden de datum gezegd.

Los daarvan vrees ik dat als iemand anders op zijn werk ook verplicht is van bvb 7/7 tot 21/7 te nemen dat die dan zijn jaarlijks verlof niet gaat opschuiven, save the date kaartje of niet.

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik24-8-2011 0:28:13

Wij hebben dit via e-mail gedaan (een leuke foto bewerkt en kost niets!)

behalve naar de tantes en nonkels, er van uitgaande dat vele geen internet gebruiken ... maar daar heeft de tamtam het nodige gedaan.
We kozen voor save the dates, omdat we wisten dat onze uitnodigingen later gingen verstuurd worden dan de "normale" 6-weken regel, op die manier was iedereen toch al tijdig op de hoogte (half jaar voordien).

Succes!

Groetjes,
Cindy

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik24-8-2011 7:27:47

Wij hebben wel save-the-date kaartjes verzonden, besteld via Vistaprint.
we hebben hier toch veel leuke reacties op ontvangen, omdat niemand in de familie, vrienden,... dit kenden.

Aangezien jullie trouwen in het begin van het bouwverlof zou ik dit nu toch al sturen hoor...
Mijn neef is dit jaar getrouwd in het midden van het bouwverlof, en daar kon ik niet voor thuis blijven voor mijn verlof, maar als dit het eerste of het laaste weekend was geweest, dan had ik er zeker voor gezorgd dat ik thuis was..

groetjes *

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik24-8-2011 8:44:11

Ik heb ook vorige week een save the date kaartje gemaakt. gewoon zelf op de pc met foto's en afbeeldingen in paint. Kan je niet zo prachtig maken door de beperkte mogelijkheden :) wij trouwen 7/7/12, dus ook begin bouwverlof.

Mensen die vast zitten gaan mss idd niet hun verlof anders plannen, aan de andere kant kunnen de mensen die willen, er wel rekening mee houden voor hun verlof. Ik ben ook iemand die een zomerverlof altijd voor nieuwjaar boekt (dus in november of december voor de zomer dat volgt). Vandaar is een save the date wel handig.

Wij hebben een grote familie en zien elkaar heel weinig, vandaar heb ik de save the dates via mail verzonden naar hen die ik nog niet gehoord heb sinds onze verloving. Baat het niet, dan schaadt het niet. Het was ook volledig kostenloos. Ik zou er geen extra kosten aan gegeven hebben. Via sms is dus ook perfect mogelijk, als je iedereen zo kan bereiken.

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik24-8-2011 9:36:42

Hey Isabel,

wij hebben iedereen geïnformeerd zonder foto, of kaartje, of... Familie werd verwittigd via e-mail, vrienden werden opgebeld of hadden we sowieso al mee afgesproken, collega's hoorden het wel op het werk enz. Meestal heb je er toch wel een duidelijk idee van wie jullie op je feest willen hebben. Niemand vond het raar dat dat niet gepaard ging met een speciaal kaartje of iets dergelijks.

Hanne

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik24-8-2011 11:44:04

Gezien je trouwdatum zou ik zeker save the date messages voorzien om de mensen die jullie er zeker bij willen, de gelegenheid te bieden om evtl hun vakantie te plannen in functie van jullie huwelijk.
Een SMS vind ik gevaarlijk (ik heb er al vaker niet ontvangen) en ook veel te onpersoonlijk. Je kan wel een mailtje zenden waarin je vraagt om de datum vrij te houden maar een SMS ? Ik zou denken : "Kon er zelfs geen mailtje af ?" Dat klinkt natuurlijk niet leuk maar ieder van ons heeft over alles een eerste indruk en helaas krijgt men nooit een tweede kans om een goede, eerste indruk te maken. Dus zelf zou ik zeker geen sms zenden. Is slechts mijn mening, he.

isabel
14-7-2012
 Meld misbruik24-8-2011 11:57:11

hey allemaal ! Bedankt voor de leuke tips en sorry voor de "typfout" :-)
Ik heb besloten om als save the date kaartje ook 250 visitekaartjes bij Vista te bestellen.
Ging heel gemakkelijk, vond zo mijn zin en dan kan ik ze gebruiken voor diegenen die we niet alle dagen zien en om naar mijn familie in het buitenland te sturen.
Ik dacht echter dat we ook een voorbeeld via mail zouden ontvangen zodat we die via mail kunnen sturen.
Is dit niet zo? Of gebeurt dit pas na betaling?

Tania
14-7-2012
 Meld misbruik24-8-2011 14:42:17

Wij trouwen ook op 14/07/2012 en doen geen Save The Date kaartjes, iedereen die we gaan uitnodiging kent en ik verwacht echt niet dat mensen hun vakantie gaan afstemmen op onze trouwdatum.
Wie er bij is leuk, wie er niet bij kan zijn; spijtig maar is zo.

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik24-8-2011 15:10:50

Wij hebben met kerst een kaartje en tekst in onze kerstkaart verwerkt. Ik heb gewoon een kaartje gemaakt via vistaprint en opgeslagen als pdf. Meerdere malen door de printer gejaagd en klaar om mee te sturen.

Zelfs als je mensen op de hoogte brengt van jullie datum per telefoon of tijdens een gesprek zal dit niet altijd blijven plakken. Voor jullie is dit zeer belangrijk, voor anderen is de perfecte datum niet noodzakelijk het onthouden waard. Het kaartje zort ervoor dat mensen het makkelijk kunnen bijhouden. Ze houden het in hun agenda (schrijven het in als je ze verstuurt als de nieuwe agenda's al klaar liggen), hangen het op de koelkast ofzo.

Als je vasthangt aan en bepaalde periode ga ik er ook van uit dat niet iedereen z'n verlof wil aanpassen. Iedereen wil wel eens even op vakantie. Maar sommige mensen zullen toch proberen rekening te houden met jullie datum. Ons huwelijk lag in een verlengd wekend. Bijna iedereen is geweest. Zelfs mensen die aan de kust ofzo op reis waren zijn voor een dagje terug gekomen om er bij te kunnen zijn.

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik24-8-2011 17:29:09

Hey,

Wij hebben onze kaartjes zelf gemaakt. Wat je ook kan doen is een filmpje maken of een powerpoint presentatie van jullie beide. Dan kan je dit via email versturen. Kost niets en is mooi en origineel.

groetjes

sofie

Vicky
7-7-2012
 Meld misbruik24-8-2011 17:45:17

Hoi Isabelle,
Momenteel kan je via vistaprint 100 gratis postkaarten laten drukken.
Daar kan je ook alles op aanpassen en je kan er save the date kaartjes van maken.
Je betaald momenteel enkel de verzendkosten.

Groetjes en veel succes,
Vicky

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik24-8-2011 18:04:24

Wij hebben dat ook niet gedaan... Familie weten zo wel dat ze die dag moeten vrij houden en verdere vrienden en kennissen die er zéker bij willen zijn, zullen wel op tijd nog eens de datum vragen en anderen houden er dan weer helemaal geen rekening mee, save the date of niet...
Een goeie optie vind ik ook ernaar verwijzen met de kerstkaartjes. Dan heb je meteen 2 vliegen in 1 klap! ;-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info