Nu Online
Momenteel zijn er 350 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ceremoniemeester of kennis..

23-8-2011 22:21:11
Beste medebruidjes

Ik kom weer eens met een dilemma aandraven...

We hadden een paar maanden geleden een kennis gevraagd om ceremoniemeester te zijn.
Hij heeft dit in het verleden nog op een paar huwelijk gedaan en dat deed hij wel goed.

Nu waren we een aantal weken geleden bij de firma die zorgen voor onze ceremoniewagens en hun zoon is echt een ceremoniemeester. Hij kwam er even bijzitten en hij had echt wel goeie ideetjes. Toen al had ik spijt dat de we het aan de andere gevraagd hadden...

Nu de dag dichterbij komt krijg ik meer en meer m'n twijfels... De man die we gevraagd hebben komt ook niet langs en helpt ook niet met de dagindeling etc... Hij doet enkel die dag het deel van de mensen naar de auto's begeleiden en aan de kerk en stadhuis er weer uitlaten... Ik heb al wat problemen met m'n dagplanning en ik zou toch echt graag eens een professioneel advies willen en ook iemand waarvan ik weet dat als ik ergens mee zit, ik even kan bellen en het gewoon vragen...
Mijn verstand zegt echt dat ik voor de echte ceremoniemeester moet gaan... Maar dan zit ik natuurlijk héél verveeld met het feit dat ik tegen de andere moet gaan zeggen dat we hem niet nemen... Bovendien is die persoon ook nog eens klant op m'n werk en zowat heel die familie is klant bij ons... dus ik heb daarenboven nog eens extra schrik om iets mis te doen...

HELP!! :-)

groetjes
Katrien

Katrien
12-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 438

Esther
3-9-2011
 Meld misbruik23-8-2011 22:47:31

Misschien kan je zeggen dat de firma van de ceremoniewagens jullie aanbood om ook ceremoniemeester te zijn en dat je hem (die klant van je) zo ook wat wil ontlasten, zodat hij meer kan genieten van het hele gebeuren?

T is niet gemakkelijk hé...

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik23-8-2011 23:39:58

ik val esther bij : zeg gewoon dat ceremoniewagen en - meester in 1 pakket zit en dat je het een beetje te gek vindt om 2 ceremoniemeesters te hebben.

Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik23-8-2011 23:52:15

Bijkomende problemen: die man kent de mensen van het ceremoniehuis en hij weet dus ook hoe ze werken...
En Esther hij is niet uitgenodigd op ons feest voor de rest hoor dus hij kan er niet extra van genieten als we hem zouden ontheffen uit z'n job ;-)

toch al bedankt voor jullie reacties :-)

groetjes
Katrien

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik24-8-2011 0:28:14

Wij hebben gevraagd aan vrienden om alles te doen. En zij hebben dat ook echt héél goed gedaan. En ik vond het wel leuk ook dat zij zo bij alles een beetje extra betrokken waren. Elke beslissing zal zo zijn voor- en nadelen hebben denk ik. Qua dagplanning enzo ben ik altijd ten rade hier gegaan en bij dichte familie en vrienden enzo. Ik had ook heel veel stress hiervoor en eigenlijk liep alles gewoon vanzelf. Die vrienden moesten echt veel doen vond ik:
- broodjes halen en naar ons thuis brengen
- bij ons thuis alles klaar zetten
- na de bijeenkomst bij ons thuis de banner en de ballonbloemen enzo naar de kerk brengen en nadien weer naar de feestzaal
- bij het gemeentehuis wachtte de schepen op ons
- voor de binnekomst van de suite heb ik gewoon gezegd aan de suite hoe we het willen
- die hebben ook gezorgd voor de duiven, de huwelijkskaars, misboekjes uitgelegd, gezorgd voor bloemblaadjes, ...
- voor de foto's zijn de ouders van mijn vriend meegegaan voor extra hulp

Eigenlijk hebben ze meer gedaan dan een gewone ceremoniemeester. Een gewone ceremoniemeester gaat eigenlijk echt niet spullen van thuis naar de kerk brengen en nadien nog eens naar de zaal... Tja, zoals eerder gezegd alles heeft zijn voor- en nadelen...

Liesbeth
19-5-2012
 Meld misbruik24-8-2011 9:24:05

Bij ons is het zowat verdeeld...een vriend van Mark is ceremoniemeester...hij deed dat al verschillende keren en doet dat erg goed!

Het klaarzetten van de middagreceptie gebeurt door onze jobstudenten...ze komen alles klaarzetten tijdens het gemeentehuis en zorgen ook voor het ophalen van broodjes en decoratie van het huis. Enkele andere jobstudenten gaan naar de Kerk en zullen daar de decoratie inorde brengen, alsook de misboekjes en dergelijke klaarleggen...

Ze zijn uiteraard allemaal aanwezig in de Kerk en na de mis komen ze thuis alles opruimen...ook brengen ze dan alles terug naar het verhuurbedrijf. 's Avonds komen ze dan allemaal gewoon meefeesten...

Ik ben blij dat dit allemaal vastligt...maar weet ook dat we een groot voordeel heb dat ze er zijn en allemaal zijn ze geschikt om dit te doen (we hebben horecazaak).

Wij nemen dus ook geen ceremoniemeester, dagplanningen worden gewoon op voorhand helemaal uitgewerkt en op papier gezet zodat mijn meisjes weten wat er moet gebeuren!

Succes!

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik24-8-2011 9:40:58

Wij gaan ook geen ceremoniemeester nemen... Het wordt ook gewoon een vriend van ons.
Hij zal vooral de voornaamste zaken doen zoals:
* kijken dat iedereen op tijd in de huifkar zit,kijken dat we in de juiste volgorde bnnstappen,kinderen opvangen in de kerk,de kaars bijhouden,meegaan vr de foto's mss,...

Ik vond het fijner een goede vriend te hebben omdat het veel losser zal zijn. Je kan alles op voorhand regelen en dan nog als er iets kleins misloopt,dan is het maar zo :)...

Maar als jij graag die ceremoniemeester wil,dan zou ik niet twijfelen. Je moet doen wat je echt wil,want je beleefd die dag maar één keer.

Groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik24-8-2011 17:59:51

Je kan die ceremoniemeester inschakelen en die andere kennis mss andere taakjes geven zoals hierboven al gezegd: de kerk goed zetten, de huwelijkskaars al vooraan zetten, misboekjes uitdelen, zorgen dat de geschenkjes voor de kinderen klaar staan tegen dat jullie buiten gaan,... Dit zijn dingen waar de ceremoniemeester geen tijd voor heeft, omdat hij de suite en jullie dan van de wagens tot in de kerk begeleidt. Hij kan moeilijk én begeleiden én ondertussen misboekjes uitdelen en zo.

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik25-8-2011 1:27:50

wij hebben alleen burg trouw dus dat is al eenvoudiger.

een van mijn beste vriendinnen is onze ceremoniemeester (en haar dochtertje is die dag jarig dus ik apprecieer het énorm dat ze het wou doen) , ze komt naar onze feestzaal voor de suite er aankomt en gaat daarna mee naar het stadhuis en dan terug mee tot de feestzaal en daarna vertrekt ze om 's avonds terug te komen als gaste.
Haar enige taak bij ons is zorgen dat we in de juiste volgorde buiten komen, foto's gemaakt worden, niet blijven plakken op een terras en tijdig terug zijn voor de middaggasten.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...