Terug naar overzicht
Misschien kan je zeggen dat de firma van de ceremoniewagens jullie aanbood om ook ceremoniemeester te zijn en dat je hem (die klant van je) zo ook wat wil ontlasten, zodat hij meer kan genieten van het hele gebeuren? T is niet gemakkelijk hé...
ik val esther bij : zeg gewoon dat ceremoniewagen en - meester in 1 pakket zit en dat je het een beetje te gek vindt om 2 ceremoniemeesters te hebben.
Bijkomende problemen: die man kent de mensen van het ceremoniehuis en hij weet dus ook hoe ze werken...En Esther hij is niet uitgenodigd op ons feest voor de rest hoor dus hij kan er niet extra van genieten als we hem zouden ontheffen uit z'n job ;-)toch al bedankt voor jullie reacties :-)groetjesKatrien
Wij hebben gevraagd aan vrienden om alles te doen. En zij hebben dat ook echt héél goed gedaan. En ik vond het wel leuk ook dat zij zo bij alles een beetje extra betrokken waren. Elke beslissing zal zo zijn voor- en nadelen hebben denk ik. Qua dagplanning enzo ben ik altijd ten rade hier gegaan en bij dichte familie en vrienden enzo. Ik had ook heel veel stress hiervoor en eigenlijk liep alles gewoon vanzelf. Die vrienden moesten echt veel doen vond ik:- broodjes halen en naar ons thuis brengen- bij ons thuis alles klaar zetten- na de bijeenkomst bij ons thuis de banner en de ballonbloemen enzo naar de kerk brengen en nadien weer naar de feestzaal- bij het gemeentehuis wachtte de schepen op ons- voor de binnekomst van de suite heb ik gewoon gezegd aan de suite hoe we het willen- die hebben ook gezorgd voor de duiven, de huwelijkskaars, misboekjes uitgelegd, gezorgd voor bloemblaadjes, ...- voor de foto's zijn de ouders van mijn vriend meegegaan voor extra hulpEigenlijk hebben ze meer gedaan dan een gewone ceremoniemeester. Een gewone ceremoniemeester gaat eigenlijk echt niet spullen van thuis naar de kerk brengen en nadien nog eens naar de zaal... Tja, zoals eerder gezegd alles heeft zijn voor- en nadelen...
Bij ons is het zowat verdeeld...een vriend van Mark is ceremoniemeester...hij deed dat al verschillende keren en doet dat erg goed!Het klaarzetten van de middagreceptie gebeurt door onze jobstudenten...ze komen alles klaarzetten tijdens het gemeentehuis en zorgen ook voor het ophalen van broodjes en decoratie van het huis. Enkele andere jobstudenten gaan naar de Kerk en zullen daar de decoratie inorde brengen, alsook de misboekjes en dergelijke klaarleggen...Ze zijn uiteraard allemaal aanwezig in de Kerk en na de mis komen ze thuis alles opruimen...ook brengen ze dan alles terug naar het verhuurbedrijf. 's Avonds komen ze dan allemaal gewoon meefeesten...Ik ben blij dat dit allemaal vastligt...maar weet ook dat we een groot voordeel heb dat ze er zijn en allemaal zijn ze geschikt om dit te doen (we hebben horecazaak). Wij nemen dus ook geen ceremoniemeester, dagplanningen worden gewoon op voorhand helemaal uitgewerkt en op papier gezet zodat mijn meisjes weten wat er moet gebeuren!Succes!
Wij gaan ook geen ceremoniemeester nemen... Het wordt ook gewoon een vriend van ons.Hij zal vooral de voornaamste zaken doen zoals:* kijken dat iedereen op tijd in de huifkar zit,kijken dat we in de juiste volgorde bnnstappen,kinderen opvangen in de kerk,de kaars bijhouden,meegaan vr de foto's mss,...Ik vond het fijner een goede vriend te hebben omdat het veel losser zal zijn. Je kan alles op voorhand regelen en dan nog als er iets kleins misloopt,dan is het maar zo :)...Maar als jij graag die ceremoniemeester wil,dan zou ik niet twijfelen. Je moet doen wat je echt wil,want je beleefd die dag maar één keer.Groetjes
Je kan die ceremoniemeester inschakelen en die andere kennis mss andere taakjes geven zoals hierboven al gezegd: de kerk goed zetten, de huwelijkskaars al vooraan zetten, misboekjes uitdelen, zorgen dat de geschenkjes voor de kinderen klaar staan tegen dat jullie buiten gaan,... Dit zijn dingen waar de ceremoniemeester geen tijd voor heeft, omdat hij de suite en jullie dan van de wagens tot in de kerk begeleidt. Hij kan moeilijk én begeleiden én ondertussen misboekjes uitdelen en zo.
wij hebben alleen burg trouw dus dat is al eenvoudiger. een van mijn beste vriendinnen is onze ceremoniemeester (en haar dochtertje is die dag jarig dus ik apprecieer het énorm dat ze het wou doen) , ze komt naar onze feestzaal voor de suite er aankomt en gaat daarna mee naar het stadhuis en dan terug mee tot de feestzaal en daarna vertrekt ze om 's avonds terug te komen als gaste.Haar enige taak bij ons is zorgen dat we in de juiste volgorde buiten komen, foto's gemaakt worden, niet blijven plakken op een terras en tijdig terug zijn voor de middaggasten.