TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sofie
21-4-2012
|
24-8-2011 8:25:04
surprice moet dus surprise zijn :-)
|
|
Esther
3-9-2011
|
24-8-2011 8:27:40
Hey Sofie! Mja, ik zou hier ook wel gemengde gevoelens bij hebben. Je redenering kan ik dus helemaal volgen; het is JULLIE huwelijksreis en nu weten jullie niet eens waar jullie naar toe gestuurd worden... Langs de andere kant... Misschien is het je schoonmoeder zelf die het regelt, of mensen die echt wel weten wat jullie 'droom' is qua huwelijksreis en ga je dus kei blij zijn!!! Het zal wel los lopen hoor Groetjes! Esther
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
24-8-2011 8:28:10
Ma allé... Denk je nu echt dat ze u bv; naar Duitsland ofzo gaan sturen voor je huwelijksreis voor 2 à 3 weken..?
Je weet toch ook dat een huwelijksreis ergens exotisch of mooi is :)
Ik zou je gewoon laten verassen en geniet van zo'n mooi cadeau
|
|
Els
16-6-2012
|
24-8-2011 8:52:26
Ik zou daar toch idd ook gemengde gevoelens bij hebben. Een huwelijksreis is toch iets heel persoonlijks. Ik zou zelf ook nooit een huwelijksreis voor iemand anders willen kiezen; het is toch altijd moeilijk om precies te weten wat iemand graag wilt ook al ken je die persoon dan nog zo goed. Een bevriend koppel die vorig jaar getrouwd zijn, gaan zo normaal altijd op actieve vakanties (denk trektochten met een tent ed.), maar voor hun huwelijksreis wilden ze eens iets totaal anders en zijn ze dus twee weken naar een luxeresort in Cuba getrokken waar ze zelfs niet buiten hun hotel geweest zijn. Ik moet er vast niet bij zeggen dat, indien wij als vrienden de reis gekozen hadden, we voor iets helemaal anders zouden gegaan zijn.
In jouw geval zou ik toch zeker hints geven naar bestemming ed. toe. Ook al wil de persoon in kwestie dat de reis voor jullie een verrassing is, hij/zij zal toch ook vooral willen dat het voor jullie een droomreis wordt!
|
|
Hanne
1-10-2011
|
24-8-2011 9:17:23
Hey Sofie,
ik begrijp je reactie. Als ik kijk naar mijn gemengde gevoelens over mijn en zijn vrijgezellen komende zaterdag (vooral dan de zijne, want hij ziet het precies niet zo goed zitten), omdat we niet weten wat er zal gebeuren - terwijl dat natuurlijk zo hoort!! - mag ik er niet aan denken wat dat zou geven voor onze huwelijksreis.
Ik denk dat de enige oplossing is "go with the flow".. Ook al zal het misschien niet jullie eerste keuze zijn, bij het zoeken naar een bestemming hebben we zelf eigenlijk moeite gehad om te kiezen. Er zijn zoveel schitterende bestemmingen, dus de reis die ze voor jullie kiezen zal jullie zeker bevallen! Daar mag je zeker van zijn. Ik denk dat je gewoon best zelf niet te veel naar reizen kijkt, zodat je niet een huwelijksreis in gedachten hebt waar je dan continu mee zal vergelijken.
Groetjes, Hanne
|
|
jamina
31-8-2012
|
24-8-2011 10:26:49
Ik snap ook volledig wat je bedoeld, ben zelf een stresskip die alles goed voorhand wil regelen enzo.. Maar langs de andere, je krijgt ze gratis en je bent er samen met je ventje, dus wa maakt het uit naar waar je gaat, je bent samen, je bent weg van huis, en je kan volledig genieten van elkaar... en stel dat het tegen valt, dan ga je toch gewoon wanneer het je past en waneer je het budget hebt naar waar je zelf wil... maar deze vakantie heb je dan toch ondertussen gehad!! Geniet van het idee dat je het niet weet, mss kan het nog een super leuke suprise worden, ik vind het eigenlijk wel spannend!! hihi :-)
Ik zou het gewoon op me af laten komen en het allerslechtste denken, dan kan het alleen maar vele beter zijn :-)
Veel succes en niet druk maken... denk aan alles reizen die je nog kan maken in jullie leven :-)
|
|
Cindy
17-9-2011
|
24-8-2011 10:35:06
Hoi Sofie,Ik zou het er ook moeilijk mee hebben, anderzijds toch blij zijn dat we zo'n mooi cadeau krijgen. Heb je ooit spantaan de vraag gekregen over wat jullie droombestemming is? Misschien in een alledaags gesprek met je schoonmoeder ... dus wie weet heb je onbewust al hints gegeven en hebben ze daar rekening mee gehouden? Zoals hierboven reeds geschreven werd, kan ik me ook niet voorstellen dat ze jullie naar Duitsland ofzo gaan sturen. Als ikzelf zoiets cadeau zou doen, zou ik : 1/ veel geld hebben ;) 2/ eerst te weten komen waar je naartoe zou willen gaan. Geniet van de surprise! Het zal echt wel meevallen :) maar ik begrijp je volledig ... ik heb ook alles graag zelf onder controle! Succes! Cindy
|
|
Annelies
7-8-2010
|
24-8-2011 10:45:03
Hey,
Ik begrijp je volledig, ik zou er persoonlijk niet mee omkunnen. Het is jullie huwelijksreis en ik vind dat jullie dit zelf moeten beslissen. Hoelang, wanneer, naar waar (ver/dichtbij), hoe reizen, toeristisch/niet toeristisch, avontuurlijk/zon-zee-strand,.... ik persoonlijk vind dit veel te veel vragen die je niet voor iemand anders kan beantwoorden. Ze zullen jullie waarschijnlijk niet in een B&B in Nederland stoppen, maar iedereen heeft een eigen mening van reizen en je kan een reis niet voor iemand anders boeken.
Bespreek het even met de mensen die dit voor jullie gaan regelen en laten weten dat jullie toch een voorkeur hebben als huwelijksreis... maak desnoods een lijstje met wat jullie zeker niet en zeker wel willen dan hebben ze toch al een idee en kunnen ze hier rekening mee houden.
Succes
Groetjes Annelies
|
|
Sofie
3-11-2011
|
24-8-2011 11:18:39
Dat zou voor mij ook een nachtmerrie zijn Nu ja, misschien niet zo erg, maar toch.. Wij gaan normaal ook avontuurlijk op reis en iedereen was verrast toen we zeiden dat wij 2 weken in zo'n luxe resort gaan relaxen, zwemmen, snorkelen, uitstapjes maken.. Ik mag er niet aan denken dat iemand me voor m'n huwelijksreis op een of andere trektocht zou sturen of zo (waar ik normaal niets op tegen heb). Zoals hierboven gezegd heeft iedereen een ander idee over reizen en al zeker van de meest romantische van je leven.
Maar misschien heeft je schoonmoeder het zelf geregeld of zo? Trouwens, het zal dan binnen Europa zijn vermoed ik, aangezien je anders een reispas moet hebben? Ik zou er nog eens over praten, maar dat is mijn mening natuurlijk. Als het op zo'n zaken aankomt, ben ik nogal een controlefreak.
|
|
sofie
21-4-2012
|
24-8-2011 12:38:42
Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt :-) Het komt misschien een beetje als ondankbaar over, maar ik heb nu eenmaal de touwtjes graag zelf in handen.
Maarja, we moeten het maar bekijken als een gratis vakantie, en als het niet naar onze goesting is, dan gaan we het jaar erop naar onze droombestemming hè.
Er heeft niemand me gevraagd naar waar we graag zouden gaan ... Dus ik denk echt dat het een complete verassing wordt.
Schoonmoeder zei dat het van mensen kwam waarvan zij het totaal niet verwacht had. Dat zet me nog meer aan het denken....
Ochja, we mogen blij zijn dat we dit als cadeau krijgen hè. en in de tussentijd geef ik mijn schoonmoeder zo veel mogelijk hints, en dan maar hopen dat ze die doorgeeft aan diegene die het regelen.
Groetjes,
Sofie
|
|
Veerle
2-7-2011
|
24-8-2011 14:03:16
'k Moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo opgezet mee zou zijn, als ik in jouw plaats was. Het is uiteraard een héél mooie cadeau, maar dan zou ik liever hebben dat ze mij de centjes zouden geven en dat we zelf de reis konden boeken... Een reis is inderdaad iets heel persoonlijk, dus ik zou schrik hebben dat't niet mijn zin in... Zoals hier ook al gezegd is, maak de persoon in kwestie (via je schoonmoeder) duidelijk wat je zeker niet wil en wat je zelf verwachtte van je huwelijksreis, want als het op het moment zelf tegenvalt, zit je er natuurlijk wel mee... Je kan in principe nadien dan zelf nog wel een reis boeken, maar voor mij zou dat toch niet hetzelfde zijn...
|
|
Brenda
10-9-2011
|
25-8-2011 1:22:36
brrrrr, vreselijk zou ik dat vinden. je hebt maar 1 honeymoon he, dit is niet zomaar een vakantietje. aarh, nee, ik mag er echt niet aan denken... vind het trouwens heel raar dat iemand zoiets zomaar doetzonder discreet te informeren hoe of wat. Ben je zeker dat het niet je ventje is die vanalles regelt en zijn mama in vertrouwen heeft genomen ?
|
|
sofie
21-4-2012
|
25-8-2011 7:37:31
ben wel zeker dat het niet van ventje of schoonmoeder is.... Dat is daar zo aan die kant van de familie.
Ochja, afwachten hè...
|
|
Katja
15-9-2012
|
25-8-2011 22:23:15
Dat heb ik inderdaad nog nooit gehoord...een huwelijksreis cadeau krijgen! Ik zou denken dat dat toch van mensen komt die jullie wel goed kennen en die daar zo'n bedrag aan willen geven... En het kan natuurlijk ook zijn dat ze je proberen op een dwaalspoor te brengen hè (met bepaalde 'tips' zoals 'het komt uit onverwachte hoek').
In ieder geval, hou ons op de hoogte hè ;-) Enne, bovenal, geniet ervan...gewoon weg met z'n tweetjes...kan niet slecht zijn hè
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|