Terug naar overzicht
Wij hadden een A5-formaatje. Opgerold tot een kokertje en met een mooi lintje in bijpassende kleur errond. De rollejes werden in een stapeltje/torentje op tafel gestapelt in piramidevorm/micadogewijs. Stijlvol en nam niet veel plaats in op tafel.
Wij hadden menukaartjes met de grootte van een wenskaart.Als dat er niet allemaal op kan, kan je ook een A4-blad nemen, maar dan zou ik er maar 1 of 2 per tafel voorzien. Anders wordt het nogal veel, denk ik...
Je moet ook niet persé alle voorgerechten erop zetten. wij ons was het:* aperitief met hapjes* koud voorgerechten buffet* beste van het varkentje met cavados en zomergroentjes* huwelijkstaart* dessertenbuffet* kaastafel* koffieMaar natuurlijk een beetje mooier geformuleerd. ik had iets kleiner dan A5 want had ze zelf gemaakt.
Wij hadden de meest courante dubbelgevouwen kaartjes (afmetingen dichtgeplooid : br. 11 x h. 15 cm), zelf "aangekleed" en binnenin een wit velletje met menu gekleefd. Het geheel afgewerkt met satijnlintjes.
Wij hadden geen menukaarten en niemand heeft daar eigenlijk een opmerking over gemaakt... Op die manier was het een verrassing en worden de mensen verplicht om te proeven in plaats van al een oordeel te vormen op basis van wat er op de menu staat... En 't waren nog eens centjes uitgespaard ook... Misschien iets om eens over na te denken? :)