jamie
9-3-2012
|
24-8-2011 21:34:03
Hejj caroline,
wij gaan ook op huwelijkreis, en wij trouwen op 9 maart 2012 en we vertrekken de zondag erna 11 maart 2012..
we vinden dat een huwelijksreis toch wel niet te lang na de trouw mag komen hé anders voelt dit toch niet aan als een huwelijkreis ![](/CuteSoft_Client/CuteEditor/Images/emteeth.gif)
veel succes verder met de voorbereidingen groetjes jamie x
|
|
caroline
9-6-2012
|
24-8-2011 21:40:07
Van die mening zijn wij ook eigelijk:). Wij zouden ook 2 dagen later willen vertrekken. Naar waar gaan jullie?
|
|
Chloë
3-9-2011
|
24-8-2011 21:49:16
Wij trouwen op een zaterdag en vertrekken die maandag erna voor een citytrip naar Rome, even met ons tweetjes (hebben al een zoontje, dus gaan dan toch even apart weg) Inderdaad ook snel erna omdat we dan verlof hebben en anders is het geen huwelijksreis eh :)
|
|
jamie
9-3-2012
|
24-8-2011 21:52:14
Wij gaan 7 dagen tenerife en 7 dagen gran canaria combineren.. vinden beide eilanden wel leuk tenerife is wat uitbundiger en gran canaria is pure rust en dat allemaal niet te ver weg ![](/CuteSoft_Client/CuteEditor/Images/emteeth.gif) Mexico laat zeker weten hoe je het vond want daar zullen we ook wel eens heen willen trekken ![](/CuteSoft_Client/CuteEditor/Images/emteeth.gif)
|
|
Chantal
16-6-2012
|
24-8-2011 22:11:57
Hoi Wij gaan ook op huwelijksreis, exact een weekje na onze trouw. We trouwen op zaterdag 16 juni en op zaterdag 23 juni vertrekken wij richting Seychellen (hihi kriebels)...daar zullen we 15 daagjes vertoeven. En daarna hebben we nog 3 weken vakantie gewoon hier in België (Bouwverlof vriend en ik volg ![](/CuteSoft_Client/CuteEditor/Images/face23.gif) )...dus in totaal zijn we er dan 5 weekjes tussenuit! Da gaat echt zo veel deugd doen! Ik kijk er echt enorm naar uit!!! Enerzijds kwam het voor ons goed uit om een week na de trouw te vertrekken (was goedkoper als in het echte hoogseizoen + dan hadden we er nog 3 weken bouwverlof achterna) en anderzijds wilden we dit ook heel graag omdat dit dan echt een 'huwelijksreis-gevoel' is. Lieve groetjes Chantal
|
|
Kelly
10-9-2011
|
24-8-2011 22:24:04
Hoi Caroline,
Mexico is echt een superleuke bestemming! Wij zouden ook naar Mexico gegaan zijn, maar er waren heel veel problemen met de vluchten (je kon pas heel laat boeken omdat we net in het nieuwe seizoen vertrekken en de vluchten nog niet vastlagen) dus hebben we toch voor de Domenicaanse Republiek gekozen. Wij gaan, in tegenstelling tot de meesten, pas een dikke maand na de trouw op vakantie. Vooral omdat het voor ons allebei op het werk zo beter uitkwam, maar ook omdat ik toch graag wat ademruimte wou na de trouw. Ik wil graag rustig al het papierwerk in orde brengen, foto's laten drukken en versturen, centjes tellen :) Je moet natuurlijk gewoon doen wat jij het leukste vindt! Veel plezier alleszins!
|
|
caroline
9-6-2012
|
24-8-2011 22:32:18
Bedankt voor de reacties allemaal:). Kelly, daar had ik eigelijk nog niet aan gedacht, maar wij zullen dit dan wel na de trouw doen:).Wij waren oorspronkelijk ook van plan ol naar de Dominicaanse te gaan, maar mijn verloofde heeft schrik voor eventuele orkanen.
|
|
Sandra
7-9-2012
|
24-8-2011 23:22:45
Wij trouwen in september en hadden ook eerst Mexico of Dominicaanse, Cuba in gedachten...maar omwille van het orkaanseizoen, toch maar uit het hoofd gezet... Voor ons wordt het waarschijnlijk Zanzibar...en als we last minute boeken zal het afhangen van beschikbare vluchten...ergens tussen een week na de trouw tot een maand na de trouw...
Groetjes!
|
|
dorien
5-5-2012
|
25-8-2011 0:51:12
mei was dit jaar schitterend in mexico!!
|
|
Joeri
28-7-2012
|
25-8-2011 7:10:07
Hey Caroline,
Wij vertrekken de week na onze trouw, het is leuker als dit allemaal aan elkaar aan sluit. Zaterdag trouw en waarschijnlijk donderdag naar thailand vertrekken voor 16dagen. Geniet ervan zou ik zeggen
Groetjes Joeri
|
|
caroline
9-6-2012
|
25-8-2011 7:16:15
Allemaal leuke bestemmingen als ik het zo lees:). Veel plezier allemaal!
|
|
Annelies
7-8-2010
|
25-8-2011 7:44:48
Hallo, Zijn op zaterdag (7/8/2010) getrouwd en zijn 's woensdags (11/8/2010) op huwelijksreis naar Mauritius vertrokken. Ik vond het fijn dat ik enkele dagen tussen de trouw en het vertrek had. Voor het huwelijk heb je weinig of geen tijd om je valiezen te pakken. Ik weet niet hoe jullie zijn, maar ik doe alles graag goed op tijd. Ik heb dus nu in alle haast mijn koffers moeten pakken en ben dus een aantal dingen vergeten... Na de trouw moet je ook nog enkele dingen regelen (betalingen, retour brengen van een aantal spullen,....) dan is het ook fijn dat je hiervoor tijd hebt. Anders moet je deze dingen aan iemand anders toevertrouwen. In principe geen probleem, maar je moet wel weer mensen nalopen. Mexico ken ik niet... ben er nooit geweest. Ik hoor hierboven ook het woord 'orkaanseizoen' vallen. Ik weet niet wanneer dit is, maar om diezelfde reden hebben wij voor Mauritius gekozen i.p.v. Dominicaanse,... . Mauritius is ook zeer exotisch en geen orkaanseizoen... ![](/CuteSoft_Client/CuteEditor/Images/emsmile.gif) . Het was een prachtige reis! Groetjes Annelies
|
|
sarah
17-12-2011
|
25-8-2011 7:56:35
Wij trouwen zaterdag 17 december en vertrekken maandag 26 naar Zuid Afrika. De reis organisator had dit aangeraden wegens de vluchten vlak voor Kerst mega duur zijn. Ergens ben ik wel blij met de week ertussen, alles op het gemak nog pakken als je nog iets dringend nodig hebt , heb je de kans om dit nog te gaan halen. Kerst vieren we nog in familiekring en NYE in Kaapstad!
|
|
Niki
30-6-2012
|
25-8-2011 9:02:30
Wij trouwen op zaterdag 30 juni 2012 en zouden in september 2012 op huwelijksreis gaan. Met de té drukke maand juli bij mij op het werk is het onmogelijk om dan op huwelijksreis te gaan en in september zijn er ook al "kortingen". We gaan normaal gezien naar Curaçao :-) Dit weekend gaan we brochures halen en dan kunnen we al een kleine selectie maken!
Groetjes
|
|
Nathalie
14-5-2011
|
25-8-2011 10:26:56
Wij zijn in augustus naar Mexico geweest. Ze spreken wel van regen- en orkaanseizoen van juni tot november, maar op die 11 dagen dat we daar waren hebben we maar 2 keer vijf minuutjes regen gehad. Het viel ons echt super mee! Ik vind het echt een droombestemming.
|
|
Linde
26-5-2012
|
25-8-2011 11:21:48
Hey,Wij trouwen op een zaterdag en vertrekken de maandagnacht erop met de auto naar barcelona. daar verblijven we 7 dagen en vertrekken we naar parijs voor 5 dagen. We wilden graag na de trouw op huwelijksreis maar laten er een aantal dagen tussen om te bekomen van het feest. Veel plezier! Linde
|
|
caroline
9-6-2012
|
25-8-2011 12:40:51
@ Annelies: dat kan ik mij goed inbeelden, dat je niet echt de tijd hebt om valiezen te pakken zo de dagen voor de trouw:). Misschien toch eens over nadenken om zo enkele dagen ertussen te laten. We zien wel, we hebben nog ff tijd voor de nieuwe brochures binnenkomen en we kunnen boeken.
@ Nathalie: Kan jij ons een hotel aanraden daar? Valt idd goed mee e, als het maar zo korte buien zijn.
Aan alle bruiden: Nog veel aftelplezier (zowel trouw als reis:))
|
|
lilacx
17-9-2011
|
25-8-2011 13:11:26
Hey hey, wij trouwen de zaterdag en de zondagochtend vertrekken we als op huwelijksreis voor 8 daagjes. Alles (betalingen ed.) mogen we doen als we terug zijn. Daagjes voor de trouw neem ik verlof om de valiezen te pakken, nog wat op te ruimen en mijn troujurk op de halen. Ik heb het graag lekker druk zodat er geen tijd is om te stressen.
|
|
Tania
14-7-2012
|
25-8-2011 13:23:40
Wij willen zovlug mogelijk na ons huwelijk op reis vertrekken --> Zovlug de zomer brochures er zijn gaan we nog wat zoeken & dan boeken :)
|
|
Els
16-6-2012
|
25-8-2011 15:21:53
Toch even opletten met het orkaanseizoen hoor! Regenseizoen in die regio hoeft idd absoluut niet te betekenen dat je hele dagen slecht weer hebt, maar het is in die periode ook wel degelijke orkaanseizoen in de Caraïben en daar moet je toch wat mee opletten. Kijk maar naar de schade die orkaan Irene momenteel in die regio aanricht. Voorlopig vooral Dom Rep en Turks & Caicos, maar iets dergelijks kan evengoed in Mexico.
Een optie die ze ons in het reisbureau voorgesteld hadden, zijn de ABC-eilanden (Aruba, Bonaire, Curação) omdat die net buiten de orkaangordel liggen.
Veel succes en plezier met plannen!
|
|
Veerle
2-7-2011
|
25-8-2011 15:41:29
Wij zijn getrouwd op een zaterdag en zijn maandagochtend op huwelijksreis vertrokken voor 2 weekjes, maar eigenlijk was dit te snel... Doordat we zo weinig tijd hadden tot het vertrek, hadden we eigenlijk niet echt de kans om nog na te genieten van ons huwelijk op zondag (we lagen ook maar om 6u in ons bed 's ochtends), want we moesten onze valiezen nog snel inpakken en alles klaarmaken om op reis te kunnen vertrekken. Het grote nadeel was ook dat je voor het huwelijk echt geen tijd hebt om nog kleine boodschappen te doen voor dingen die je wil meenemen op reis, maar vermits we 's maandagsochtends vertrokken, hadden we hier na de trouw ook geen tijd meer voor, waardoor ik sommige dingen die ik wel wou meenemen niet meer had... Dus als ik het opnieuw zou doen, zou ik ten vroegste dinsdag of woensdag vertrekken, kwestie dat ik nog iets meer tijd zou hebben om na te genieten en alles rustig aan te doen! MAAR ..... 'k heb er wel van genoten en dat is't belangrijkste!! :)
|
|
heidi
|
25-8-2011 17:44:40
wij zijn op een zaterdag getrouwd en zondagochtend vertrokken, na ons feest (duurde tot 5uur) zijn we ons thuis gaan omkleden en naar de luchthaven vertrokken en onze reis ging naar Thailand... was wel heel vermoeiend 14uurtjes op de vlieger zitten is niet niks (1tussenlanding), maar ik zou het zo opnieuw doen... was eigenlijk best leuk toen de mensen vroegen wanneer we op huwelijksreis gingen konden we zeggen "als het feest afgesloten is".
|
|
caroline
9-6-2012
|
25-8-2011 19:15:19
@ Els, ik heb het nog eens opgezocht en de periode dat wij zouden willen gaan (juni) valt idd wel in dat orka's seizoen:s. Mss toch maar eens uitkijken naar iets anders? Of het risico nemen natuurlijk.
|
|
caroline
9-6-2012
|
25-8-2011 19:15:52
Orkaanseizoen dus:) :)
|
|
Lindsy
25-5-2012
|
25-8-2011 20:15:54
Hoi Caroline! Wij gaan een roadtrip door West-Amerika doen: we trouwen op een vrijdag en zouden graag op maandag of dinsdag vertrekken. Als ik de berichten hier zo lees, neig ik zelfs eerder naar dinsdag kwestie van thuis nog even na te genieten en al een en ander zelf op orde te kunnen stellen.
Groetjes!
|
|
Nathalie
12-5-2012
|
25-8-2011 21:51:46
Hallo caroline,
Toen wij eind mei begin juni naar Mexico zijn geweest hadden wij elke dag showers( een vijftal minuten hevige regen een daarna schijnt de zon terug) enkel de laatste dag toen we naar huis vertrokken is er veel regenen gevallen. Als ik je een hotel mag aanraden de iberostar keten heeft vijf hotels op een domein (beach, del mar, Maya, lindos, , ....) en alle hotels zijn echt heel mooi.
Zelf gaan wij naar Jamaica en dan volgende winter naar de Malediven.
|
|