Nu Online
Momenteel zijn er 301 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

PLANNING PFFFF

25-8-2011 21:00:31
Hallo iedereen

Mijn vriend en ik trouwen volgend jaar in mei en hebben volgende zaken al vastgelegd: wet, kerk, fotograaf, vervoer, ceremoniemeester en feestzaal. Ik heb zonet even de site bekeken en ik denk dat ik veel straten achter ben que voorbereiding.

Ik ben bang dat ik nog teveel denk dat ik nog tijd genoeg heb. Kan iemand mij zijn planning vertellen zodat ik niet helemaal in paniek schiet?

Alvast bedankt brides!

samira
12-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 838

mei
5-5-2012
 Meld misbruik25-8-2011 21:14:51

dag samira

wij trouwen ook in mei, een weekje vroeger dan jullie, ik denk dat je belangrijkste zaken hebt vast gezet. Ik heb in oktober wel al afspraken gepland voor het kiezen van mijn jurk. Al de rest kijken wij nu uit wat we willen (ballonnen voor de kerk, versiering etc) maar dat kan je nu nog niet gaan kopen... DJ is misschien ook wel interessant om al vast te leggen.
wij hebben ook al een voorlopige gastenlijst en zitten zoeken welke liedjes we leuk vinden voor de kerk...
Voor de ringen heb je ook nog wel wat tijd... :-)
veel plezier met verdere voorbereidingen!!

ellen
10-9-2011
 Meld misbruik25-8-2011 21:20:06

het beste hou je er rekening mee dat je voor verschillende jurken een half jaar kan moeten wachten dus dit moet je zeker goed op tijd doen, maar je hebt er nog alle tijd voor. Ik trouw binnen 15 dagen en ben in januari met alles begonnen en alles is nu ook op tijd klaar. Geen stress want dan loopt het fout

Vicky
30-6-2012
 Meld misbruik25-8-2011 21:32:25

Hallo Samira

Ik trouw een maandje na jou en ik was ook al in paniek wat ik al geregeld moest hebben...
De wet kunnen wij pas een half jaar op voorhand vastleggen (anders moeten we 2x gaan).
Onze zaal, fotograaf, dj, voorlopige gastenlijst, de bruidskindjes, de getuigen, de pastoor en de kerk, het muziek voor de kerk, ceremoniemeester liggen al vast.
We hebben al een idee voor de uitnodigingen en bedankjes, maar hier heb ik nog tijd genoeg voor.

Ik merkte dat het vastleggen van de fotograaf en de ceremoniemeester ook al heel vroeg gedaan wordt!

Niet panikeren, we hebben nog tijd genoeg! (Maar troost u, ik ben ook een stresskip :) )
Ik denk dan maar, wat gedaan is, is gedaan! Geen zorgen meer om maken.

Voor mijn kleed, ga ik 23 oktober naar de huwelijksbeurs in Genk en dan wou ik 12 november een afspraak maken. Ik werk namelijk op zaterdag en dan is het niet zo gemakkelijk om volk mee te krijgen in de week om je te helpen kiezen :)

Veel plezier en geluk nog met het regelen!

Groetjes Vicky

natje
12-5-2012
 Meld misbruik25-8-2011 21:50:40

hey meid

mooie datum
via een prive mailtje zal ik mijn maandplannig doorgeven.

groetjes

natje
12-5-2012
 Meld misbruik25-8-2011 21:52:59

hey meid zoals beloofd de planning. geraak niet op je mail dan maar zo
12maand: datum kiezen
gemeentehuis/kerk vastleggen
feestzaal zoeken
voorlopige gastenlijst
getuigen vragen

9maand: trouwkleed kiezen
uitnodigingen kiezen
vervoer
dj
misboekje
thema trouw
fotograaf
bloemen kerk
6maand; ringen kiezen
bruidsboeket
kapster/visagiste
accesoires trouwkleed
definitieve gastenlijst
bedankingen
3maand: drukken van de uitnodigingen
tweede passessie
2maand: uitnodigingen versturen
proefkapsel/visagiste
snoep kindjes kerk
gastenboek

veel succes ermee
groetjes

Grace
28-4-2012
 Meld misbruik25-8-2011 23:51:44

Volgens mij zit je echt goed op schema! Wij trouwen in april en wij hebben die dingen ook al geregeld maar eigenlijk niet zo heel veel meer. In september beginnen we terug een beetje uit te kijken. Don't worry, alles loopt goed!

stefanie
30-6-2012
 Meld misbruik26-8-2011 0:20:39

Ik denk wel dat je nog genoeg tijd hebt hoor! Wij trouwen 30 juni 2012. Onze planning:

Reeds vastgelegd:
- Feestzaal
- Deejay
- Fotograaf
- Gemeentehuis
- Kerk
- Voorlopige gastenlijst
- Ons vervoer
- Bedankings
- Thema trouw
- Decoratie feestzaal
- Attributen voor fotobooth
To do komende maanden dit jaar nog
- !!!! trouwkleedje kiezen !!!!
- vervoer suite
- huwelijksreis regelen
To do in januari
- getuigen vragen (nieuwjaar)
- uitnodigingen ontwerpen
- ringen kiezen
- Ventje gaat pak kiezen
- Misboekje
- Kapster en visagiste op proef (dacht dit te doen voor nieuwjaar mss, dan heb ik er wat aan ;))
- mijn 101-redenen-waarom-ik-van-je-hou-boekje maken
To do laatste maanden
- kledij suite (bij ons wordt aan de dames gevraagd om in het blauw (maakt mij niet uit welk blauw) iets te kiezen, de mannen heb ik al in gedachten ;)).
- kledij bruidskindjes
- Schoenen!
- Accesoires voor iedereen
- Bloemen
- uitnodigingen drukken + versturen (3 maanden vooraf)
- Cadeau getuigen, ouders????? Hier heb ik nog geen idee over
- Ringen halen
- IJskar reserveren voor buitenkomst kerk
- Eens zonnebanken?? (voor wie heel moeilijk bruint zoals ik ;))
- Gastenboek
- - mijn 101-redenen-waarom-ik-van-je-hou-boekje afdrukken
Ik heb hier nog een superhandige lijst op pc staan, moest je die willen dan stuur je maar pm.
Groetjes en geen paniek! GENIET ERVAN, want ik durf wedden dat we het gaan missen ;)

stefanie
30-6-2012
 Meld misbruik26-8-2011 0:24:21

@ Vicky: Leuk om iemand tegen te komen die op dezelfde dag trouwt als wij :D

sofie
21-4-2012
 Meld misbruik26-8-2011 7:17:40

Hoi,

wij trouwen in april, en ik heb niet veel meer dan jullie hoor!
Wij hebben : Zaal, kleed, wet, kerk, fotograaf, videograaf, voorlopige gastenlijst, idee uitnodigingen, teksten viering, ceremoniemeester.

Ik volg een jaarplanning die ooit in een trouwboekje gestaan heeft, en ik zit dus perfect op schema...

vb: volgende maand moet ik volgens de planning zorgen voor DJ, vervoer en kledij bruidskindjes.
En zo is het elke maand een beetje.
Lukt prima :-)

Marjolein
30-4-2012
 Meld misbruik26-8-2011 7:31:05

Aiaiai, wij trouwen op 30 april en hebben alleen nog maar de zaal en de gemeente vastgelegd... En mijn jurk, die heb ik ook al :-)
Wij hebben wel het voordeel dat we trouwen op een maandag (de brugdag met 1 mei), en alle fotografen ed dat wij nu contacteren zijn allemaal nog beschikbaar op die dag. Gemakkelijk!

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik26-8-2011 8:38:19

Bij mij is het nog erger gesteld dan bij Marjolein.
Wij trouwen 21/4 en buiten m'n jurk is er nog niks in orde. Komt wel goed. Momenteel hebben we andere zorgen aan ons hoofd, dus zijn we niet met de voorbereidingen bezig. Maar zodra de problemen opgelost zijn, vliegen we er in.

Groetjes
Katrien

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik26-8-2011 10:13:54

Meid! Je hebt tijd in overschot!

Hier op het forum zijn nogal veel mensen die alles op voorhand doen!
Wij trouwden in juni dit jaar en vorig jaar hebben wij enkel geregld wat jij al had!
6maand voor ons huwelijk (bij jou december) ben ik mijn trouwkleed gaan halen en dan had ik nog altijd geen uitnodigingen, geen misboekje, geen bloemen, ...

Geen stress! Als je volgend jaar in januari wakker schiet, dan heb je nog genoeg tijd :)!!

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik26-8-2011 10:35:35

'k Zou mij inderdaad geen zorgen maken als ik van jou was, zoals Liselotte ook zegt, zelfs in januari heb je nog tijd genoeg ;)

Om zelfs te benadrukken dat echt alles kan:
Mijn beste vrienden hebben zich vorig jaar midden juli verloofd en zijn getrouwd op 11 september (dus 2 maand later)! 'k Ga niet zeggen dat ze alle tijd van de wereld hadden, maar alles was wel tiptop in orde en er iets niets dat ze niet kunnen verwezenlijken hebben door tijdgebrek.... Dus: als je wil, kan alles!!! ;)

Céline
19-8-2012
 Meld misbruik26-8-2011 10:37:10

Wij trouwen 18 augustus en hebben helemaal nog niet zoveel gedaan..

Eigenlijk juist de zaal en fotograaf vastgelegd.. :) en even een voorlopige gastenlijst gemaakt dat we een idee hadden van hoeveel personen er zouden zijn..
Tijd genoeg :) Wet kan ik toch maar 6 maand op voorhand vastleggen, en die misboekjes dat duurt nu ook geen maanden om dat in elkaar te steken hé!
No worries, geniet van je verloofde-leventje!

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik26-8-2011 11:07:55

Kijk op deze site eens onze mijn planning. Dan kan je mooi aanvinden per maand wat er nog te doen is en wat je reeds in orde hebt.

In de meeste bruidsmaganzines staat een overzicht van een planning per maand. Hanig om te volgen en zien dat jet niet vergeten bent.

Als je het gevoel hebt dat je iets voor de opgegeven planning kan of wil doen zeker doen want ik dacht dat we perfect op schema zatel en zelf een pak voorliepen maar de laatste weken heb je nog een heel aantal kleine dingen te doen die je niet vroeger kon doen en dan sta je daar met handen te kort (lang leve familie en vrienden waar je op kan rekenen). En je wil toch onspannen naar je grote dag ;o)

Groetjes en geniet van de voorbereiding

Evelien

Nette
7-4-2012
 Meld misbruik26-8-2011 11:20:15

Hey,

volgens mij hoef je ook nog niet te stressen. Ik ken koppels die zich maar een half jaar voor hun uiteindelijke trouwdatum verloofden :)

De dingen die jij opsomde, zijn echt wel de belangrijkste zaken!
Als je voor live muziek in de kerk opteeert, zou ik daar ook niet te lang mee wachten als je trouwt in de periode mei-september, want dan zitten die mensen blijkbaar ook snel vol.
Voor de rest heb je nog zeeën van tijd :)

Groetjes,
Nette

samira
12-5-2012
 Meld misbruik27-8-2011 11:10:58

Bedankt iedereen voor de reacties! Ben nu al meteen gerust en zal nu inderdaad puur genieten van mijn verloofde-leventje en elke maand wel iets regelen :-)!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...