Nu Online
Momenteel zijn er 552 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kindjes op feest

27-8-2011 10:10:42
Hey bruidsgenootjes,

ik zit met een moeilijke kwestie.
Ik heb een zoontje die op onze trouw bijna tien jaar zal zijn.
Ik wil eigenlijk geen kinderen op het feest omdat ik dit te druk vind maar ik wil hem ook niet daar alleen laten zitten.
Zijn beste vriend is het zoontje van één van mijn vriendinnen dus ik zou hem wel meevragen dan heeft mijn zoontje iemand om mee te spelen zeg maar.
Eén van mijn andere vriendinnen heeft echter ook 3 zoontjes die vrienden zijn van mijn zoontje maar die zijn enorm druk als ze allemaal samen zijn.
Kan ik het maken om enkel het ene vriendje te vragen en aan de anderen te vragen NO KIDS ?
Hoe pak je dit aan? Vermeld je dit ergens (op uitnodigingen,...) of zo?
Ik ben hier echt niet in thuis dus alle hulp is welkom!

grtz

isabel
14-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 634

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik27-8-2011 11:33:48

Naar je vriendin met haar 3 zoontjes toe, kan je bvb zeggen "no kids", behalve.... Mocht ze vragen waarom dat andere kind wel aanwezig mag zijn, kan je bvb zeggen dat dit is omdat jullie max. 2 bruidsjonkertjes willen en geen discriminatie tussen haar eigen kinderen wil veroorzaken. Dat de keuze daarom op dat andere jongetje valt. Ik weet het wel, het is niet echt netjes natuurlijk maar het is dan ook een delicate kwestie die enige diplomatie vereist, he. Ik zou die vriendin wel privé erover aanspreken en niet wachten tot ze met de neus op de feiten gedrukt wordt...
Op de uitnodiging zou ik niks speciaals vermelden ; je kan gewoon je enveloppen adresseren met "Aan de heer en mevrouw ..." dan weten de mensen genoeg.
Sukses ermee !

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik27-8-2011 13:24:23

Dit vind ik een héél gevaarlijke... :-/ Tenzij je, zoals hierboven vermeld, de beide kinderen bombardeert tot bruidsjongens... Maar de ene wel en de andere niet, zonder meer... Ik weet niet... Dan is de 'grens' al minder duidelijk, hé...

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik27-8-2011 19:52:33

wij zitten ook met zoiets als probleem.... we hebben liefst ook geen kindjes mee op de trouw.
ten eerste omdat de ouders zelf niet echt vrij zijn dan en omdat ze dan ook vroeger moeten vertrekken en ten tweede omdat de meesten kindjes die wij kennen echt wel enorm druk zijn en ik geen zin heb om brokken te hebben op onze trouw.
we proberen dit subtiel te vertellen tegen te mensen maar zetten het ook niet op de uitnodiging. ik denk dat als de meeste een klein beetje nadenken dat ze automatisch een babysit zoeken,tenslotte is het ook voor hun plezier en weten ze het ruim op voorhand he.
veel succes hoor

Griet
21-4-2012
 Meld misbruik27-8-2011 21:49:27

Hey Isabel,

Mijn dochter zal net 10 jaar zijn als wij trouwen. Wij hebben veel vrienden met kindjes en vonden dit ook héél moeilijk. Uiteindelijk hebben we het volgende beslist : mijn dochtertje heeft zelf 3 vriendinnekes mogen kiezen die mee mogen komen naar het feest. De enige 2 voorwaarden waren dat de ouders ook door ons werden uitgenodigd én waarvan ik wist dat de meisjes in kwestie lang konden opblijven.
Zo hebben we dat ook gezegd aan de mensen waarvan de kids niet worden mee gevraagd en tot op vandaag hebben we geen rare reacties gekregen.

Véél succes ermee!
Griet.

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik28-8-2011 10:10:48

Hey mijn beste vriendin trouwt 3 maanden na ons en ze heeft ons al duidelijk gemaakt dat ze ook liever een feest heeft zonder kindjes en ik maak er ook geen probleem van. Voor die avond kan ons dochtertje gerust naar een babysit... en ja ze heeft wel gezegd dat haar metekindje en de 2 broertjes ervan er wel gaan bijzijn waarschijnlijk, maar ook omdat haar metekindje haar bruidsjonker is... Maar ik heb er alle begrip voor en maak er geen problemen van! Maarja je weet natuurlijk niet als iedereen er zo over denkt...Ik zou me eigenlijk niet te veel problemen maken en gewoon de situatie uitleggen tegen uw andere vriendin (met de 3 kids) en tegen ons hadden ze gezegd dat als je geen kids op het feest wilt hebben, dat je dan gewoon op de envelop de namen van het koppel moet schrijven( dus Mnr en Mvr De Potter en NIET Familie De Potter...) Dan begrijpen ze het wel hé

an
12-8-2011
 Meld misbruik28-8-2011 17:27:07

Ik vind het idee van kies één, twee of drie vriendjes die mogen komen wel een goed plan... En inderdaad enkel de voornamen op het kaartje schrijven helpt al eens om kinderen te vermijden. Wij deelden deze persoonlijk uit, dus geen adres e.d. en wij hadden gezet dan vb: Mark en Leen (kinderen niet vermeld en dit vonden wij duidelijk genoeg)

Klaas
14-7-2012
 Meld misbruik9-9-2011 9:34:00

Onlangs hoorde ik van een huwelijk waar op de uitnodiging stond dat er een gevaarlijke en diepe fontein op de locatie was.

Dat vond ik wel een subtiele manier om te zeggen dat kinderen niet welkom zijn.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info