Terug naar overzicht
Naar je vriendin met haar 3 zoontjes toe, kan je bvb zeggen "no kids", behalve.... Mocht ze vragen waarom dat andere kind wel aanwezig mag zijn, kan je bvb zeggen dat dit is omdat jullie max. 2 bruidsjonkertjes willen en geen discriminatie tussen haar eigen kinderen wil veroorzaken. Dat de keuze daarom op dat andere jongetje valt. Ik weet het wel, het is niet echt netjes natuurlijk maar het is dan ook een delicate kwestie die enige diplomatie vereist, he. Ik zou die vriendin wel privé erover aanspreken en niet wachten tot ze met de neus op de feiten gedrukt wordt... Op de uitnodiging zou ik niks speciaals vermelden ; je kan gewoon je enveloppen adresseren met "Aan de heer en mevrouw ..." dan weten de mensen genoeg. Sukses ermee !
Dit vind ik een héél gevaarlijke... :-/ Tenzij je, zoals hierboven vermeld, de beide kinderen bombardeert tot bruidsjongens... Maar de ene wel en de andere niet, zonder meer... Ik weet niet... Dan is de 'grens' al minder duidelijk, hé...
wij zitten ook met zoiets als probleem.... we hebben liefst ook geen kindjes mee op de trouw.ten eerste omdat de ouders zelf niet echt vrij zijn dan en omdat ze dan ook vroeger moeten vertrekken en ten tweede omdat de meesten kindjes die wij kennen echt wel enorm druk zijn en ik geen zin heb om brokken te hebben op onze trouw.we proberen dit subtiel te vertellen tegen te mensen maar zetten het ook niet op de uitnodiging. ik denk dat als de meeste een klein beetje nadenken dat ze automatisch een babysit zoeken,tenslotte is het ook voor hun plezier en weten ze het ruim op voorhand he. veel succes hoor
Hey Isabel,Mijn dochter zal net 10 jaar zijn als wij trouwen. Wij hebben veel vrienden met kindjes en vonden dit ook héél moeilijk. Uiteindelijk hebben we het volgende beslist : mijn dochtertje heeft zelf 3 vriendinnekes mogen kiezen die mee mogen komen naar het feest. De enige 2 voorwaarden waren dat de ouders ook door ons werden uitgenodigd én waarvan ik wist dat de meisjes in kwestie lang konden opblijven. Zo hebben we dat ook gezegd aan de mensen waarvan de kids niet worden mee gevraagd en tot op vandaag hebben we geen rare reacties gekregen.Véél succes ermee!Griet.
Hey mijn beste vriendin trouwt 3 maanden na ons en ze heeft ons al duidelijk gemaakt dat ze ook liever een feest heeft zonder kindjes en ik maak er ook geen probleem van. Voor die avond kan ons dochtertje gerust naar een babysit... en ja ze heeft wel gezegd dat haar metekindje en de 2 broertjes ervan er wel gaan bijzijn waarschijnlijk, maar ook omdat haar metekindje haar bruidsjonker is... Maar ik heb er alle begrip voor en maak er geen problemen van! Maarja je weet natuurlijk niet als iedereen er zo over denkt...Ik zou me eigenlijk niet te veel problemen maken en gewoon de situatie uitleggen tegen uw andere vriendin (met de 3 kids) en tegen ons hadden ze gezegd dat als je geen kids op het feest wilt hebben, dat je dan gewoon op de envelop de namen van het koppel moet schrijven( dus Mnr en Mvr De Potter en NIET Familie De Potter...) Dan begrijpen ze het wel hé
Ik vind het idee van kies één, twee of drie vriendjes die mogen komen wel een goed plan... En inderdaad enkel de voornamen op het kaartje schrijven helpt al eens om kinderen te vermijden. Wij deelden deze persoonlijk uit, dus geen adres e.d. en wij hadden gezet dan vb: Mark en Leen (kinderen niet vermeld en dit vonden wij duidelijk genoeg)
Onlangs hoorde ik van een huwelijk waar op de uitnodiging stond dat er een gevaarlijke en diepe fontein op de locatie was.Dat vond ik wel een subtiele manier om te zeggen dat kinderen niet welkom zijn.