Nu Online
Momenteel zijn er 619 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Egoïstisch van me?

27-8-2011 19:51:12
Dag mensen,
Voor ons huwelijk heb ik een limousine gehuurd voor mij en mijn partner. Ik had dit gedaan toen ik hem ten huwelijk vroeg, dus kan dit op onze huwelijksdag ook niet ontbreken vond ik. Nu beginnen mijn ouders en schoonouders erover dat ze eigenlijk vinden dat zij ook in de limo moeten zitten die dag, of toch op zijn minst de bruidskinderen (10 en 4 jaar oud). Ze vinden het raar dat ze zelf moeten rijden met hun wagen in de suite. Vooral mijn schoonma is hier fel in.
Ik daarentegen wil alleen met mijn partner in de limo, om zo gewoon te kunnen genieten van de rust en van elkaar. Het lijkt me fijn om samen te kunnen napraten in de limo na het stadhuis onderweg naar de viering, of van de viering naar de feestzaal. Samen wat nakaarten, roddellen over wie wat wel niet aanhad, weet ik veel...Je hoort soms van mensen dat ze vonden dat ze 'geleefd' werden die dag, en dat wil ik zeker niet. De ritjes in de limo geeft ons even tijd voor elkaar vind ik
Is het nu zo gek dat ik alleen met mijn partner in de limo wil zitten? Mijn partner zou het niet erg vinden moesten de ouders erbij zijn, maar kan zich ook vinden in mijn gevoel en ziet de voordelen daar ook wel van in...
Een idee waarmee we spelen is dan om een bus in te huren voor de suite zodat ze niet zelf moeten rijden. We werken met een beperkt budget dus is dit al een redelijke kost die erbij komt dan, maar als het een oplossing is...

Peter
14-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 1202

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik27-8-2011 19:55:37

hey Peter,

Wij hadden ook geen suitevervoer voorzien, en niemand heeft hierover geklaagd eigenlijk (zeker niet toen we hen de prijs vertelden wat zo'n auto wel kost :-)).
We hadden voor onszelf een Mini cabrio gehuurd, en die momenten samen in de auto zijn super! Even genieten, tot rust komen, stilstaan bij belangrijke momenten die al gepasseerd zijn, gewoon even jezelf zijn...
Voor ons was dit zeker een positieve ervaring!

Ik zou gewoon doen waar jullie zelf het meest voor te vinden zijn...

Desnoods zoek je 2 chauffeurs voor de wagens van de ouders? Neven, kennissen,... Toch iemand die dit wil doen, niet? Dan hoeven ze niet zelf te rijden, maar hoeven jullie ook geen extra vervoer te voorzien.

groetjes
Joyce

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik27-8-2011 20:18:02

wij hebben 1 limousine voor onze dag ... voor acht personen
- wij
- 3 bruidskindjes
- 3 getuigen

maar als ik u verhaal lees denk ik precies toch om ergens op de dag de bruidskindjes en de getuigen er niet bij te vragen = inderdaad goede tip ... tijd voor ons zelf!!!

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik27-8-2011 20:18:41

trouwens mijn moeder heeft er in het begin ook raar op gedaan dat zij geen vervoer hadden ... maarja we moeten alles zelf bekostigen dus moeten we zien naar het geld e!

Chloë
3-9-2011
 Meld misbruik27-8-2011 20:18:46

Hey Peter,

ik denk vooral je eigen gevoel volgen. Zeg hen desnoods de prijs van zo'n bus en leg duidelijk uit waarom jullie alleen in de limo willen zitten.

Groetjes!

Inge
23-5-2009
 Meld misbruik27-8-2011 20:21:01

Hoi,

Ik volg Joyce. Wij hadden een vriend als chauffeur, dus echt alleen waren we niet, maar die momenten in de auto zijn inderdaad rustpunten. Eventjes tijd voor elkaar maken, samen genieten onder jullie 2-tjes, en "heb je dat gezien" hoort daar ook bij.

Voor jou is dat heel belangrijk, dus ik zou er niet in toegeven (het is tenslotte jullie dag) en een alternatief voorzien voor de ouders (auto met chauffeur) of de suite (de bus).

Ik vrees dat je het je anders zal beklagen...

Groetjes,
Inge

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik27-8-2011 20:38:52

Hoi Peter,

Misschien redeneren ze eerder dat er toch veel volk in een limo kan en vinden ze het daarom raar of erg dat ze er niet bij kunnen? Die reactie zou ik nog wel kunnen begrijpen, maar als jullie uitleggen waarom dit belangrijk voor jullie is, moeten ze dit als familie zijnde kunnen verstaan vind ik. Het is ten slotte jullie dag.

Succes!

Groetjes,
Lindsy

tanja
30-6-2012
 Meld misbruik27-8-2011 21:08:14

Uit je berichtje leid ik af dat de bruidskindjes niet jouw kindjes zijn. We hebben twee kleine kindjes ( 2 en 3j) en ik zou die helemaal niet in een limo willen zetten, tenzij er daar kinderzitjes in kunnen. Ik weet niet hoe die ouders dat zien maar vergeet het in ieder geval niet te vragen als je begint te twijfelen...

Peter
14-7-2012
 Meld misbruik27-8-2011 21:21:30

Ik denk dat de (schoon)ouders ook gewoon graag zelf eens in een limo willen zitten, ze hebben dit zelf nooit gedaan en wie wil daar nu niet eens inzitten...
De bruidskindjes zijn de kinderen van mijn toekomstig schoonbroer, ze zijn 10 en 4 (of 5?) tegen dat we trouwen, en ik wil tijdens onze ritten ( er is een rit van 30min en een van 20min) wat onspannen en liever met mijn gedachten bij mijn partner zijn dan te babysitten om het heel cru te stellen. Ik zal het beide ouders zondag aan hun verstand proberen te brengen, hoop dat ze het dan wel snappen.

Veronique
16-6-2012
 Meld misbruik28-8-2011 9:04:21

Peter je moet doen wat je zelf wil doen, tis jullie dag, vergeet dat niet. Ksnap je redenering "niet geleefd worden - tegen elkaar iets kunnen zeggen". als de (schoon)ouders in de limo s willen zitten, kunnen ze dat doen als hij ergens geparkeerd staat :-), kzou gewoon argumenteren dat je de dag van de verloving wil verder zetten op je trouw. Wij gaan naar onze trouw met de koets en daar kan ook geen familie bij

Liefs,
Vero

kim
7-7-2012
 Meld misbruik28-8-2011 11:15:06

Hey Peter,

dit is JULLIE dag!
En jullie doen hetgene waar jullie jezelf goed bij voelen!
Is dit met 2 in de limo ? Dan is dat zo, en daar moet iedereen zich bijneer leggen.

Desnoods moeten de ouders enz samen iets afspreken om te huren als ze zelf niet echt willen rijden.

Onze situatie is anders: wij huren een amerikaanse schoolbus waar wij, onze ouders, onze getuigen (+partners) en de bruidskindjes (+ouders) inzitten. Ik vind dit super gezellig met zen alle! Na de trouw hebben we nog genoeg momentjes voor ons 2!
En zo'n bus, het is al niet goedkoop, daarom zou ik het maar 'onozel' vinden om in zo'n groot ding met ons 2 te zitten :-)
Bij een limo ligt dat wat anders natuurlijk, da's meer romantich hé.

In ieder geval veel succes nog met de planning!
Grtjs, Kim

tima
8-9-2012
 Meld misbruik28-8-2011 11:20:24

hier ook enkel een limo voor ons geen vervoer voor de suite

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik28-8-2011 11:26:51

Zelfde mening als Kim... ;-)

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik28-8-2011 13:23:32

Hey Peter,

al eens taxi's overwogen voor de suite ? Als je bij de reservatie zegt dat het voor een huwelijk is en je vraagt bvb zoveel mogelijk dezelfde wagens, zullen die normaal ook gereinigd zijn (dat was bij ons toch zo). Afhankelijk van de afstand zal het wat meer of minder zijn dan 20 € maar het zal nooit zo duur uitvallen als een 2e limousine, he !
Mercedes minibusjes zijn een ander alternatief : kunnen 8 pers. vervoeren en wij betaalden daarvoor 50 € per wagen. Er zijn dus nog mogelijkheden.

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik28-8-2011 13:28:34

En euh, neen, ik vind het niet egoïstisch van je om alleen met je wederhelft in de limo te willen maar begrijp de zienswijze van de (schoon)ouders wel.

Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik28-8-2011 18:11:37

Hey,

Absoluut NIET egoïstisch en trouwens, die dag mag je ontzettend egoïstisch zijn . Het is een dag die jullie organiseren voor jullie zelf toch, anderen mogen zeker meegenieten maar het is JULLIE dag!

Blijf bij je idee!

Groetjes,

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik28-8-2011 23:28:53

je moet doen wat je zelf wil zoals de anderen hier ook zeggen.

leg gewoon uit at je hier aan ons zegt en dan snappen ze het wel, toch ?

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik29-8-2011 8:04:22

Hey,
Ik spreek uit ervaring, gewoon je zin doen Peter en met z'n 2 in die limo kruipen!
Wij hadden geen vervoer voor de suite,we zijn te voet naar het districtshuis gegaan (wonen amper 2 straten verder) en daarna reed iedereen met zijn eigen wagen naar het restaurant en daarna naar de feestzaal enzo.
De momenten samen met z'n tweetjes in de wagen zijn leuk en nodig. De dag vliegt voorbij en dan kan je ff rustig met z'n tweetjes babbelen en genieten. Het zijn dan best wel intieme momenten want de rest van de dag ben je amper alleen en heb je amper de tijd om je indrukken en emoties met elkaar te delen.
Ok iedereen wil wel eens in een limo zitten maar ik zou het gezellig met z'n tweetjes doen.
En zoals hierboven al iemand gezegd heeft, die dag mag je héél egoïstisch zijn.
groetjes,
ilse

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik29-8-2011 11:43:05

Ik had ook een Rolls Royce geregeld voor enkel ons tweetjes en die momenten waren heerlijk!!! Als je alles zelf bekostigd mag je het helemaal zelf weten. Stel anders voor dat zij hun eigen limo bekostigen. Als ze zien wat dat kost is hun eigen auto misschien helemaal niet meer zo verkeerd. En als ze dat wel willen, dan is het ook opgelost.

Michaela
22-6-2012
 Meld misbruik30-8-2011 16:17:16

I am going to respond in english since my dutch is not that good yet. I think your perfectly right to take the limo for yourselve. Its your day and why would it be a big thing for your parents to drive on their own. I guess they are driving normally themselves as well. The limo is a treat for you and your partner and i think its a really nice idea to have some time to reflect and to exchange some private words. A wedding is a day at which you will be really busy and 1001 people will want something from you, so take private moments whereever you can :).
May i say by the way, you two are an adorable couple :)

jurgen
12-5-2012
 Meld misbruik2-9-2011 20:20:39

inderdaad die dag gaat al zo druk zijn en iedereen gaat wel met jullie willen praten.
probeer die enkele momenten dat jullie rustig samen van jullie speciale dag kunnen genieten te vrijwaren.
mijn vriendin wil dat iedereen van de suite vervoer heeft naar het stadhuis en de kerk. en ik wil een oldtimer voor ons alleen. dus als compromis steken we ze in een oude paardentram en volgen wij in de oldtimer.

Peter
14-7-2012
 Meld misbruik2-9-2011 23:27:45

We zijn er uit: wij in de limo en een gewone tourbus voor 20 pers voor de suite. Heb serieus met mijn schoonmoeder moeten praten en ze is nog niet overtuigd, maar soit. Zij had iets van 'jullie hebben al aandacht genoeg die dag' en ik kreeg haar er maar moeilijk van overtuigd dat het niet om de aandacht gaat maar net om even geen aandacht te krijgen. Verder was het ook zo dat ze vond dat het 'zo hoort' dat er een foto is dat de bruidskinderen uit de wagen stappen en dan het koppel. Nu, ik moet echt niet klagen van haar hoor, het is een toffe om als schoonmoeder te gaan hebben, maar wel één waar pit in zit :-)
We zullen dan wel 'voor de show' zo een foto maken.
bedankt allen voor de tips en steun

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...