Nu Online
Momenteel zijn er 651 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kostprijs jurk & wanneer kiezen

21-6-2006 16:32:47
Hoi

Ik heb hier al het een en ander gelezen en ideetjes opgedaan... Héél toffe site en ik leer veel bij!

Nu zit ik met een vraagje: ik heb eigenlijk nog niet zo rond gekeken, maar hoeveel kost een trouwjurk ongeveer? En wanneer ga je best gaan kijken? Ik trouw volgend jaar in de zomer en heb al gehoord in de winter ervoor, 3 maand op voorhand... Wat is jullie ervaring?

Alvast bedankt!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Veroniek

Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1901

Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik21-6-2006 16:40:41

ja kan beter ongeveer 9 mnd op voorhand toch al eens gaan kijken en dergelijke ...
bij sommige kleden duurt het wel eventjes eer die klaar is.

maar het kan natuurlijk ook allemaal op een korte tijd.

maar je kan beter nu al je kleed kiezen... vanaf 3mdn voor je huwelijk heb je wel andere dingen te doen dan dan nog een kleed te kiezen

groetjes
Mieke
13/05/06

davida
7-9-2008
 Meld misbruik21-6-2006 16:46:43

hey ik heb mijn kleed 11 maanden ervoor besteld (das wel vroeg) en hij kost 1200 euro grtjd

Angelique
11-8-2006
 Meld misbruik21-6-2006 16:53:37

hallo, ik heb in oktober gekozen voor augustus.

gert
12-11-2005
 Meld misbruik21-6-2006 16:58:09

Hallo,

Ik had in januari gekozen en getrouwd in november. De meeste winkels hebben slechts 1 collectie per jaar die begint binnen te komen vanaf oktober - november. Dus ik zou toch aanraden om dan ongeveer te gaan kijken.

Groetjes,
Gert
12/11/2005
221 dagen getrouwd

gert
12-11-2005
 Meld misbruik21-6-2006 16:59:19

O ja, mijn jurk kostte 1300 Euro +150 Euro voor (nep)bonten stola

Groetjes,
Gert

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik21-6-2006 17:25:32

Hey,

meestal raden ze aan om ongeveer 6 maand op voorhand te gaan kijken. Sommige kleedjes worden op maat gemaakt, andere moeten besteld worden in de fabriek en zeker als er verlof- of feestdagen tussen zitten kan dat wel eventjes duren.

Wat de prijs betreft kan je het zo bont maken als je zelf wil. Mijn kleedje kost 1.600 euro, met stola erbij, maar ik heb hier al prijzen gehoord van rond de 3.000 euro en ooit heb ik via e-bay gezien dat je kleedjes kan bestellen die dan maar 500 euro kosten. Voor elk wat wils dus.

Maar weet je, het zoeken naar een trouwkleed is vooral ontzettend leuk! Niet te lang mee wachten dus.

Groetjes,
Lieve

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik21-6-2006 18:18:57

Hey,

Ik trouw volgend jaar in mei en ben in 2 winkels gaan vragen wanneer ik best kwam kijken. Ze hebben mij gezegd dat de nieuwe collectie uitkomt in september en dat ik dus best in oktober terug kwam.Tegen november zou de volledige nieuwe collectie er zijn. Veel winkels houden ook een opendeurdag ergens tussen september en november.
Ik was die ene winkel binnen gegaan omdat ik een prachtig kleed in de etalage gezien had en ik heb daar mijn droomkleed gevonden en dus ook gekocht (ook al vindt iedereen dit vroeg). Maar het is er wel al één van de nieuwe collectie.
Ze hebben me ook gezegd dat 6 maand op voorhand goed is.

Sissi

P.S. Mijn jurk kost 1700 euro. Maar in die ene winkel lagen de prijzen tussen de 500 en 1500 euro. Ik heb ook al gehoord van 2500, 3000 of 5000 euro. Het hangt er gewoon vanaf wat je wil. Maar jurken van 1000 euro of minder zijn daarom niet minder mooi of 'slechter', het hangt gewoon van de stijl, merk of ontwerper af.

Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik21-6-2006 18:35:59

Drie maand is heel kort hoor. Ik ben vijf maand op voorhand gaan, kijken en voor sommige jurken was het bestellen al nipt. Ook de jurk die ik koos is nog niet af en ik heb nog 59 dagen te gaan (dus ik heb hem nog niet aangehad, snif ;-))
Kostrpijs varieert enorm: tussen € 800 en € 3000 of meer...

Debra
11-8-2006
 Meld misbruik21-6-2006 19:30:39

Hoi,

Meestal raadt men aan om een 6-tal maand op voorhand te kijken voor je bruidskleed. De nieuwe collecties komen meestal rond oktober/november binnen. Ik trouw in augustus 2006 en heb eind oktober mijn bruidskleed besteld! Ruim op tijd!!!!! Ik mocht pas in juni terug voor mijn eerste pasbeurt en de volgende is 25 juli omdat ze terug een groot deel van mijn kleed moesten inpakken! Ben nl 5 kg vermagerd. Ik ben bij Linea Raffaëlli in Brugge geweest en ik kan iedereen deze winkel aanraden. Ze zijn er super vriendelijk. Mijn kleed heeft 1042 euro gekost, mijn stola 170 euro, mijn schoenen 174 euro en mijn juwelen 121 euro. Voor 1500 euro ben ik gekleed. Veel plezier met de zoektocht, geniet ervan en doe vooral eens verschillende stijlen aan want je weet nooit dat die stijl die je op voorhand afwees je toch goed staat!

Debra
11/08/06

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik21-6-2006 19:57:50

hey

Ik ben in oktober gegaan, voor in september te trouwen. Ik zou zowieso wachten tot oktober, omdat dan de nieuwe collectie binnen is. Mijn kleed kostte 1065 euro, mijn schoenen 90 euro, lingerie 120 euro en juweeljtejs 125 euro. Een sluier moet ik nog aankopen, volgende week tijdens mijn 1ste pas!!!

Groetjes

Vicky
09.09.06

Sofie
19-8-2006
 Meld misbruik22-6-2006 8:54:32

hey veroniek,

Ik heb ook in oktober gekozen voor augustus.
Bij FARAH LOVE in Zwijndrecht.
Ik heb deze mensen via de huwelijksbeurs leren kennen. Ze deden een speciale actie in de maand oktober (dit doen ze elk jaar) maar je kan alleen een afpraak maken op een huwelijkbeurs. dat is echt wel de moeite om naartoe te gaan.
Voor mijn trouwkleed, schoenen, lingerie, ringkussen, kouseband, juwelen, haarparels, verstellingskosten, onderrok en stola heb ik 1125 euro betaald.
Ze zijn daar super vriendelijk geven eerlijk advies en helpen u enorm vooruit.

Als je het adres wenst stuur maar een e-mail naar: fie_garo@yahoo.com

Groetjes Sofie,
19-08-2006

Anneleen
5-8-2006
 Meld misbruik22-6-2006 9:27:06

Ik heb mijn jurk ook gekocht bij Farah Love in Zwijndrecht, tijdens de opendeurdagen in oktober en november. Alle kleedjes kostten toen 650 euro.

Ze zeggen wel op de huwelijksbeurs dat je alléén op dat moment een afspraak kan maken, maar dat is niet waar hoor, ik heb eind november pas gebeld en kon er ook nog terecht.

Succes met je zoektocht!

Groetjes, Anneleen

Veroniek

Meld misbruik22-6-2006 11:46:34

Amaai zoveel reacties...

Heb zeker al een paar adresjes waar ik naartoe kan gaan... Popel al om eraan te beginnen :o)

Ga er dit weekend eens werk van maken en kijken naar welke zaken ik allemaal ga gaan.

Een vriendin van me zei dat ze in de winkelstraat in Oostende (dicht bij de haven) een uitverkoop doen met trouwkledij in een galerij (maar weet de naam niet meer)... Misschien ga ik al eens op verkenning gaan.

Alvast bedankt!

Mieke
7-7-2006
 Meld misbruik22-6-2006 20:28:27

Nog een winkel waar er goedkope maar heel mooie en kwaliteitsvolle kleedjes hebben, is Orchidee Nuptiale in de Rue du Christ te Moeskroen.
Daar hebben ze mooie kleedjes van +/- 500€. Het mijne heeft veel meer pareltjes en kost nog geen 800€, stola en retouches inbegrepen.
Iets verder in die straat is er aan de overkant ook nog een bruidswinkel. Daar is de prijsklasse ongeveer hetzelfde als hier.
Groetjes, Mieke: nog 15 dagen!

ilse
22-7-2006
 Meld misbruik25-6-2006 8:36:39

Hoi

Ik trouw deze zomer (22/7/2006) en ben begin novmeber 2006 gaan rondkijken voor mijn jurk. uiteinelijk is het LYNX geworden in Leuven. Had nog tijd voor kleed maar nov + dec is de maand hoor.
Ilse 22/7/2006

An
4-8-2007
 Meld misbruik4-7-2006 18:04:06

Hoi,
Kan vreemd klinken maar ik wil héél graag een jurk van Rembo Styling... iemand enig idee hoeveel die kosten? Vind ze zo mooi!!
groetjes,
an

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik6-7-2006 18:05:19

Aan An,
Ik zou niet weten waarom het vreemd zou zijn om een jurk van Rembo Styling mooi te vinden. Velen kiezen trouwens voor Rembo Styling of Linea Raffaëlli.
Op datum van 06/03/2006 staat er al een topic 'trouwjurk rembo styling' gepost door marijke met de prijzen bij. Dat zou een antwoord moeten bieden op je vraag.

Groetjes, Sissi

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info