Nu Online
Momenteel zijn er 616 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Mogelijkheid tot overnachten voorzien??

28-8-2011 15:37:09
Hallo allemaal,

Het is zover, de eerste discussies met de moeder.. :-) Mijn vriend en ik wonen in Mechelen, zijn familie is grotendeels ook van deze kant maar ik ben oorspronkelijk van Hasselt. Ik ben dan ook de enige van mijn familie die het mooie Limburg heeft verlaten waar iedereen van de familie bij wijze van spreken "onder de kerktoren" woont. Nu hebben we met onze zoektocht naar een geschikte locatie voor het feest zo veel als mogelijk rekening gehouden met de afstand zodat beide families ongeveer even ver moeten gaan. Uiteindelijk hebben we de knoop doorgehakt en houden we ons feest in La Grange in Massenhoven (een fantastisch mooie, gezellige en persoonlijke zaal!). Dit is een half uurtje rijden voor zowel mijn familie als die van mijn vriend. Voila, mooi compromis dacht ik dan... Nu "eist" mijn moeder dat we sowieso voor haar kant van de familie een plaats om te overnachten voorzien want anders gaan ze zeker zo ver niet komen.. Nu lijkt mij een half uurtje rijden geen onoverkomelijk probleem.. Maar hier blijft het niet bij, ik zou deze overnachting ook moeten betalen want ik heb ervoor gekozen om zo "ver" weg te gaan. Nu moeten jullie weten dat mijn broer vorig jaar in Barcelona getrouwd is en niemand van de familie heeft uitgenodigd.. Enkel mijn ouders en zijn zussen waren aanwezig. Dat vond mijn moeder dan weer geen probleem (lijkt me nochtans veel verder dan Massenhoven...)
Wat is jullie advies hierover? Ik zou voor de ouders misschien nog overwegen om een B&B te voorzien en te betalen maar toch niet voor iedereen? En dan nog, ik ken de regio rond Massenhoven helemaal niet. Ik weet niet of er daar wel voldoende B&B's zijn of hotels om iedereen in op te vangen..
Zucht, dat zijn de minder leuke kanten aan de organisatie..
Alvast bedankt voor jullie meningen!

Sarah
19-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 762

joke
13-8-2011
 Meld misbruik28-8-2011 15:44:47

hoi meid

kop op, wat jammer dat je mama zo reageert, kan je haar niet rustig proberen uit te leggen dat je net omdat je ver bent gaan wonen, een leuke oplossing zocht en daarom een zaal hebt gekozen die voor iedereen even ver is, uiteindelijk moet ze toch inzien dat het niet mogelijk is om voor iedereen een overnachting te betalen, en degene die dan niet komen wel ja jammer dat ze die moeite voor jullie niet willen doen maar jij hebt toch je best gedaan door de zaal daar al te nemen.
Bij ons waren er mensen die meer dan een uur moesten rijden en toch waren ze allen aanwezig ik denk niet dat je hele familie er dus zo zal over denke hoor, kop op probeer haar duidelijik te maken dat het nu zo is dat je wat verder woont en dat je je best hebt gedaan om de kerk int midden te houden ze zal wel bijdraaien tis toch haar dochter die trouwt ze draait zelf wel bij ik zou me niet in te veel moeilijke bochten wringen het loopt wel los meid je moet van die dag optimaal kunnen genieten en dat weet zij vanbinnen ook wel.
grtjs joke

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik28-8-2011 15:52:19

goh ik denk dat als die mensen echt aanwezig willen zijn dat een half uurtje echt wel te doen is he. bij ons moeten ze van vel verder komen hoor.
enkel voor sommige familieleden zoeken we slaapplaats maar die komen dan ook van frankrijk. ik vind toch dat jou mama hier enorm in overdrijft. tegenwoordig is bijna alles op een half uurtje rijden en je hebt tenslotte echt wel je best gedaan om een gulden middenweg te vinden. ik zou zeggen tegen mijn mama dat ze dit mag regelen maar dat die kosten dan voor haar zijn. je mag toch snel 50euro de man rekenen voor een b&b en dat is echt wel weggegooid geld he. ik hoop dat jullie eruit raken en je niet laten doen hoor! het is jullie dag en je hebt al hard je best gedaan. mensen die je graag zien zullen dit zeker geen hindernis vinden!!!
veel succes

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik28-8-2011 16:10:30

Hoi Sarah,

Wij geven ons feest in Mechelen (we zijn van Keerbergen). De familie van mijn vriend zijn allemaal afkomstig uit Lokeren, wat toch wel een uurtje rijden is. Mijn schoonouders hebben een bus gereserveerd voor de hele familie/vrienden die uit Lokeren komen.
Wij hadden bij onze uitnodiging een kaartje gestoken dat er een bus beschikbaar is met het uur van vertrek en uur van vertrek in Mechelen (feest eindigt om 3u en dat stond ook op onze uitnodiging vermeld). De meeste hebben zich ingeschreven en zijn heel blij met dit initiatief! Zo moet niemand de afstand afleggen en kunnen ze zelfs een pintje meer drinken. Misschien kan je zoiets voorstellen?
Alvast veel succes!
Groetjes,
Cindy

Dot
13-7-2012
 Meld misbruik28-8-2011 17:28:02

Hoi Sarah,

Een afstand van een half uurtje rijden is inderdaad heel goed te doen. Mensen die dit te ver vinden staat het nog altijd vrij om te overnachten op eigen kosten als zij dit willen. Eventueel kan je bij je uitnodiging wel wat tips geven betreffende hotelletjes of B&B's in de buurt zodat ze weten waar naar toe. Ik zou de overnachting voor mijn gasten toch zeker niet zelf betalen.

Groetjes en veel succes nog!
Dot

Eline
23-6-2012
 Meld misbruik28-8-2011 18:00:51

Wij doen ons feest in brasschaat, waar grotendeels mijn familie woont. Mijn vriend zijn familie moeten uit de rupelstreek komen, toch oon een half uur rijden. Aan onze feestzaal is een motel en hebben een goedkopere prijs kunnen krijgen voor wie wil overnachten, maar dat zelf gaan betalen doen we niet hoor. Een feestzaal naast de deur hebben is gemakkelijk natuurlijk, wie wil dat niet maar ik vind dat jullie qua locatie een mooi compromis hebben voor iedereen. Familie rijdt heus wel een half uurtje hoor. Voet bij stuk houden. Het zou echt te zot zijn als jullie dat ook nog eens op jullie kosten nemen!

Deborah
9-8-2013
 Meld misbruik28-8-2011 18:46:02

Jammer dat ze zo reageert ja!
Wij gaan ons feest in Borgloon geven en is ook ongeveer een 30 min. rijden
Aan onze feestzaal ligt een B&B maar heus niet groot genoeg voor alle gasten. (20tal)
Ik vind dat je als familielid het er wel voor over moogt hebben om een stukje te rijden. En ik denk dat de meeste mensen daar ook geen drama rond gaan maken.
Alle kamers betalen zou ik nooit doen! Dan kunnen de gasten die niet zo ver willen rijden, gewoon beter niet komen... Maar wie komt er nu niet? Iedereen doet toch wat moeite, desnoods vertrekken ze wat vroeger...

Sarah
19-5-2012
 Meld misbruik28-8-2011 18:50:41

Dag dames,

bedankt voor de steun. Ik ben inderdaad van plan om voet bij stuk te houden maar vind het gewoon wat jammer..
Cindy: waar heb jij die bus gehuurd? Want dan moet deze een hele avond/nacht ter beschikking blijven.. Indien dit niet al te prijzig is wil ik dit zeker wel overwegen als alternatief!

Bedankt allemaal!

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik28-8-2011 18:51:24

Dit vind ik nu echt overdreven van je moeder. Je gaat me toch niet vertellen dat ze nog nooit naar een feest/concert/voorstelling/... is gegaan waarvoor ze een half uur moest rijden, he. Komaan zeg ! Wat doet ze dan wanneer er iemand anders in haar vriendenkring trouwt of doopfeest of huwelijksverjaardag organiseert ? Eist ze dan ook van die mensen gratis logies of gaat ze gewoon niet ?? Met alle respect voor je moeder, hoor maar wat mij betreft is dat er over. Cindy's voorstel voor het huren van een bus vind ik een heel goed alternatief maar ook nog eens logies ? En dan nog op jullie kosten ? Dat kàn ze toch niet maken...

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik28-8-2011 18:58:31

Hey naamgenootje!! Wij geven ons feest de dag voor jou, ook in La Grange. Ik beloof de boel niet af te breken... ;)
Wij zitten ook met het 'probleem' dat mijn familie van O-VL is en mijn vriend zijn familie uit Limburg. Zelf wonen we in Antwerpen en onze vrienden komen zo een beetje van overal.
Ik heb de B&B in de buurt ('t Hemelrijck) volledig afgehuurd voor de suite en de eigenaar van La Grange brengt de mensen 's nachts weg naar daar. De suite stond er wel op dat zij dit zelf gingen betalen! Ik was ook nog even aan het overwegen om een taxishuttle in te leggen voor mensen die een hotel in Antwerpen zouden boeken. Maar iedereen reageerde verbaasd dat ik daar niet moest mee inzitten, ze zouden zelf wel iets regelen onderling. Dus misschien als je even rondvraagt, zal je merken dat de mensen zelf wel hun vervoer en eventuele slaapplaats regelen, hoor. Good luck!

Sarah
19-5-2012
 Meld misbruik28-8-2011 19:26:00

@ Sarah: grappig, zelfde naam, bijna zelfde datum én dezelfde zaal! Wij hebben duidelijk smaak Ik ga ook eens informeren bij het Hemelrijck maar daar zijn maar een zevental kamers dus dan zal het alleen voor de ouders en getuigen zijn vrees ik. Ik zal er nog eens stevig over moeten nadenken. Een half uurtje rijden is niet zoveel maar mijn familie woont allemaal in een straal van 500 meter van elkaar. Ze zijn dus nogal honkvast :-)

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik28-8-2011 21:19:22

ik kom van de kanten van lier - mijn vriend de kanten van westerlo ... beide ook wat uit elkaar, wij wonen al een jaar samen ... ons feest voorzien dus ergens in het middelpunt (wiekevorst) maarja zij moeten ook +- half uurtje rijden = wij voorzien geen overnachting! het kost zo al genoeg geld!

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik29-8-2011 0:08:56

Sarah, ik check morgen met mijn schoonouders wat de prijs is ... de maatschappij die wij hebben komt uit Lokeren, maar je kan best een busmaatschappij nemen uit de omgeving van waar je familie is ... dat scheelt al in reiskost! Ik laat je morgen meer weten :)

Caroline
18-8-2012
 Meld misbruik29-8-2011 16:01:39

Sarah,
Het is wel jullie dag hé !
Natuurlijk wil je dat iedereen het naar zijn zin heeft, maar een trouwfeest kost zo al enorm veel geld.
Ik zou misschien een kleine nota bij de uitnodiging steken.
'Er is mogelijkheid tot overnachting in de volgende B&B/Hotels, prijzen en beschikbaarheid op aanvraag.'

Dan kunnen ze hun plan ermee trekken.

Deze dag is voor jouw en je ventje, dus geniet ervan !!

Groetjes,

Caroline

Joke
27-7-2013
 Meld misbruik29-8-2011 20:05:56

Hoi,

de familie van mijn verloofde moet bijna anderhalf uur rijden om naar onze trouw te komen. Wij zullen gewoon bij de uitnodiging mogelijkheden (B&B adresjes) geven waar ze kunnen overnachten indien ze dit willen. Ik heb ook al van enkele gehoord dat ze samen een busje gaan huren. Ze trekken heus hun plan wel. Wij hebben ook al naar verre trouwfeesten geweest waarna we nog een uurtje naar huis moesten rijden. Ik vond dat niet zo erg en was dan altijd blij als ik in mijn eigen bedje lag toen ik 's morgens terug wakker werd.
Ik zou het ook niet appreciëren moesten ze eisen van ons om de overnachtingen te betalen. Het kost inderdaad al allemaal genoeg geld.

Hopelijk geraak je er aan uit want zo'n discussies zijn niet aangenaam hé.

Groetjes,
Joke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info