Hey bruidjes,
Wat is het voorbijgevlogen.. Een dag is nog nooit zo snel vooruit gegaan als vrijdag.
We zijn nu nog aan het nazinderen van alle mooie momenten.
Hier een kort verslagje voor de curieuzeneuzemosterdpotten ;-)
7.00: BZZZZ daar gaat de wekker. Ik ben bij Sam blijven slapen, want de zenuwen zaten er de avond ervoor toch wel in hoor.. Om 3 u snachts lag ik nog wakker aiai. Maar de adrenaline heeft mij heel de dag klaarwakker gehouden!
Ik heb nog een heerlijk relaxed bad genomen, gecheckt of ik alles bijhad wat ik moest hebben en dan kon ik vertrekken.
Ik kwam buiten en het was.. aan het gieten, donderen en bliksemen tegelijk. De ruitenwissers op het hardste en ik zag nog geen steek aiai.
8.30: Tijd voor de kapper. Dit was wel een stressmoment voor mij. Ik was naar de Client in Kontich gegaan. De kapster die mijn proefkapsel gedaan had is niet komen opdagen! Ik werd al helemaal gek vanbinnen, maar er was een andere kapster beschikbaar, en ze heeft er uiteindelijk iets veel mooier van gemaakt dan de vorige, ik enorm blij dus!
Toen ik buiten kwam was het al gestopt met regenen. En we hebben enorm veel geluk gehad, het is voor de rest van de dag droog gebleven! Haleluja :-D
9.30: Tijd voor de visagiste, Nadia Mazzaccaro heeft mij echt heel mooi opgemaakt, heel naturel zoals ik het wou. De sfeer zat er ook heel goed in met haar, echt een aanrader!!
10.30: Eindelijk mijn kleedje mogen aantrekken, wiha! Sam stond ondertussen beneden te wachten, ik voelde mijn hart echt gaan nu, wat een zenuwen, en we hadden elkaar smorgens dan nog gezien.
11.00: Ik kom van de trap, en Sam staat klaar met mijn boeketje, zo mooi..
Dit was voor ons zo een intiem moment, alletwee met waterogen, hij fluisterde hoe graag hij mij zag en nam mij zo stevig vast, ik was al helemaal aan het wegzwijmelen, het klinkt zo cliché als ik het zo lees, maar het was wel zo haha.
In de tussentijd hebben we samen gegeten en gerelaxed, we waren met een klein groepje, dus dit was echt zalig voor alle drukte begon.
13.15: We staan klaar aan het notarishuis in Antwerpen voor een fotoshoot. Daar kwam onze fotograaf Noortje Palmers aan.
Het was echt een prachtige locatie voor foto's, een gigantische trap, hoge plafonds, een bibliotheek zoals "in de oude tijd" met ladders ertegen, een mooie veranda en tuin, ik kijk al uit naar het resultaat! Sam was hier wel een beetje onwennig in het begin, hij vind het poseren enzo helemaal niets ocharme, maar ik wou toch een paar mooie foto's voor later ;-)
15.00: We komen op het nippertje aan in het gemeentehuis (file in Mortsel noooo..) en iedereen stond ons op te wachten, we verschoten enorm van hoeveel volk er al was, buiten 1 koppel had iedereen verlof genomen blijkbaar, echt super! We hadden voor 20 man cava voorzien maar we waren al met 40 man, bijna compleet dus.
Op een kwartiertje waren we alweer buiten, onze burgemeester blijkt echt een toffe peer te zijn, we vonden het super gedaan, heel persoonlijk en warm. Na de kus een mega applaus gekregen, dit voelde zo goed!
Daarna in de tuin van het gemeente familiefoto's genomen en een glaasje gedronken.
Iedereen gaan groeten en bedanken, echt genieten.
16.00: Iedereen zit in de kerk. Sam gaat voor met zijn mama, en dan komen de bruidskindjes bloemblaadjes strooien, een echt OOoohh moment :-)
Daarna mijn bruidsmeisjes en de getuigen en toen bracht mijn papa mij naar voor terwijl Yiruma met River flows in you aan het spelen was, een pianolied waar papa en ik zot van zijn. Hij was zo fier als een gieter.
De mis was fantastisch gebracht, niet te lang (45 min), niets van blabla, en raar maar waar enorm lachwekkend.
Onze Diaken heeft het heel persoonlijk gemaakt (we hadden op voorhand een gesprek over hoe we elkaar ontmoet hadden, een paar dingen uit ons priveleven verteld enz..), en vertelde zo vb wat onze eerste indruk was van elkaar, wat we graag en niet graag doen ( Iedereen schoot in de lach toen hij zei dat Sam mij in het begin een sloddervos vond maar mij heeft leren opruimen en dat ik goed kan koken maar hij niet graag naar de supermarkt gaat, enz enz.. Echt lachwekkend)
En toen kwam het moment van de geloftes, en daar kwamen dan toch de traantjes.. We hadden ons allebei al wat druk gemaakt op voorhand omdat we niet goed zijn in onze gevoelens open en bloot te leggen voor iedereen, maar op dat moment voelde het alsof wij daar helemaal alleen stonden, ik hoorde niets anders meer rond mij. Sam zijn woorden waren zo ontroerend, en terwijl ik de mijne zei streelde hij me constant over mijn arm, zo zalig.
Op het einde weer een mega applaus gekregen, en bij het buitengaan stond iedereen bellen te blazen, superleuk!
18.00: We komen aan in de feestzaal. Daarvoor waren we nog even iets gaan drinken in ons "stamcafé" aan de overkant van de kerk. Alles zag er tiptop uit. De fotograaf had een superleuk idee van een zwarte doek omhoog te hangen tegen de muur, en zo heeft ze heel de receptie foto's staan trekken van alle koppels, keiveel gekke bekken getrokken en onozel gedaan, dat gaan ook zalige foto's worden!
Het eten was superlekker. Een koud en warm buffet gevolgd door de bruidstaart. Van alles veel te veel, ik ben tussendoor mijn korset gaan uitdoen want ik kon het niet meer houden haha.
Onze tafelschikking is blijkbaar ook goed gelukt want iedereen zat gezellig te babbelen.
Na de taart kwam onze openingsdans, Aaron Neville & Linda Ronstadt- Don't know much.
Dit was ook een moment dat alleen van ons leek te zijn. Echt dansen hebben we er niet op gedaan, het was een tegelplakker met veel lief gefluister en kusjes. Iedereen zei dat de liefde er van af aan het "druipen" was.
En toen schoot het feest in gang! DJ Blue Moon heeft echt fantastisch werk geleverd, alle vrouwen hun voeten deden pijn op het einde, dat zegt genoeg ;-) Om 3.30 waren we allemaal kapot en zijn we stilaan naar huis gekeerd, we hebben bij iedereen zo een emotioneel afscheid gehad, ik kon de tranen weer niet inhouden toen mijn schoonvader zei dat hij er een nieuwe dochter bij had, en Sam zijn broers mij ook allemaal als hun nieuwe zus zagen.
Thuis heeft Sam mij over de drempel gedragen (Met veel moeite, we waren beide nogal tipsy en zijn op de vloer beland met de slappe lach)
Ik kan nog zoveel details vertellen, maar er zijn geen woorden om te omschrijven hoe we ons voelden.
Wat een cliché, maar dit was zonder twijfel de allermooiste dag van ons leven.
Nog nooit heb ik mij zo zielsgelukkig gevoeld.
Alles zat gewoon mee, het weer is nog super uitgedraaid, mijn mama was fantastisch.
Iedereen kwam zo goed overeen. Echt een subliem gevoel.
Ik heb maar een paar foto's nu van smorgens, de fotograaf heeft alles getrokken daarna,
Die kom ik binnen 2 weken laten zien aan jullie.
Maar voor wie graag eens ziet hoe we eruit zagen, hier is een klein voorproevertje:
http://s23.photobucket.com/albums/b382/inweoronra/Sam%2... Hopelijk werkt de link..
Dikke kus!
Mevrouw Maes ;-)