Nu Online
Momenteel zijn er 490 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feestzaal geboekt + ervaring feestzalen regio Merchtem-Opwijk-Buggenhout

28-8-2011 16:45:23
Beste allemaal,

Met opgelucht hart kan ik zeggen dat na een maand intensief zoeken, onze feestzaal is geboekt voor ons huwelijk op 07-09-12!
Het is het Beukenhof te Buggenhout geworden. Een zaal die ik - dankzij zoekwerk - hier op het forum heb gevonden!
Wat we vooral positief vonden aan de zaal: modern interieur (gezien we vooral een dansfeest geven), zaal is vrij van traiteur, eigenares van de zaal is een hele vriendelijke vrouw en we mogen echt onze zin doen! Ook qua licht, geluid, samenwerking met externe firma voor interieur enz...
Het enige minpuntje vonden wij dat er niet echt een tuin is...er is enkel een lang, smal terras. Gezien wij pas rond 17u in de feestzaal aankomen met een kleine groep van 30 personen is dat terras groot genoeg om eventueel receptie nog buiten te doen. De grote bende komt vanaf 19u toe...en dan is toch alles binnen.

Andere zalen die wij hebben bezocht zijn:

De Architect - Lennik

Hele mooie zaal (gerestaureerde hoeve met mooie tuin voor eventueel buitenceremonie) - keuze traiteur is 'vrij'. Ze werken met een aantal goede traiteurs samen. Als je toch een andere zou willen, dan dient de zaal deze wel goed te keuren.
Hele vriendelijke ontvangst gekregen en duidelijke uitleg qua mogelijkheden.
Dit was eigenlijk onze 1ste keuze (omdat we toen nog niet beter wisten). Als we dan prijzen zijn beginnen vergelijken, viel deze zaal ons toch iets te duur. Zaalhuur (vanaf de namiddag) komt op 2.250€, hier komt dan nog nappage bij (220€), huur discobar (250€ - zonder DJ) enz enz...
Dus met het concept dat wij in gedachten hadden, zou het hier te duur geworden zijn.
Maar mensen met een hoger budget - zeker een aanrader want is echt een hele mooie zaal!!!

Teatherhuyse - Opwijk

Vroeger bioscoopcomplex - 2 verdiepen (balkon) en benedenverdiep.
Nogal veel (gevaarlijke) trapjes en niveauverschillen.
Inkom stond nog in ruwbouw - als het af is (eind dit jaar??) zal inkom wel modern ogen.
Zaal zelf niet super groot - geen wauw gevoel. Ook geen eigen parking en licht in dorpskern.
Ontvangst niet super vriendelijk, licht pushy en geen duidelijkheid over wat eindprijs zou zijn.
Bezoek is intussen toch al enkele weken terug en nog geen offerte ontvangen. Wel verschillende formules mogelijk qua diner, walking dinner enz...

Meirkenshof - Baasrode

Vandaag nog naar deze zaal gaan kijken. Ligt heel ongelukkig in soort van woonwijk (ook geen eigen parking).
Complex op zich nog ok - ook gerestaureerde hoevestijl met tuintje voor eventueel receptie.
Inkomhal, ontvangstruimte nogal laag plafond (nogal bedrukt gevoel).
Zaal zelf gerenoveerd, op zich niet lelijk maar voor ons concept niet echt super.
Eigenaar wel vriendelijk, maar toch al sturend in bepaalde richting...
Zou offerte opmaken, maar sprak toch al over 55€ per persoon (voor enkel dansfeest met dessertenbuffet en drank).

Dus, uiteindelijk voor het Beukenhof gekozen waar we vanaf het eerste bezoek een goed gevoel bij hadden en waar we ons al meteen een beeld konden vormen van hoe onze zaal er uit moet zien volgend jaar!

Aan alle bruidjes die nog een zaal zoeken: veel succes!!
Ik ben blij dat de onze vastligt!!

groetjes

Sandra

Sandra
7-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 1963

Lotte
23-6-2012
 Meld misbruik5-9-2011 11:14:46

Hey Sandra,

Het Beukenhof is inderdaad een leuke zaal, heel leuk gerenoveerd. Zoals je zegt, is het wel spijtig dat er maar een kleine tuin aan is.

Het Beukenhof is zo'n beetje ons stamcafé. Mijn vriend voetbalt al jaren bij Opstal, dus we zitten daar praktisch elke week.
Aangezien wij daar regelmatig eetfestijnen van de voetbal (en carnaval ) meemaken, hebben we deze zaal bewust niet gekozen.

Maar ik denk niet dat je je keuze zal beklagen.

groetjes
Lotte

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik5-9-2011 11:30:17

Hey Lotte,

Ik snap dan ook waarom jij ze niet neemt :-).
Ik wou zo bijvoorbeeld feestzaal Pergola in Merchtem ook niet, omdat ik daar ooit nog gewerkt heb...had ook zo iets van 'been there, done that'...Ik snap het dus volledig :-)!

Beukenhof was voor ons de zaal die we het best konden 'aankleden' naar ons goesting...dat is ook een heel lief madammeke é :-). Die laat ons echt ons zin doen!
Dus wij huren een externe firma in voor lounge meubilair, tapijt, loper, licht en geluid...
Komt goed!

groetjes

Lotte
23-6-2012
 Meld misbruik5-9-2011 11:42:50

Mireille en Marco zijn echt lieve mensen. We kunnen er ook niets verkeerd aan vragen, zeker mijn vriend niet . Het eten in hun cafe (is in feite meer een taverne he) is ook lekker.

Ja, we hebben er al heel wat uurjes doorgebracht

De Pergola hebben wij niet bezocht. Ze hebben elke keer onze communniefeesten verzorgd en die waren super in orde, maar we wilden ook eens iets anders.
Onze feest gaat door in Hof Ten Eenhoorn in Asse.

In ieder geval nog veel plezier met je voorbereidingen!

groetjes

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik5-9-2011 12:08:11

Bedankt!
Jullie ook nog veel succes!!

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info