Terug naar overzicht
Hey Hanne,tuurlijk kan je dit combineren.Als je je misboekje zelf mag samenstellen mag je dit gedeelte ook zelf kiezen veronderstel ik. Je kan vb beginnen met je geloftes uit te spreken tegen elkaar en daarna het na woord geven, en dan de kus ;-)
volgens mij slaat het ja-woord enkel op die vragen die de priester stelt, de geloften moet je zelf toch uitspreken, niet?zo hebben wij het toch gedaan...eerst stelde de pastoor de 3 vragen:Zijn jullie uit vrije wil en met de volle instemming van jullie hartnaar hier gekomen om elkaar gelukkig te maken?Zijn jullie bereid als gehuwden samen te leven, elkaar door dik endun te steunen en een leven lang trouw te blijven?Willen jullie kinderen als een geschenk aanvaarden, hen latendelen in jullie liefde en hen in de geest van Jezus opvoeden?daarna hebben wij onze geloften uitgesprokengroetjesJoyce
Ja maar soms kan er ook door de priester gevraag worden. Hanne, beloof jij eeuwige trouw, blablabla en moet er effectief een ja -woord gegeven worden zoals in stadhuis.
ik denk dat je dit kan kiezen, maar persoonlijk vind ik het veel meer waard dat je zelf die geloften tegenover elkaar uitspreekt...maar dat is dan een keuze die je moet maken.voor ons zat het ja-woord al in de antwoorden op de vragen van de pastoor (en in het gemeentehuis)