Nu Online
Momenteel zijn er 579 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

guestlist

29-8-2011 12:56:12
Hallo allemaal,

Wat is jullie ervaring met het aantal genodigden?
Stel, je nodigt 185 mensen uit, waaronder wel een pak verre kennissen/familie.

Ik ga er vanuit dat niet iedereen kan komen, maar kan dit niet zo goed inschatten...

Bedankt !

an

Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1181

Sophie
2-6-2012
 Meld misbruik29-8-2011 12:59:00

Bij onze feestzaal zeiden ze dat ge met een 20% afzeggingen moest rekening houden maximum.

Maar wij moeten pas een week op voorhand het definieve aantal doorgeven.

Groetjes

joke
13-8-2011
 Meld misbruik29-8-2011 13:25:16

hoi wij hadden er 180 uitgenodigd en er zijn er 145 gekomen, moet wel zeggen dat het in augustus was dus er waren nog een deel mensen met vakantie dat heb je in andere periodes vant jaar niet zo he.

grjs joke

joke
2-9-2011
 Meld misbruik29-8-2011 13:29:17

Wij hebben 169 mensen uitgenodigd en we zijn uiteindelijk met 150. We kunnen tot de middag ervoor aanpassingen doorgeven aan de feestzaal.

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik29-8-2011 14:16:38

bij ons zijn er van de 150 genodigden 3 die niet komen...

Tinne
2-9-2011
 Meld misbruik29-8-2011 14:58:01

op 120 mensen kunnen er bij ons 2 niet...

Hou er dus wel rekening mee dat als ze allemaal komen, je ze ook moet kunnen zetten en vooral betalen!
WIj hebben gekozen om die verre vrienden en kennissen naar de receptie thuis te laten komen en niet naar het feest.

Severine
24-9-2011
 Meld misbruik29-8-2011 15:00:06

ik heb eerder horen zeggen 10% zegt af, bij ons is het 15%
ons feest is op 24/9 en heb op de uitnodiging gezet verwittigen voor 28/8 (mag toch nog rondbellen voor 40 man)

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik29-8-2011 15:22:32

Ik ga helemaal akkoord met Tinne: hoewel er bepaalde vuistregels zijn van hoeveel genodigden er bevestigen dat ze komen, moet je toch vooral ervoor zorgen dat zowel de zaal als jullie budget erop voorzien is dat iedereen komt die je hebt uitgenodigd! Ik heb zo ooit een housewarming gegeven (oké, helemaal iets anders, maar toch) en ik zal er nooit meer van uitgaan dat een bepaald percentage toch niet zal komen :o)

lie
10-9-2011
 Meld misbruik29-8-2011 23:41:30

Hello,

Met nog 11 dagen te gaan, staan er nog een 155-tal van de 180 genodigden op de lijst. Ik heb me hier al ontzettend druk over gemaakt maar je kan onmogelijk een dag kiezen die voor iedereen past eh..

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik30-8-2011 9:31:06

- Van de 'verplichte' genodigden, ttz de familie zijn er 1 nicht en 1 neef die niet komen.
- Dan is er nog 1 bevriend koppel dat de week ervoor op vakantie vertrek maar toevallig naar zelfde bestemming als wij dus die zien we daar voor een etentje.
- 1 bevriend koppel dat 2 trouwfeesten heeft op zelfde dag en een munt heeft opgegooid en wij lagen aan de foute kant
- 1 bevriend koppel waarvan de man in Boston zit op een seminarie en zijn vrouw ziet het niet zitten om alleen af te komen
dus dat zijn 5 koppels, 10 man, op een totaal van 115 personen.

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik30-8-2011 10:10:48

Ik denk dat dit enorm van de personen zelf afhangt. Bij ons is er een redelijk groot aantal niet gekomen, maar van de meeste mensen hadden we dit zelf al verwacht. Dus eventueel kan je je genodigden eens overlopen en je bij iedereen afvragen of die zouden komen of niet (maar ga hier dan natuurlijk niet zomaar van uit).

En voor de mensen die zich afvragen waarom we mensen uitgenodigd hebben waarvan we al verwacht hadden dat ze niet zouden komen: we wilden niet in plaats van deze mensen beslissen en gewoon al onze nonkels, tantes, neven en nichten uitnodigen, niet een deel wel en een deel niet.

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik30-8-2011 10:17:35

Je kan soms versteld staan wie er allemaal komt... Dus 'k zou er inderdaad van uitgaan dat iedereen die je uitnodigt ook aanwezig zal zijn. Als het kostenplaatje dan te hoog oploopt, zou ik eerder schrappen op jullie gastenlijst, want uiteindelijk heb je er ook niet zoveel aan als er verre kennissen aanwezig zijn op jullie huwelijk, toch?

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik30-8-2011 10:28:54

Bij ons kwam zowat iedereen! Enkel een nichtje die op reis bleek te zijn en een collega van mijn man... Wij trouwden nochtans midden in de grote vakantie, midden in het bouwverlof. De mensen regelen echt wel hun vakantie daarnaar.
Voor de receptie waren er wel wat meer afzeggingen, maar dan zijn dan ook mensen die verder van je afstaan.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info