Nu Online
Momenteel zijn er 547 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eerste versie tekst uitnodigingen

29-8-2011 21:39:21
Hallo,

Aangezien we zelf onze uitnodigingen gaan maken, heb ik al wat zitten werken aan een mogelijk tekst voor
op de uitnodigingen. We trouwen alleen voor de burgelijke wet en hebben daarna een receptie voor alle gasten
en een diner/avondfeest voor een aantal gasten. Graag willen we werken met 1 algemene uitnodiging en aparte kaartjes.
Vanonder kunnen jullie de tekst zien. Wat vinden jullie er tot nu toe van?
Zou ik de plaats van feest ook in de algemene uitnodiging vermelden of alleen op het kaartje?
En de aanspreekvorm van de uitnodiging was ik ook nog aan het twijfelen, of we 'gaan wij op zaterdag trouwen' of
'gaan Geert en Elke op zaterdag trouwen'?

Alvast bedankt voor het nalezen

Na heel veel regelen
gaan wij op zaterdag 19 mei 2012 onze toekomst bezegelen

Om 12u30 staan we hand in hand in het gemeentehuis van Riemst, voor de ambtenaar van de burgelijke stand.

Wij zouden het fijn vinden moest u erbij kunnen zijn!

Graag een seintje van bevestiging voor 20 maart op …@gmail.com of tel.

Bloemen en planten eten onze poezen op,
Onze uitzet is ook al helemaal top!
Mochten jullie ons toch willen verrassen,
dan hopen wij dat dit in een envelopje zal passen.

KAARTJES DAGGASTEN:

Wanneer wij elkaar het Ja-woord geven willen wij dit graag met jullie van begin tot eind beleven.

We vinden het daarom erg fijn als jullie om 11u uur bij het huis van het bruidspaar kunnen zijn.

Eerst wat foto’s en een broodje hartig of zoet.

Tegen 12u30 uur gaan we ons burgerlijk huwelijk tegemoet,
Om 16u30 uur worden we in Hoeve Renwa verwacht,
voor een glaasje, een heerlijk diner en huwelijksfeest tot diep in de nacht.

KAARTJES RECEPTIEGASTEN:

Tussen 16u30 uur en 18u30 uur zouden wij jullie graag in Hoeve Renwa treffen,

zodat we daar samen met jullie het glas kunnen heffen!

Voor ons een gezellig samenzijn,
met muziek, kleine hapjes en een glaasje wijn.

KAARTJES AVONDGASTEN:

Vanaf 16u30 uur zouden wij jullie graag in Hoeve Renwa treffen,
zodat we daar samen met jullie het glas kunnen heffen!
Na een toost op ons huwelijk komt het diner,
eten jullie met ons mee?
Als het toetje is geweest,
dans dan nog de sterren van de hemel op ons huwelijksfeest!

Elke
19-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 1353

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik29-8-2011 22:16:17

Hey Elke. Ik vind de aparte kaartjes alvast heel goed. Voor mij komt het wat verwarrend over op de algemene kaart: wil je de mensen er ook bij aan het gemeentehuis? Momenteel lijkt het dat je hen ook mee uitnodigt naar daar. Als dit niet de bedoeling is, zou ik het zinnetje daarweglaten.

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik30-8-2011 9:43:50

Wij hebben iets gelijkaardigs gedaan. Alleen hadden wij wel een kerkelijk huwelijk en enkel dit werd vermeld op de algemene uitnodiging, zodat wij het zinnetje zoals dat van jullie: "Wij zouden het fijn vinden moest u erbij kunnen zijn!", er wel hebben bijgezet. Als je wil dat de mensen naar het gemeentehuis komen, dan zou ik dat zinnetje er toch laten opstaan.

Het adres van de feestzaal hebben wij op de aparte kaartjes gezet, alsook de cadeautip en de vraag naar bevestiging dat ze komen. We vonden het anders raar om de mensen te laten bevestigen om naar de kerk (bij jullie gemeentehuis) te komen. De cadeautip zouden jullie eventueel wel op de algemene uitnodiging kunnen laten staan, want anders zullen de aparte kaartjes zeer snel vol staan denk ik...

Wat de aankondiging betreft: als op de kaart al ergens jullie beide namen staan (voorkant of binnenkant), dan zou ik 'wij' gebruiken, zo niet, dan zou ik jullie namen zetten....
Hopelijk ben je hier iets mee?

Veel succes nog met de voorbereidingen!
Groetjes Caro

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik30-8-2011 9:58:50

Die tekstjes komen mij bekend voor... :-)

Lijkt me in orde!
Bij ons stond de cadeautip ook op te aparte kaartjes, omdat je enkel een cadeau 'verwacht' van de mensen die zijn uitgenodigd op het feest / receptie.

Evelien
25-2-2012
 Meld misbruik31-8-2011 13:03:01

Hoi Elke,

Allereerst... leuke tekstjes voor de kaartjes!

Na het overlezen van de uitnodiging zelf, zijn er mij wel enkele zaken opgevallen.
Je schrijft:
Om 12u30 staan we hand in hand in het gemeentehuis van Riemst,
voor de ambtenaar van de burgelijke stand.
Je verliest het effect van het rijmen in dit zinnetje. Je eindigt voor de komma met "Riemst", en je laatste woordje is "stand". Draai je dit dan misschien beter niet om?
Om 12u30 staan we in het gemeentehuis van Riemst hand in hand,
voor de ambtenaar van de burgerlijke stand.
Ook misschien het volgende:

"Wij zouden het fijn vinden moest u erbij kunnen zijn!" Let hier wel bij op dat je niet teveel werkwoorden gebruikt in één klein zinnetje.

Voor de rest super

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info