Nu Online
Momenteel zijn er 305 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat is de taak van de getuige?

30-8-2011 10:11:22
Heyhey,
ik vroeg me af wat de eigenlijke taak is van een getuige. Behalve dan z'n handtekening zetten, natuurlijk.
Zijn er eigenlijk bepaalde zaken die hij/zij ook "moet" doen?
Ik zou graag m'n broer vragen als getuige, maar die woont in Engeland. Hij komt wel over voor m'n huwelijk, maar qua voorbereiding kan hij niks mee helpen.
Vandaar dat ik me afvroeg of er nog iets tot zijn "takenpakket" behoort.

Katrien

Katrien
20-4-2013
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 678

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik30-8-2011 10:40:14

Bij ons brachten de getuigen ook de ringen aan (hadden geen bruidskindjes) en namen ze de bloemen de we kregen aan de kerk van ons aan en brachten deze naar de huifkar.

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik30-8-2011 11:46:31

Ik had m'n zus als getuigen en die heeft de hele dag voor me gezorgd!

Ze hield mijn make-up bij, als ik mijn boeket beu was, hield zij dat ook bij, ze legde mijn kleedje altijd goed, ze zorgde ervoor dat als ik at er niets tussen mijn tanden zat (jaja - stel je voor op alle foto's met iets tussen je tanden!!)
EN het belangrijkste: ze heeft haar handtekening gezet.

Bij de voorbereidingen heeft ze:

* de vrijgezellen georganiseerd.
* geholpen met het opstellen van het misboekje
* mijn man had enkel de dag voor ons huwelijk verlof en de dagen ervoor heeft ze verlof genomen om me te helpen met de laatste voorbereidingen, bv: naar de feestzaal gaan, voor de muziek in de kerk gezorgd, de bloemen aan de stoelen hangen in de kerk, ...

Als ik dat zo allemaal opschrijf besef ik eigenlijk nu pas dat ze SUPERveel voor m'n huwelijk heeft gedaan :)

Natuurlijk kan je dat allemaal niet verwachten van je broer, als hij in engeland woont.
Misschien een tipje: Neem je broer als getuige en pak dan je beste vriendin (of heb je een zus) als bruidsmeisje... en leg de taak van alles bijhouden en u kalmeren voor het huwelijk op haar schouders :)

SUCCES!

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik30-8-2011 12:03:05

Ik heb 2 broers & 1 zus. 1 broer & m'n zus zijn al peter/meter van m'n kindjes. Vandaar dat ik m'n 2de broer nu graag als getuige had.

M'n zus helpt sowieso al met de voorbereidingen (ze is precies haar eigen trouw aan het regelen, hihi), en ze wil op de dag zelf ook graag alles mee in goede banen leiden (beetje "ceremoniemeester-van-dienst" dus). Mijn vrijgezellen is/wordt ook door haar geregeld.
Ze wil echt supergraag betrokken zijn bij het hele gebeuren, dus ik ben er zeker van dat dat een grote hulp gaat zijn.

Als ik jullie antwoordjes lees, denk ik dat het geen probleem is om m'n broer te vragen, hé. 'k Zal hem ook wel verwittigen dat ik een speech verwacht 's avonds.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...