Terug naar overzicht
Bij ons huwelijk was er enkel een speech van mijn echtgenoot, maar ik denk dat je je vader zeker ook nog de kans kan geven om een woordje te zeggen. Uiteindelijk doe je daarmee wat je zelf wil en waar je je het beste bij voelt ;)
mijn aanstaande geeft de speech voor de maaltijd begint en tussen hoofdschotel en dessert mag de getuige zijn speech doenwe hebben hem wel gevraagd dat strikt tot 2 pag te limiteren omdat speechen bij de meeste mensen veel te lang duren
Hallo, Wij hebben enkel een speech gegeven bij de verwelkoming van de gasten, dit was na het apperitief en voor de opening van het buffet. Wij hebben dit samen gedaan.Jullie kunnen zelf de eerste speech geven waar jullie de gasten verwelkomt. Ik denk wel dat het belangrijk is dat jullie de gasten zelf als eerste verwelkomen. Je kan je vader ook laten speechen voor het hoofdgerecht bv....GroetjesAnnelies
hoi, bij ons heeft mijn man gespeeched als we de feestzaal inkwamen, maar er is zeker plaats en tijd als je vader dit wil om tussen de gerechten of na de maaltijd ook te speechen, je moet gewoon doen hoe jullie het willen zo blijft het het persoonlijkst en dat is meestal het mooiste.veel succes grtjs joke
Hey Caro,de datum begint te naderen hé :o) Zowel bij mijn broer als bij mijn zus hebben ze zelf eerst een verwelkomingsspeech gegeven, heeft mijn vader iets gezegd en heb ik ook nog iets gezegd. Telkens op een ander moment tussen de verschillende gangen. We hadden wel vooraf wat afgestemd zodat er niet twee keer ongeveer dezelfde speech gegeven werd. Achteraf hebben we hier positieve reacties over gekregen, niemand vond het storend.Groetjes,Hanne
Waar ik vandan kom geeft altijd de vader en de getuigen een speech en af en toe da koppel ook. Het hangt zekerlijk ook ervan af wie jou bruiloft betalt. Als je vader betaalt dan geeft normal hij de welcome omdat hij traditionel inviteert. Als jij zelf betaalt dan geeft jij de erste speech en dan vader en getuige. Maar he is jou bruiloft en jij moet het zo doen als jij willt. Maar ik zal toch graag willen horen wat mijn vader te zeggen heeft. Is toch ook moi. Mischien kunnen julie afspreken dat julie niet helemal dat zelfe zegen en het niet te lang is in total. Bij mij geven zelfs 5 mensen een speech omdat mijn vader eentje will geven. Ik moet eentje doen om mijn duitse gasten te welcomen en mijn fiance voor de nederlandse en onsere getuigen ook eens in het nederlands en een in het duits ;).Sorry, mijn nederlands is tus ook niet zo goed :P