TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sandra
7-9-2012
|
30-8-2011 13:52:58
Beste Veronique,
Veel hangt af van wie het feest zal bekostigen...Betalen jullie alles zelf? Beslis dan zélf wat je op je dag zou willen...het is jullie dag, niet die van de familie of schoonfamilie! Dat is ook de reden waarom mijn verloofde en ik er voor gekozen hebben om alles zelf te betalen (buiten kleed en kostuum). Dan doe je echt wat jullie zelf willen!
groetjes
|
|
Hanne
1-10-2011
|
30-8-2011 13:58:47
Hey Veronique,
dat is geen leuke manier om met de voorbereidingen te starten. Dat vind ik heel jammer voor jou! Misschien een indiscrete vraag, maar: sponsort jouw moeder (een deel van) het feest? Zo ja, dan denk ik dat jullie best nog eens samen rond de tafel gaan zitten om compromis te vinden dat voor iedereen aanvaardbaar is. Sponsort jouw moeder het feest niet, dan heeft ze in feite -zeer cru gesteld- niks te zeggen over de manier waarop jullie het aanpakken!
Een trouwfeest met alles erop en eraan in een prachtige zaal kost inderdaad stukken van mensen, dus het is dan aan jullie om een formule te vinden die jullie aanspreekt (en die heb je blijkbaar al gevonden). Het toeval wil dat mijn vriend en ik hebben gekozen voor exact dezelfde formule die jij hierboven beschrijft. Alles heeft nu al vorm gekregen (nog 31 dagen!) en we zijn nog altijd heel tevreden over onze beslissing. Ook de uitnodigingen zijn de deur uit, en we hebben nog van niemand vreemde commentaar gekregen op het feit dat het enkel een dansfeest is. Eerder positieve commentaren! Zolang iedereen goed geïnformeerd is, zou dat toch eigenlijk geen probleem mogen zijn;
Zijn er al trouwfeesten geweest bij jullie in de familie? Misschien moet je eens met tantes/nonkels spreken om te horen wat zij ervan denken, zodat je weet of je moeders verwachtingen/angsten wel gefundeerd zijn? Je zal nog momenten hebben tijdens de voorbereidingen waarbij je voelt dat mensen je in een bepaalde richting willen duwen. Tenzij die mensen ook sponsoren, moeten jullie vooral steeds kijken wat jullie zelf willen en waar jullie je zelf goed bij voelen!
Groetjes, Hanne
|
|
laura
|
30-8-2011 13:58:48
Hoi Veronique,
Is raar dat je mama dit niet zo ziet zitten. Het is tegenwoordig echt zo dat je de suite laat eten ( en dichte vrienden) en daarna als iedereen er is het dessert samen eet.
je kan misschien later op de avond iets geven zoals een puntzakje friet. Hebben wij ook gedaan en dat viel toen heel erg in de smaak! :-)
Praat misschien eens met je mama apart, en zeg hoe jij je nu voelt. ik ben er zeker van dat ze dit misschien niet echt door heeft. Een goed gesprek maakt veel goed!
Voor de rest kan je best jullie gevoel volgen! Het is jullie dag!
In ieder geval veel succes!
Vele groetjes,
Laura Color
|
|
Nellie
20-4-2013
|
30-8-2011 14:06:07
Hey,
Ik ben het eens met Sandra. Als jullie alles zelf betalen dan mogen jullie beslissen. Natuurlijk zou ik ook veel liever steeds de steun en goedkeuring hebben van mijn ouders maar misschien moet je je mama wat tijd geven om ze te laten wennen aan het idee? Als je mama de zaal ziet, is ze misschien ook al wat milder gestemd? Tegenwoordig kan alles en een klassiek diner is echt niet meer de standaard die moet gevolgd worden. Alles kan en niets moet. Kies waar jij en je verloofde het meest comfortabel bij voelen. Je zal er misschien later spijt van hebben dat je de zaal waarop je verliefd geworden bent toch niet hebt genomen.
Het is niet eenvoudig maar probeer die eerste discussies geen domper te laten zetten op de voorbereidingsperiode van de trouw!!! Je kan de klok niet terugdraaien dus geniet er met volle teugen van!!!
Groetjes, Nellie
|
|
Veerle
2-7-2011
|
30-8-2011 14:31:47
Ik vind, los van het feit wie het betaalt, dat het jullie huwelijk is en dat jullie dus ook beslissen hoe jullie het doen. Ons huwelijk is grootste deel betaald door onze beide ouders, maar het was ons huwelijk, wat dus ook wou zeggen dat wij het deden zoals wij het zagen en niet op hun manier... Dit is van in't begin dan ook heel duidelijk gemaakt, dat we ons huwelijk op onze manier wouden organiseren en als ze daar niet mee akkoord waren, dat ze dan ook absoluut niet verplicht waren om alles te betalen. Dus mijn mening, doe gewoon zoals jullie het zien!
|
|
Sara
6-10-2012
|
30-8-2011 14:40:29
wij hebben ook heel lang die discutie gehad en een moeder die lastig deed. TOT op het punt dat de bedragen op tafel kwamen en vooral proberen poot stijf houden naar wat jij wilt. Het is JULLIE feest zoals iedereen hierboven al gezegd heeft
|
|
Veronique
24-8-2012
|
30-8-2011 14:59:29
Zo een lieve reacties allemaal! Dat doet echt wel deugd om ook eens positieve dingen te horen ipv telkens maar die negativiteit. Ja mijn mama is heel lief, maar een specialleke, ze kan heel goed je emoties bespelen waardoor je aan alles zou twijfelen je nog schuldig zou voelen bij... De feest wordt min of meer door ons betaald, mijn vader legt daar een mooi stukje bij, mijn moeder geeft ons een geldcadeau, dat we uiteraard ook wel bij de feest leggen, maar dat zeker niet voldoende is om "haar deel" van de familie van alles te voorzien. Ik weet dat jullie gelijk hebben, en dat het onze dag is, niet de hare, niet die van de familie. Het is alleen niet gemakkelijk dat van me af te zetten en terug te keren naar de happy-planning. Wat een geluk dat ik zooo'n schat van een toekomstige heb! Super bedankt voor jullie steun en reacties
x
|
|
Patricia
2-6-2012
|
30-8-2011 16:20:35
Hey Veronique,
Wij waren ook meteen verliefd op De Rozerie en gaan er ook ons feest houden. Wanneer trouw jij?
... en voor de rest, zoals zovelen het al gezegd hebben. Het is jullie dag - maak hem zoals jullie het wensen!
Groetjes,
|
|
Evelien
1-9-2012
|
30-8-2011 18:06:09
Heyhey,
Hier waren het al vanaf dag 1 discussies met de (gescheiden) ouders (moeder wil vader niet zien, leuk hoor ;-)) en nu een jaar verder zijn ze er nog steeds. Het is echt om ziek van te worden mar je moet er gewoon door als je jouw droomdag wil, dus ik zou zeggen "hou vol"!
Hier betalen de ouders het feest (de ene al met wat meer morren dan de andere) maar ik vind nog altijd dat wij mogen kiezen hoe we onze dag regelen! Ok, je moet wel een beetje rekening houden met hun mening, maar iets ingrijpends veranderen, dat nooit! Het blijft onze dag! Zij hadden hun dag en wij nu de onze, dus daar moeten ze maar mee akkoord zijn :-).
Groetjes!
|
|
dorien
5-5-2012
|
31-8-2011 13:50:11
ik herken het verhaal volledig.... in het begin regelden we alles samen maar toen de bom is ontploft zijn ik en mijn vriend gewoon met ons twee beginnen verder plannen... zij vonden dat iedereen eten moet krijgen (ik wou eerst voor de grote hoop gewoon dessertenbuffet) maar iedereen krijgt dus eten... verder plannen wij het hoe wij het als koppel willen :) veel succes!!!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|