Nu Online
Momenteel zijn er 261 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ervaring parkeren suite bij stadhuis Antwerpen

31-8-2011 9:14:25
Ik heb nog maar eens een vraagje.
Wij trouwen in Antwerpen. Daar is helaas geen overvloed aan parkeerplaats. Ik ben aan het nadenken welk vervoersmiddel ik zou kiezen: bus, auto's, limo, of om eens anders dan anders te doen: de tram (zou moeten kunnen maar heb nog geen info gevonden).
Hoe is jullie ervaring met parkeren bij het stadhuis van Antwerpen? Want ik kan me niet voorstellen dat het daar mogelijk is om parkeerplaatsen te reserveren ofzo. Als elk bruidje dit doet, kan je zaterdags ni meer parkeren in 't stad.

Katrien
20-4-2013
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1383

Katja
20-8-2011
 Meld misbruik31-8-2011 9:45:03

Katrien,
Ik woon zelf in Berchem en heb indertijd navraag gedaan voor de tram. Je moet dan contact opnemen met het tram-, trein-, busmuseum. Je kan dan een tram huren voor een rondritje, maar ze willen niet fungeren als "taxi" omdat ze dan het bestaande net teveel belasten.

Als je de contactgegevens wil hebben laat je het maar even weten.

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik31-8-2011 10:01:19

Hallo Katja,
We wonen op LO en het zou dus zijn om van LO naar het centrum te gaan en na de burgerlijke trouw ook weer terug. Maar als ik het goed begrijp, is het net dàt wat ze niet doen? Wel jammer...
Maar je mag toch de gegevens eens doorgeven. Afhankelijk van de dagplanning misschien leuk als tussenactiviteit (er zijn nogal wat kids bij die een tramritje als iets gewéldig zien :-) ).

Alvast bedankt!

Katja
20-8-2011
 Meld misbruik31-8-2011 11:03:09

Voor de aanvraag kan je best een e-mail sturen naar:
erickeutgens@vlatam.be
Deze persoon regelt alles. De kostprijs: minumumprijs bedraagt 400 euro, alles inbegrepen.
Er zijn twee soorten trams:
Een kleine wagen uit 1905 : 9 zit- en 21 staanplaatsen
Een grote wagen uit 1908 : 12 zit- en 48 staanplaatsen
De gegevens van het museum (van waaruit alles gecoördineerd wordt):
Vlaams Tram- en Autobusmuseum VlaTAM Diksmuidelaan 42 - 2600 Berchem tel. 03 322 44 62

Groeten

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik31-8-2011 11:11:03

Bedankt voor de info!

Nog iemand ervaring met parkeren bij het stadhuis?

Groetjes
Katrien

Lotte
19-5-2012
 Meld misbruik31-8-2011 16:37:35

Hoi Katrien,

Ik heb al verschillende keren suitewagens zien passeren op de grote markt voor het stadhuis. Dit moet dus zeker mogelijk zijn! Ik denk wel dat het beperkt is tot max. drie auto's per huwelijk en voor een bepaalde tijd. Dus het hangt ook wat van je vervoer af, met z'n alles op de bus en voor de deur parkeren moet mogelijk zijn, denk ik. Zeker even bellen als je daar wil parkeren!!! Wie niet waagt, niet wint ... :D

Groetjes,
Lotte

Vicky
9-6-2012
 Meld misbruik31-8-2011 21:21:59

Normaal gezien krijg je inderdaad een aantal parkeerplekken die je mag gebruiken. Als er geen gebruik van wordt gemaakt staan er palen, maar je krijgt een code om die palen te doen zakken. Dat was alleszins 2 jaar geleden toch zo op de trouw van een vriendin..

Mss voor de zekerheid nog eens nachecken?
Groetjes

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik31-8-2011 22:06:50

hey Katrien,

wij zijn ook van LO en trouwen daar binnen 10 dagen.
Je krijgt 4 parkeerplaatsen-en bewijzen ter beschikking, daar mag je 15 min voor het geplande uur tot 15 min nà de ceremonie mee op de markt blijven staan.
Je krijgt de code mee als je je datum vastlegt, want de toegang tot de grote markt is met van die paaltjes die in de grond kunnen schuiven afgezet vanaf een bepaald uur.

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik1-9-2011 11:17:37

Bedankt voor jullie informatie, dames!!

@Brenda: Ik duim voor goed weer voor volgend weekend. Geniet ervan!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...