Terug naar overzicht
Dat is inderdaad echt spijtig, op zo'n priester botsen waar je geen eigen inbreng mag doen... Mijn ervaring is dat diakens inderdaad wel soepelder zijn. Hopelijk is jullie volgende afspraak dan met deze man? Dan kan je hem proberen aan het verstand te brengen dat voor jullie een iets of wat persoonlijke viering wel belangrijk is!
Hey KimJe mag je nog niet laten ontmoedigen! Met een beetje geluk valt de diaken beter mee! Probeer misschien zo vlug mogelijk met hem een afspraak te regelen?Wij hebben een priester in de familie die de viering zal voorgaan. Hiermee hebben we wel geluk. We hadden niet zo'n strikte voorwaarden. Je moet gewoon proberen de gulden middenweg te zoeken. Het evangelie moet sowieso uit de bijbel (NT) komen. Voor een eerste lezing vind je allicht ook wel een mooie tekst uit de bijbel (OT). Je kan de viering persoonlijker maken door het welkomstwoord, leuk tekstje rond de huwelijkskaars, tekst bezinning. Normaal zou je toch ook moeten kiezen of je een eucharistievering of enkel een gebdsdienst wil. Neem eens een kijkje op deze website http://www.gezinspastoraal.be/233/huwelijksvoorbereiding/huwelijksvieringDeze bundel met teksten hebben ons zeer goed geholpen! http://sint-paulusparochie.be/scharniermomenten/huwen_voorbereiding_viering.pdfVeel succes!Groetjes Caro
oh hoe jammer :( probeer eens bij de diaken als hij soepeler is en anders zin doordrijven é ;) u nie laten doen :)Wij hebben onze viering zelf ineen gestoken (wel natuurlijk ons houdende aan de juiste volgorde maar wel alle teksten zelf gekozen)Ik had aan mensen gevraagd wie er nog een misboekje van een huwelijk had of ik deze kon lenen en heb dan zo teksten kunnen kiezen uit 12 boekjes.Het enige bijbelse wat er bij ons in voorkwam was het evangelie :-)Als je wil mag je me je e-mailadres sturen en zal ik je ons misboekje eens doorsturen (wij hadden ook een dankviering)Groetjes
Idd, langsgaan bij de diaken! Wat is het nut om met de pastoor af te spreken en de misviering door te nemen als hij zelf de viering niet doet?!