TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Veroniek
|
22-6-2006 15:55:27
Hoi Vicky
Je kan dat allemaal zelf bepalen, hoe je alles wilt. Niet iedereen werkt met 2 recepties e.d. Maar ik zal eens uitleggen hoe wij het gaan doen (het is nog niet allemaal geregeld, maar we hebben het wel zo in onze gedachten, we hebben ook nog een jaar en de zaal ligt al vast...)
Wij trouwen voor de wet en de kerk en nodigen iedereen daarvoor uit. (Naar de wet komen niet veel mensen en aangezien we om 14.00 voor de wet trouwen en om 15.00 voor de kerk, zullen de meesten enkel naar de kerk gaan)
's Avonds is ons feest en dit zal als volgt verlopen: 1 Er is een receptie waar we mensen uitnodigen waar we niet zo'n goede band mee hebben. Voorbeeld: mijn ouders zitten elk in een vereniging en daar komen enkele mensen van, collega's van mij (Ik geef les en sta op 3 scholen en vind het overbodig om die uit te nodigen voor het feest, omdat ik er zo geen band mee heb), kennissen van onze ouders, nonkels en tantes van onze ouders... 2 Dan komt de 2de receptie, die begint meestal een half uur nadat de 1ste receptie afgelopen is (er zijn altijd mensen die wat blijven plakken). Daar nodigen we onze families uit, vrienden en mijn vriend zijn collega's (hij zit in een vast team) 3 En dan heb je nog het dessertbuffet daar kan je ook mensen voor uitnodigen. Dit gaan wij ook doen, omdat bij mijn vriend op het werk in ploegen gewerkt wordt en de mensen die tot 22.00 moeten werken kunnen dan aansluiten en aanwezig zijn op het dansfeest. Soms worden ook de nichtjes en neefjes uitgenodigd voor het dessertbuffet, maar dit gaan wij niet doen.
Hopelijk is het nu wat duidelijker?
Groetjes Veroniek 20 07 2007
|
|
Katleen
21-7-2006
|
22-6-2006 17:24:05
Hey Vicky,
Het is inderdaad soms niet simpel om door het bos de bomen te blijven zien, maar na een tijdje raak je er wel uit wijs hoor, zeker als je geregeld eens hier op het forum komt neuzen :-)
Wij trouwen binnen 4 weken en bij ons zal het feest als volgt verlopen:
Om 13.30 u trouwen wij voor de kerk (wet is een weekje eerder) en wordt rond 15.30 u gevolgd door een receptie. Deze receptie duurt 2 uur, waarbij de mensen uitgebreid drank en hapjes krijgen. Hierop zullen enkel kennissen en zakenrelaties van de ouders en mensen waar je niet onderuit kan uitgenodigd worden (ik werk bv. op een gemeente en wij hebben de schepenen uitgenodigd op deze receptie) Deze mensen vertrekken na die receptie gewoon naar huis. Qua familie zal enkel de suite aanwezig zijn op deze receptie. Om 18.30 zijn dan de nonkels en tantes, neven en nichten en onze beste vrienden uitgenodigd voor het diner of avondfeest. Ook zij worden eerst onthaald met een minireceptie van ongeveer 45 min, zodat iedereen samen aan tafel kan. Aangezien wij vrij veel mensen wouden uitnodigen, maar dit toch wel kostelijk is, hebben wij vervolgens vanaf 22u nog een hele hoop vrienden, collega's en kennissen uitgenodigd die aansluiten voor het dessertenbuffet en dansfeest. Het mag misschien op het eerste zicht raar lijken om pas tegen 22 u uit te nodigen en enkel een dessert te geven, maar wees gerust, dit is vandaag de dag een vrij algemeen verspreid gebruik geworden hoor.
Maar zoals Veroniek ook al zei, moeten jullie vooral zelf bepalen wie jullie wanneer en waarvoor willen uitnodigen hoor. Het is tenslotte jullie dag en het kost best veel geld allemaal.
Veel succes nog met de voorbereidingen!!
Katleen 21-07-2006
|
|
Vicky
9-9-2006
|
22-6-2006 17:35:19
Dag Naamgenootje
De '2de receptie' is niet echt een receptie, maar de aperitief die meestal buiten (als het goed weer is) genoten wordt. Nadien gaat men dan aan tafel, als je een diner geeft. Er zijn geen vaste regels natuurlijk, je kan zelf beslissen hoe je avondfeest eruit gaat zien, een diner, bufet, walking dinner, bbq,... Mogelijkheden genoeg!
Het avondfeest is meestal met dansen erbij. Je kan ook mensen uitnodigen enkel voor het dansfeest, deze nodig je dan tegen 22u00 uit en deze krijgen dan meestal ook nog dessert.
Op de receptie na de misviering nodig je in feite iedereen uit die je niet op het avondfeest vraagt, maar waarvan je vindt dat men er toch bij moet zijn. Dat zijn vaak van die sociala verplichtingen zoals vrienden van je ouders, collega's, buren,... Het is neit de bedoeling dat je iedereeen die in de mis aanwezig is te vragen op de receptie, de mensen die naar het avondfeest komen gaan nadien terug naar huis en komen dan 's avonds nar de feestzaal.
Je nodigt geen mensen uit voor het avondfeest zonder het dansfeest. Iedereen die er vanaf de aperitief bij is blijft in feite tot het einde (tot men zelf naar huis wil bedoel ik hiermee).
Hopelijk is het wat duidelijk uitgelegd.
Bij ons is het bv zo: 13u00 Misviering 14u30 Receptie bij mijn ouders in de tuin Nadien gaan we foto's nemen 19u00 Aperitief 20u00 Diner (buffet) 23u00 Dansfeest Maar dat vloeit allemaal ineen hé, het is niet zo dat het om 23u00 stipt begint hé. Als de mensen klaar zijn met eten en met dessert dan is er de openingsdans en nadien iedereen op de dansvloer.
Oh, zou je je datum of eerste lettter van je achternaam bij je berichtje kunnen zetten, zo weet men van welke Vicky het komt. Ik post hier namelijk ook nogal veel berichtjes.
Groetjes
Vicky S 09.09.06
|
|
Sissi
26-5-2007
|
22-6-2006 18:39:29
Hey,
Wij vinden het ook raar om mensen na een receptie naar huis te sturen. Omdat er nogal veel jonge mensen zijn hebben we besloten om voor het eten enkel een receptie van ongeveer 45min te geven voor de mensen die komen eten en de anderen uit te nodigen voor het dessertbuffet (rond 22Hr). Deze blijven dan ook tot zolang ze willen en maken dus eigenlijk wel het 'dansfeest' mee. Wat ook gedaan wordt is een receptie van anderhalf tot twee uur voor die receptie van 45min voor de mensen die niet blijven eten. Maar dat is een persoonlijke keuze. Ik weet niet of de prijs veel uitmaakt, maar als je de mensen enkel vraagt voor het dessertbuffet is dat meestal duurder dan enkel voor de receptie. Die receptie duurt maar 2 uur en bij het dessertbuffet rekent men nog drank voor de ganse nacht hé (plus vaak een supplement van ongeveer 5 euro omdat ze niet komen eten). Hopelijk heb je hier iets aan.
Groetjes, Sissi
|
|
Kirsten
9-6-2007
|
22-6-2006 21:23:12
Bij ons is het allemaal eenvoudig. Alle mensen die naar het avondfeest komen krijgen eerst een aperitief en kunnen daarna aan tafel gaan. We doen dus geen aparte receptie. En later op de avond komen er nog een hele hoop mensen voor het dansfeest. Voor deze mensen is er een 'hapje-tapje'-formule voorzien, zodat zij toch nog een kleinigheidje kunnen eten vooraleer ook zij aanschuiven voor het dessertenbuffet. Misschien moet je er allemaal niet te hard over nadenken en gewoon doen wat je zelf het beste vindt. Veel succes met het organiseren in ieder geval, wij zijn er ook nog maar sinds 3 weken aan begonnen.
Kirsten 09/06/2007
|
|
Marjolijn
9-9-2006
|
23-6-2006 12:34:51
Hallo,
Je moet inderdaad gewoon zien wat je zelf graag wilt en niet wat de 'gewoonte'is. Natuurlijk moet je wel een beetje in het oog houden dat je geen mensen tegen de kop stoot. Bij ons is de dagindeling als volgt: 11.00u: trouwen voor de wet 11.30-13.00u: kaasplank en aperitief bij ons thuis voor ouders en zussen 13.00u-15.00u: foto's maken 15.00u-17.30u: rijden naar buurt feestzaal + partijtje bowling met ouders en zussen + hapje en drankje 18.00u-18.45u: zelfgemaakte viering in feestzaal (wij trouwen niet voor de kerk) Aangezien ons avondfeest hier op aansluit verwachten wij zeer veel mensen op deze viering 19.00u-20.00u: minireceptie voor alle genodigden 20.00u-22.00u: barbecue voor iedereen 22.00u: openingsdans 23.30u: dessert
Bij ons is dus iedereen voor hetzelfde uitgenodigd: vrienden, familie, collega's
groetjes,
marjolijn
|
|
Peggy
23-6-2007
|
23-6-2006 21:45:48
Hey,
Bij ons was het ook puzzelen hoe we de dag het beste konden regelen.
10.00 Trouwen voor de wet ofwel de dag zelf ofwel een maand ervoor, dat staat nog niet vast. 10.30-13.30: maken foto's 13.30-14.30: eten van een broodje (als ik iets naar binnen zal krijgen) 15.00: trouw in de kerk 17.00-18.30: receptie in de feestzaal voor iedereen 18.30: een korte aperitief voor de genodigden die blijven voor het diner. Eerst gingen we nog vrienden uitnodigen voor het dessertbuffet (22.00 uur) maar we hebben om organisatorische reden besloten dat ze de volledige maaltijd kunnen meevolgen.)
Gewoon doen waar je zin in hebt zou ik zeggen.
Peggy 23/06/07 http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl
|
|
Katrien
18-8-2006
|
24-6-2006 12:13:18
Hoi,
Bij ons verloopt de dag als volgt. 12u foto's 14u aankomst familie om on op te halen 14u30 wettelijk huwelijk 15u kerkelijk huwelijk 17u receptie voor familie, vrienden en collega's 18u30 tafalafroeping waarbij vrienden en familie naar tafel worden begeleid en een paperitiefje krijgen - collega's gaan naar huis 19u start diner 22u30 openingsdans
Bij ons komt er niemand meer bij na de receptie. We hebben de receptie zowel voor familie vrienden en collega's gehouden omdat de familie en vrienden vaak heel veraf wonen en we hen dus geen drie uur konden laten wachten tussen mis en start feest. Ik ben al naar verschillende trouwfeesten geweest waar het ongeveer op dezelfde manier verliep...
Groetjes,
Katrien 18/08/06
|
|
Mieke
22-9-2007
|
12-7-2006 14:55:52
Hoi Vicky, Wij trouwen ook pas volgend jaar. Onze planning is als volgt. om 11 u of 11u30 trouw gemeente na gemeentehuis komen ouders, getuigen, chauffeurs bij mijn ouders thuis hapje eten, belegd broodje ofzo. half 2 trouw kerk familie die aanwezig zijn in kerk gaan naar feestzaal terwijl wij foto's gaan maken. tegen 17u is heel familie uitgenodigd voor eten. en om 20u30 is rest vrienden, collega's uitgenodigd op avondfeest. DJ begint dan en is eigenlijk dansfeest en rond 22u30 wordt er een buffet geopend dat rest van avond blijft staan. Warm en koud, zoals pasta's enzo...
wanneer trouwen jullie precies??
Groetjes
Mieke 22/09/2007
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|