Nu Online
Momenteel zijn er 602 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Rubenshof - Krekelhof - t Driessent

22-6-2006 16:05:32
Hallookes,

Heeft er iemend zijn huwelijksfeest gedaan in het Rubenshof in Alken / het Krekelhof in Kuringen of 't Driessent in Diepenbeek? Wat waren jullie ervaringen? Nog leuke suggesties in centraal Limburg? Voor een middelmatig budget (niet super goedkoop, niet poepchique), liefst met een tuin, moderne/design aankleding zalen, tafelschikking, ...

Groetjes

Vicky
7-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 2003

Karen
30-6-2007
 Meld misbruik22-6-2006 20:01:04

Hoi,
't Driessent is zeker een goeie keuze (mooie zaal en goede catering)->mijn vriendin is hier getrouwd en t was super. Wij hadden er ook graag ons feest gehouden, maar de capaciteit is te klein. Wij trouwen id Waterhoek in Geetbets. De Maeckelhoeve in Veerle was ook een optie van ons. De abbijhoeve ook, maar zij hbb gn tuin, enkel een binnenkoer. In de Waterhoek hebben ze wel een enorme tuin!

Grtjs,
Karen

sadia
7-7-2007
 Meld misbruik22-6-2006 20:26:40

Hoi Vicky,

Een vriendin van mij is in 't Driessent getrouwd. Het dessertbuffet was daar onvergetelijk lekker, uitgebreid, ... echt hemels!! Het is volgens mij het sjiekste van de drie. Het Krekelhof daar zijn we 6 jaar geleden geweest en dat was ook enorm goed. Het Rubenshof hebben wij gekozen voor onze trouw (7/7/7) en de reden daarvan was dat ze prijs/kwaliteit vrij goed zijn en we van vele kennissen goede reacties hebben vernomen. Nadeel is wel dat ze zo centraal in Alken liggen (weinig parking), maar ja op die dag arriveren wij als eerste en diegene die geen parking op 't Rubenshof vinden, moeten een blokje om rijden tot aan de basisschool en maar een eindje wandelen.

Ik denk dat je met al deze zalen echt wel goed zit: niet te sjiek maar zeker ook niet gewoontjes.

Iemand sprak ook over de Waterhoek. Dat is inderdaad enorm mooi, heel lekker eten, heel mooie tuin en heel sjiek,... maar daar hangt uiteraard ook wel een prijskaartje aan. Als dit binnen jullie budget past is het echt wel een aanrader!

Groetjes,
Sadia

Vicky
7-9-2007
 Meld misbruik22-6-2006 21:43:40

Hey,

Tot nu toe al bedankt voor de reacties. Wij gaan dit weekend eens kijken in het Rubenshof en het Krekelhof. Over twee weken een afspraak in t Driesent. Dan krijgen we wat meer info over prijzen, de verschillende formules... Toch al fijn om te weten dat het bij verschillende koppels goed is meegevallen!

Groetjes,

Vicky 797

Karolien
3-6-2006
 Meld misbruik22-6-2006 22:02:32

Wij zijn ook in t Krekelhof en Rubenshof gaan kijken.
Krekelhof was onze tweede keuze maar hebben we niet genomen omdat de persoon die ons daar ontving (ik denk de baas) vreselijk onvriendelijk en gehaast was.
Wij hebben uiteindelijk voor het Bevershof in Bilzen gekozen. Het is een enorme aanrader!! Alles was picco bello verzorgd!! We hebben enorm positieve reacties gekregen, en hebben er zelf absoluut niets op aan te merken : eten was erg lekker en veel, zaal is misschien niet de modernste maar was erg mooi aangekleed, prachtige grote tuin, enz...
Als je zoekt naar een goede prijs/kwaliteit verhouding... zeker daar eens gaan kijken en niet te lang wachten want wij hadden een jaar op voorhand nog juist de laatste vrije zaterdag van juni te pakken.
Onze dag was absoluut geslaagd tot in de kleinste details!

Groetjes,
Karolien
03/06/2006

Sarah
12-5-2007
 Meld misbruik22-6-2006 23:07:04

Dag Karolien,

Wij trouwen 21/04/07 en hebben ook het Bevershof vastgelegd. Ben blij met je positieve reactie. Nog een vraagje: Hoe viel de DJ mee? Heb daar een beetje schrik voor omdat we die niet kennen.
Groetjes, Sarah.

Karolien
3-6-2006
 Meld misbruik23-6-2006 8:24:57

Hoi Sarah,

DJ was even goed meegevallen als al de rest : perfect!! Rond 23uur hebben we onze openingsdans gedaan, en van dan af heeft de dansvloer constant vol gestaan... om 5 uur hebben we tegen hem gezegd dat ie maar het laatste nummertje moest draaien, anders waren we nog doorgegaan tot 8 uur denk ik :o)
We hebben nochtans het dessertbuffet na de openingsdans gedaan en dat heeft niet belet dat de mensen bleven dansen, tussen het eten door.
Maak je geen zorgen, je feest zal 'AF' zijn, daar ben ik zeker van!

groetjes,
Karolien

kaatje
10-6-2006
 Meld misbruik24-6-2006 20:58:14

Dag Vicky,
Wij trouwden 2 weken geleden in de Roerdomp (ook een locatie in Diepenbeek van Bart Claes). Wij zijn super tevreden!!! Er was niets op aan te merken. De organisatie was prima en het eten echt heerlijk! Wij vinden dit een echte aanrader!
Katrien

sara
26-8-2006
 Meld misbruik25-6-2006 22:38:01

hallo,

Wij trouwen 26 aug in het rood kasteel in kortessem. We waren ook in het krekelhof gaan kijken maar deze raad ik niet aan door zijn onvriendelijkheid en onpersoonlijkheid. Ook heb ik van verschillende mensen vernomen dat bediening op het feest ook niet 'wauw' is (vb . dat je kroketten per persoon geteld word en de gasten geen bijkregen wanneer ze dit vroegen)
Wij trijfelden ook fel over het borgerhof in hoeselt... soms heb ik nog spijt dat we toch die niet gekozen hebben... ook omdat die in sfeerthema's werken en een echt sympatieke en toegewijde eigenaar heeft. Misschien daar es een kijkje gaan nemen. Ik heb al heel goede commentaren gehoord over die zaak.
Driesent is altijd fijn verzorgd, ik heb al veel trouwfeesten daar meegemaakt, altijd fijn geweest.

veel succes

sara

nancy
6-5-2006
 Meld misbruik30-6-2006 23:00:21

Hallo Vicky,

Wij hebben op 6 mei ons trouwfeest gegeven in het Rubenshof. Iedereen spreekt er nu nog van en zei dat het 'af' was.We werden er telkens zeer vriendelijk onthaald en alles was bespreekbaar. Nog een groot voordeel was dat je enkel een voorschot van 200 euro dient te betalen (vorig jaar bij reservatie om datum vast te leggen) en de rest pas in de week volgend op het trouwfeest.

Wij zijn ook in het krekelhof geweest om prijs te vragen omdat mijn zus daar 9 jaar geleden haar trouwfeest heeft gegeven. Wij werden daar niet vriendelijk onthaald en hoorden achteraf dat het nog niet zo lang geleden van eigenaar is veranderd.

Nog veel plezier met de voorbereidingen!
Nancy en Gunter (55 dagen getrouwd)

Philip
27-10-2006
 Meld misbruik5-7-2006 21:38:49

hoi vicky

wij hebben gekozen voor het borgerhoff in hoeselt, heel hartelijke ontvangst met de waard achter het fornuis.
het is een zeer mooie (vierkantshoeve)
wij tijfelden tussen t driessent de baenwinning, het bevershof en het borgerhoff en de roerdomp. als je gewoon even een mail naar de zaal stuurt dan stuurt hij de menubundels meteen door!

groetjes Philip
28/10/2006

Daisy
4-8-2006
 Meld misbruik22-10-2006 15:53:35

wij zijn op 4 aug 2006 getrouwd en hebben de huwelijksceremonie en het feest in Bevershof te Bilzen laten doorgaan.

Echt helemaal geweldig. Alles was prima verzorgd, en ze hebben echt een best gedaan.

De huwelijksceremonie met een huwelijksbegeleidster, zou eerst plaatsvinden in de tuin. Maar aangezien het de hele morgen geregent had, was er heel improviserend een zaaltje binnen aangekleed als trouwzaal. Het was wat klein en warm, maar het was wel een zeer mooi en intieme ceremonie geworden.

Ook het diner en feest was prima voorzien. We hadden één vaste prijs per persoon vanaf 18.00 tot 4.30. Hier was eten en drinken inbegrepen. Alleen de middag was apart. Maar het uiteindelijke prijskaartje viel reuze mee, ondanks dat we 's middags belegde broodjes (zeer exlusief belegd), de huwelijkstaart en drinken voorzien hadden. Dus voor het avondfeest heb je een vaste prijs waardoor we al ongeveer wisten wat het ging kosten.

Echt qua Prijs-Kwaliteit is Bevershof een absolute aanrader.

Zelfs de gasten die van ver moesten komen, vonden de reis zeer de moeite waarde. En zouden het niet gemist willen hebben.

Groetjes Daisy
Getrouwd op 4 aug 2006

charlotte
20-7-2007
 Meld misbruik21-11-2006 6:24:08

hoi,

ik heb twee weken een huwelijk van een vriendin bijgewoond en die hebben het in intieme kring 25 personen in het krekelhof gedaan, het eten was subliem, om vingers bij af te likken. eerst was er een kleine receptie met drankjes en warme en koude hapjes en toen een vier gangen menu. de ober was er de hele tijd om de glazen in de gaten te houden, je zat geen vijf minuten zonder drinken of hij kwam al vragen of je nog iets wou hebben. ze hebben ons verteld dat de prijs inclusief was, het uitzicht en de locatie daar is prachtig, onder hebben ze een grotere zaal, en boven een intiemer zaaltje met uitzicht op het kanaal. de tuinen hebben we niet gezien, maar op kaart zagen ze er prachtig uit.

veel succes nog
charlotte

Tamara

Meld misbruik5-2-2007 12:44:13

Wij hebben momenteel een optie lopen op het Borgerhof.
Philip, als je dit topic nog volgt, hoe viel het daar voor jou mee?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info