Nu Online
Momenteel zijn er 543 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

receptie aansluitend op de viering

2-9-2011 10:41:04
receptie problemen

Wij gaan eerst naar het stadhuis, daarna doen we ergens een viering, en na de viering is er een receptie. Na de receptie gaan we door naar de feestzaal. De bedoeling was om mensen uit te nodigen voor de receptie, maar naar de viering mag iedereen komen natuurlijk. Vermits de receptie en viering op dezelfde locatie zijn en aansluitend doorgaan, weet ik niet of je het kan maken dat sommige mensen mogen blijven hangen voor de receptie, en anderen door moeten gaan, en hoe maak je zoiets duidelijk? Ik kan me goed voorstellend dat mensen na de viering blijven hangen, zien dat er een receptie is en dan ook wat mee eten en drinken, maar dan wordt het wel heel moeilijk om het aantal mensen voor de receptie in te schatten. iemand tips?

Peter
14-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1166

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik2-9-2011 10:53:35

Ik vrees dat dat heel moeilijk gaat zijn, om mensen die er al zijn weg te sturen... 'k Moet eerlijk zeggen dat'k niet zou weten hoe ik daar moet aan beginnen...

Hopelijk vinden jullie een manier!

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik2-9-2011 11:56:11

Ik denk dat het moeilijk is om mensen voor de viering alleen uit te nodigen. Toch wel een beetje not done, vrees ik. Dus, wie uitgenodigd wordt komt naar de viering en de receptie. Wie niet uitgenodigd is, komt ook niet naar de viering. Mensen die je niet hebt uitgenodigd die toch naar de receptie komen kun je 'subtiel' laten aanspreken door zaalpersoneel, ceremoniemeester, getuige...

Dirk
7-7-2012
 Meld misbruik2-9-2011 12:53:37

Is een heel moeilijke kwestie. Mijn vriend en ik wilde eerst het vieringsmoment in de feestzaal laten doorgaan waar de receptie plaatsvindt, maar net om dergelijke vervelende situaties te vermijden, hebben we geopteerd voor een aparte locatie voor de viering zodat deze voor iedereen toegankelijk is ongeacht of je bent uitgenodigd op receptie of avondfeest.

Ineke
31-3-2012
 Meld misbruik2-9-2011 13:07:49

Wij laten ook onze receptie en viering doorgaan op dezelfde locatie als het avondfeest, maar we zouden ervoor kiezen om de receptie aan de viering te laten voorafgaan. Zo kunnen de mensen die op de receptie uitgenodigd zijn desgewenst blijven voor de viering en daarna vertrekken, en kunnen de mensen van het avondfeest desgewenst naar de viering komen en onmiddellijk daarna aanschuiven voor het aperitief...
Gaat natuurlijk een beetje in tegen de 'normale' gang van zaken, maar voor ons leek dit wel een goed idee.
Misschien ook iets voor jullie?

Linde
26-5-2012
 Meld misbruik2-9-2011 13:45:27

Wij doen 2 recepties. Onze dag begint in het stadhuis. Vervolgens nodigen we verre kennissen en vrienden van de ouders uit voor de eerste receptie in onze tuin. Later doen we een viering met aansluitend receptie nummer 2. Dus de mensen die we uitnodigen voor de viering zijn ook ineens uitgenodigd voor de tweede receptie. Hopelijk is dit een beetje duidelijk :)
De mensen van de eerste receptie willen we er heel graag bij maar zijn eerder belangrijk voor mijn ouders en schoonouders. We doen deze receptie dan ook in eigen tuin. Dan kan je de kosten ook zelf bepalen.
We hebben met hetzelfde probleem gezeten. Iedereen wil graag naar de viering komen kijken maarja, ik wil ze niet nog eens allemaal op de receptie. We hebben het dus op deze manier proberen op te lossen.
Linde

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik2-9-2011 13:48:31

Ik zat net aan hetzelfde te denken als Ineke ; eerst stadhuis, daarna receptie en dan een viering. Wie dat niet interesseert, stapt dan op. Wie wel wil blijven, kan. En zijn er bij de avondgasten die ook de viering willen meemaken, dan kan dat dus ook.
Hoedanook, wie de moeite doet om naar jullie viering te komen, kan je niet zonder meer naar huis zenden. De beleefdheid wil dat die mensen een glaasje en hapje aangeboden krijgen, bij wijze van "toast" op jullie huwelijk. Zij brengen nl. meestal ook een cadeau voor jullie mee...

Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik2-9-2011 17:27:12

ofwel na de viering iemand, zoals de ceremoniemeester, laten afroepen: voor de mensen die uitgenodigd zijn op de receptie, die gaat hier door! De goede verstaander die dan niet gevraagd is, heeft dan hopelijk door dat het niet voor iedereen is...

:-)

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik2-9-2011 19:35:41

wij hebben ook een alternatieve viering. wij zijn van plan de mensen duidelijk uit te nodigen zodat daar niet iedereen gaat staan ... deze mensen blijven dan voor een eventuele receptie hadden wij ook gedacht. zo heb je enkel de mensen die je uitgenodigd hebt op de viering en op de receptie

Nette
7-4-2012
 Meld misbruik4-9-2011 8:56:46

Mmm...dat lijkt me inderdaad lastig. Wij houden onze receptie ook direct na onze viering in een zaaltje vlak naast de kerk. Bij ons wordt de boodschap op het einde van de mis "doorlopen maar, iedereen die een glaasje wil meedrinken". Maar wij hebben dan ook twee tantes ingehuurd om heel de receptie te verzorgen om het wat low-budget te maken. Ik kan me voorstellen, als je ergens per persoon moet betalen voor een receptie, dat je het niet vanzelf op deze manier zal doen...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...