Terug naar overzicht
Als je de zoekterm feestreglement ingeeft, denk ik dat je het wel zal terugvinden.Ik heb ook even gedacht om dat te plaatsen, maar ik heb al veel gehoord dat de mensen toch afscheid komen nemen, en je eens bedanken voor het mooie feest.
ik heb hier een 'etiquette' boekje liggen. Was hoogst verbaasd te lezen dat de etiquette voorschrijft dat je als gast als je naar huis gaat alleen afscheid neemt van de gastheer/vrouw indien je deze tegenkomt op weg naar buiten. Dus naar de gastheer/vrouw toelopen of erop wachten of zo is tegen de etiquette.maar ik vrees dat ik zelf ook altijd wel wil bedanken voor de uitnodiging als ik ergens heen ga dus ik ga de mensen dat ook laten doen op mijn eigen feest.
Sowieso komen mensen je bedanken, hoor! Tekstje of niet! Vind het zelf trouwens erg ongepast om zomaar te verdwijnen op een feest. En dat afscheid nemen gaat héél kort hoor! Een handdruk, een zoen en hup, je kan verder feesten! Ik ben dan ook geen moment van de dansvloer geweest, wie wegging, moest me maar komen zoeken! :-)
bij ons heeft mijn man dit gewoon verwerkt in zijn speech.he heeft hen gezegd dat ze zich niet verplicht moesten voelen ons te komen opzoeken om agscheid te komen nemen...Meer dan de helft heeft dit dan ook niet gedaan, en hebben de dag erna een mailtje of SMSje gestuurd om te bedanken!
Ik ga eigenlijk zelf ook wel altijd iets zeggen hoor.Maar ik vrees gewoon dat ik dan meer afscheid aan het nemen ben dan op de dansvloer te staan.Gewoon eens in de verte zwaaien zou voor mij goed zijn.Ik zou denken dat ik daar sommige zelfs een plezier mee zou doen want bedenk maar eens hoe lastig je het zelf soms vind om als eerste gaan te zeggen dat je vertrekt,niet?Ik ga er nog eens over moeten nadenken.