Nu Online
Momenteel zijn er 287 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ringen in (wit)goud, zilver,... Welk materiaal?

5-9-2011 11:03:09
Hallo bruidjes & bruidegommetjes,

Al m'n juwelen zijn zilverkleurig. Ik vind dit persoonlijk mooier dan goudkleurig.
Dus ook voor m'n trouwring denk ik aan een zilverkleurige ring. Maar ik ken eerlijk gezegd totaal niks van de materialen. De glans, duurzaamheid, kostprijs... En het probleem is dat we met een zeer beperkt budget zitten.
Wie kan me wat meer informatie en tips geven waar ik op moet letten, wat belangrijk is,...?

Groetjes
Katrien

Katrien
20-4-2013
Meld misbruik

Reacties: 23 | Gelezen: 1316

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik5-9-2011 12:30:51

Hey Katrien,

ik ben verre van een expert wat juwelen betreft, maar ik kan wel op één van je vragen antwoorden. Mijn juwelen zijn ook allemaal van zilver, en goud zie ik helemaal niet zo graag. Mijn verlovingsring is van witgoud, en ook onze trouwringen zullen van witgoud zijn. Qua kleur ziet dit er hetzelfde uit als zilver, maar het is wel van hogere kwaliteit. Voorzover ik weet, zal dit ook niet donker worden zoals zilver. Op het moment dat we onze trouwringen besteld hebben, heb ik hierover wel nog meer uitleg gevraagd (en gekregen) bij de juwelier, maar intussen ben ik die alweer vergeten :o)

Als je met een beperkt budget zit, kan het ook interessant zijn om naar andere materialen te kijken, zoals bijvoorbeeld titanium. Voorzover ik (trouw)ringen heb gezien, is dit goedkoper dan witgoud. Zilver is ook goedkoper. Wij betalen voor onze trouwringen bij fede di oro 840€, ons budget voor de ringen was 1000€. Aangezien dit eigenlijk het enige is van heel de trouwerij wat je voor altijd met je meedraagt, vonden we dat dit wel wat geld mocht kosten. (Maar het is uiteraard niet aan mij om jullie te zeggen hoe je je budget moet inplannen). Denk er gewoon eens over na, want initieel vond ik dit ook veel geld, maar als ik het vergelijk met andere zaken, vind ik het eigenlijk wel logisch dat we hier zoveel geld aan uitgeven (en je kan nog véél duurder gaan..).

Groetjes,
Hanne

nancy
8-7-2011
 Meld misbruik5-9-2011 13:05:48

Hey,

wij hebben onze trouwringen aangekocht bij GILLET te Antwerpen, Bevindt zich in de Reytstraat. Hebben 400 euro betaald voor beide ringen in tweekleurig goud. Echt wel de moeite om eens tot daar te gaan.

Groetjes Nancy

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik5-9-2011 14:00:29

Hallo,

Ik hou ook niet zo van goudkleurige ringen en heb ook veel zilverkleurig. Wij hebben gekozen voor witgouden ringen. Dit is wel duurder dan een zilveren ring, maar het blijft (denk ik) mooier dan zilver. Wit goud is oorspronkelijk champagnekleurig, maar ik heb mijn ring echt wit laten maken, mijn man zijn ring is champagnekleurig. Goud (wit of geel) is volgens mij het degelijkste, maar ook het duurste. Onze mening was dat je je trouwring (normaal gezien toch) de rest van je leven gaat dragen, wij hebben hierop dan ook niet bespaart.

Als je oud goud hebt kan je hiermee de prijs ook drukken en evt je ringen ook een emotionele waarde geven. Je kan van geel goud ook wit goud laten maken dus dat is geen probleem.

Een goed adresje voor ringen is Diane Pacholski uit Wimmertingen (Hasselt), haar prijzen vallen ook goed mee. Het goud is op dit moment wel ontzettend duur....

Je kan ook voor een titanium ring gaan, volgens mij is de kwaliteit hiervan ook heel goed. Beter dan zilver denk ik. Persoonlijk vind ik dat zilver vies word na een tijdje, maar dat is mijn ervaring met zilver. Een tattoo vind ik ook tof!

Heel veel succes met jullie keuze

Groetjes
Annelies

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik5-9-2011 14:32:35

Hey,

wij hebben ook een beperkt budget voor onze ringen.

Maar omdat we toch stevige ringen wouden gaan wij kiezen voor titanium ringen, je moet maar eens kijken bij juwelier arnaud op google...

Ze zouden steviger zijn dan goud, en je kan er niet allergisch aan zijn of worden, wat toch ook wel handig is.

Groetjes

TAbita

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik5-9-2011 14:57:16

enige nadeel aan titanium ringen, je kan ze niet laten vermaken van maat... als je dus veel zou afvallen of bijkomen, kan het zijn dat je je ring niet meer kan dragen...

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik5-9-2011 14:59:26

Bedankt voor jullie antwoordjes!
@Annelies: ik heb zelf geen goud om te laten verwerken, dus op die manier kan ik geen kosten drukken. En een tattoo zie ik ni zitten. :-)

Maar misschien moet ik inderdaad eens kijken naar dat titanium. Bedankt voor de tip!

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik5-9-2011 15:00:43

@Joyce: Momenteel blijf ik al heel wat jaren op hetzelfde gewicht. Ik draag zelfs de ring van m'n plechtige communie nog. Maar hoe het later gaat evolueren, weet ik natuurlijk niet... Bedankt voor die extra informatie! Daar hou ik dan ook rekening mee.

veronique
30-6-2012
 Meld misbruik5-9-2011 15:37:03

dag Katrien,

mijn ringen zijn allemaal wit goud, en deze zijn prachtig als ze net gekuist zijn, wat je toch 1 keer per jaar moet doen als je wilt dat ze wit zijn.
Tenzij dat je ze afdoet om in het water te zitten of als je bv in bad gaat.
Een wit gouden ring is gemaakt van een geel gouden ring, met een laagje op.
Dat laagje wast er af na een tijd. En zo worden ze terug geel.

Hopelijk heb je hier iets aan.
veronique

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik5-9-2011 15:55:14

Goud (zowel wit als geel) Is sterker als zilver. Zilver zal snel vervormen bij een stootje.
titanium ringen zijn goedkoper dan gouden (maar duurder dan zilver) en ook erg stevig. Je moet er inderdaad rekening mee houden dat je de ringen niet groter of kleiner kan maken. Dan moeten ze volledig versmolten worden.

Mijn man en ik hebben eerder smalle vingertjes en voor ons was de prijs bij een gewone juwelier veel hoger dan bij een goudsmid. We betaalden enkel het gebruite goud en niet de standaardmaat.

Hoor best een beetje rond bij verschillende juweliers/goudsmeden voor je een beslissing neemt.

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik5-9-2011 16:21:14

Nu weet ik weer waarom ik op dit forum schrijf en lees, sé.
Voor al jullie tips.
Bedankt!

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik5-9-2011 16:30:46

@ joyce,

wij hebben de garantie gekregen dat de ringen aanpasbaar zijn aangezien hij ze op dezelfde manier maakt als gewone goude ringen :-)

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik5-9-2011 17:15:24

Hey,

Witgoud kan je zowel gerodeerd kopen als niet gerodeerd... dit eerste ziet eruit zoals zilver maar vervaagt na een tijdje een beetje van kleur (heel kleine goud kleurige glans) niet gerodeerd heeft meteen deze kleur en deze wijzigt niet meer.

Titanium is heel mooi van kleur (zilverkleurig) en verandert niet van kleur en vorm! Maar is het duurste edelmetaal. Is dus iets duurder als witgoud normaal gezien. Als witgoud 22 euro de gram kost (aan markt waarde) kost titanium ongeveer 25 euro de gram....

Natuurlijk, bij de juwelier waar wij gegaan zijn, deze vroeg één standaardprijs het was verrekend.... dus geel goud en witgoud dat koste daar evenveel maar is niet bij elke juwelier.

Groejtes Ellen

Lodi
6-8-2011
 Meld misbruik5-9-2011 17:18:40

wij hebben bij een goudsmid geweest en hebben er laten maken... en dit viel goed mee kwa prijs in de juwelier waren ze veel duurder... wij hebben een wit gouden ring (zilverkleurig) en een ontwerp dat je niet in de winkel vind.

Elke
26-5-2012
 Meld misbruik5-9-2011 18:41:03

Hoi! Wij hebben stalen ringen gekozen, ik mag ze deze week trouwens gaan afhalen, de kostprijs voor allebei is 330euro met graveren bij, helemaal niet zo duur, wij hebben onze ringen van het merk Amici, moet je maar eens op kijken, hebben ook witgoud, zilver en titanium en er zijn verschillende verdelers voor de ringen.

Groetjes!

Charlotte
6-7-2012
 Meld misbruik5-9-2011 19:18:04

Hey!

Wij zijn onlangs naar de juwelier gegaan om eens prijs te gaan vragen en zo voor de trouwringen! Ik vroeg of ze titanium deden en zei raadden mij dat af omdat je ze niet opnieuw kan vergroten en verkleinen en als ze voor de 1of andere reden je ring moeten doorknippen dan kan je hem niet meer laten maken kortom dan moet je nieuwe ringen kopen! Vind dat niet zo interessant je weet maar nooit hé en ze moeten toch een tijdje meegaan hé! Ik persoonlijk zou dan voor witgoud kiezen zal iets duurder zijn of titanium maar je hebt er wel levenslang plezier van hé! Ik heb 2 gouden ringen gezien voor de prijs van 600 euro voor beiden maar kan nog dalen van prijs omdat het goud nu zo duur staat! 1 klassieke ring en 1 met steentje. Het is ook te zien wat je graag ziet!
Hopelijk ben je iets met m'n berichtje!
Nog veel succes met de voorbereidingen hé!

Groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik5-9-2011 19:20:49

Wij hebben ook stalen ringen van Amici en zijn hier héél tevreden van! Ze kunnen idd niet vergroot of verkleind worden, maar ja... Voor die prijs koop je er dan een andere, hé... Ok, is mss niet hetzelfde, maar ons mama had een echt gouden ring en heeft haar onlangs ook een nieuwe trouwring moeten kopen, omdat die helemaal uiteen begon te vallen... Ze draagt die elke dag en die was echt 'versleten'... Dus ja, dan heb je ook niet meer dezelfde, hé...

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik5-9-2011 23:32:46

Hey,

Ik bedoel dus platina ringen (deze zijn heel heel mooi van kleur, maar dus iets duurder dan witgoud....)

Groetjes Ellen

Tine
26-5-2012
 Meld misbruik6-9-2011 8:14:36

Wij gaan waarschijnlijk voor titanium ringen gaan. Titanium is een zeer sterk metaal en is goed bestand tegen krassen. Wegens mijn toekomstige zijn werk is dat voor ons het beste. Bijkomend voordeel is dat de prijs ook goed meevalt. Tip: kijk een bij juwelier Arnaud - te vinden via google.

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik6-9-2011 9:05:09

Wat een tips allemaal!
Super bedankt dames. Nu kan ik tenminste met een beetje kennis beginnen uitzien naar een ring.

Katrien

tanja
30-6-2012
 Meld misbruik6-9-2011 21:25:38

Wij zijn elf jaar samen en dragen al 9 jaar een ring. Titanium van amici. Ze kunnen niet herwerkt worden. Twee ringen zie ik niet zitten maar mijn ring na 9 jaar aan de kant laten liggen, vind ik ook niets. Dan maar dezelfde ring blijven dragen? Ik weet het nog niet...

patricia
10-3-2012
 Meld misbruik30-10-2011 22:41:41

hey,

wij vonden het ook zo'n zonde om zoveel geld uit te geven aan een ring.
maar dan toch gekozen voor witgoud, omdat deze kleur na jaren nog altijd mooi is terwijl zilver, zwart word na een tijdje.
wij hebben eerst lang gezocht en overal kosten de ringen een 1200 euro voor de twee.
wij hebben een ontwerpster gevonden die oud-goud van u mee smelt, en besteld dus alleen het goud dat er extra nodig is.
met als gevolg, onze ringen kosten in totaal 340 euro voor de 2.
dus heb je misschien oud goud, dingen die je niet meer aandoet ofzo...
gewoon afgeven en ze verwerkt dit in de ring.

als je verdere interesse hebt mag je altijd mailen

groetjes

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik31-10-2011 8:49:43

Hey Patricia,
bedankt voor de informatie! Ik heb helaas totaal niks van oud goud. Want anders had ik het zeker in m'n trouwring laten verwerken. Maar de enige juweeltjes die ik heb, zijn ofwel zilver ofwel tja... niks waard (lees: kwaliteit kruidvat enzo ;-) ).
Maar toch bedankt voor je reactie!

Groetjes
Katrien

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik13-11-2011 15:11:07

Ook hier een groot dilemma... Gisteren naar Nico Taeymans gegaan, al mijn zilveren ringen zijn van hem, zelfs mijn verlovingsring. Nu zag ik een supermooie witgouden ring, maar hij valt echt champagnekleurig uit. Nu is dat net een kenmerk van Taeyman's trouwringen en ze maken hun witgoud dus nooit helemaal zilverkleurig. Waardoor het contrast tussen mijn zilveren verlovingsring en trouwring groot is. Ik weet het, ik ben daar autistisch in... Maar wil beide ringen wel blijven dragen en vind dan ook dat ze samen moeten passen. Ook mijn meeste oorringen en kettinkjes zijn zilverkleurig. Vandaar dus ook de twijfel om dan toch maar een zilveren Taeymanstrouwring te kiezen. Maar als kleuterjuf moeten mijn ringen wel tegen een stootje kunnen. Ik heb zilveren ringen die ik al bijna 10 jaar heb en die er nog geweldig uitzien, ik doe ze steeds uit als ik slaap, als ik mijn handen was enz. Maar toch, het is een trouwring en die wil je natuurlijk voor àltijd dragen... Ik vind het moeilijk om de knoop door te hakken. Ben aan het rondkijken naar andere soortgelijke ontwerpers die hun witgoud wel echt zilverkleurig maken... Tips zijn welkom ;)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...