Nu Online
Momenteel zijn er 266 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bedankjes... Aan wie, wanneer, hoe...???

5-9-2011 18:16:20
Hallo toekomstige bruidjes en gommetjes :))

Met nog 270 dagen op de teller hebben we wel nog eventjes tijd...
De hoofdpunten zijn geregeld en bevestigd, nu komen de details en de andere dingen...

Wat ik me nu afvraag...
Wanneer geef je de bedankjes af en aan wie allemaal...

Geef je ook iets op de receptie of stuur je dat op?

Wat ik leuk vind, zijn jeneverflesjes, in onze thema- kleuren...
Maar wanneer geef je die af?
Je kan toch moeilijk zulke dingen opsturen per post...? Word dit op de dag zelf afgegeven?

Ik dacht om de jeneverkes te geven aan de gasten op het avondfeest en nadien bedankkaartjes op te sturen naar de receptiegasten en ook nog eens naar de avondgasten...

Maar wanneer geef je dat af? Geef je dit af per persoon of per koppel?
Geef je dat persoonlijk of zet je dat op tafel?

Pffff, al die vragen...
Graag jullie tips en adviezen :))

En dan nu even zoeken waar we de jenever kunnen kopen ;))

Groetjes,
Nathalie

Nathalie
2-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 844

Elke
26-5-2012
 Meld misbruik5-9-2011 18:35:49

Hoi! Wij gaan waarschijnlijk de bedankjes op de plaatsen van de genodigden zetten, zo heeft iedereen zijn bedankje gekregen, wij weten van ons eigen dat we wel zouden vergeten te zeggen om een bedankje mee te nemen En hebben dit op een trouwfeest ook al eens gezien en vond het wel goed! Maar dan geef je het idd wel per persoon als je het op de plaatsen zet. En ik ga ook achteraf nog kaartjes opsturen, ga deze dan zelf samenstellen met onze foto's op vistaprint.

Nog veel plezier met de voorbereidingen!!

Groetjes!

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik5-9-2011 18:40:41

Hey,
Wij hebben hier ook al nagedacht over de bedankjes...
Wij geven USB sticks met een bedankkaartje erop en nog wat foto's van op het feest (van de persoon zelf).
De USB sticks zijn dus enkel voor de mensen die naar het feest komen. De gewone bedankingskaartjes zijn voor de mensen die naar de receptie komen.

Wij geven alles na het feest. Degene die naar het feest komen zien we toch regelmatig dus dat geven we dan af. De bedankingskaartjes worden opgestuurd.

Jeneverflesjes vind ik ook wel tof... Maar dat idee houden we als alternatief van kindjessuiker.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik5-9-2011 18:47:04

Wij stuurden gewoon naar iedereen achteraf een bedankingsfoto. Zie niet in waarom avondgasten een groter / mooier / duurder / ander bedankingske moeten krijgen... Integendeel! Zij krijgen al een volledig feest 'aangeboden' en anderen 'slechts' een receptie of zelfs helemaal niks. Want ja, er zijn mensen die speciaal voor jullie naar de kerk komen of een wenskaart opsturen of een geschenkje geven, zonder verder ook maar voor iets uitgenodigd te zijn... Juist zij verdienen een DIKKE dankjewel, vind ik!

Jill
10-8-2012
 Meld misbruik5-9-2011 19:37:19

wij zetten bij onze receptie een mooie mand met onze bedankjes in.
onze bedankjes zijn van die juwelenzakjes gevuld met suikerbonen(in onze themakleuren) waar wij zelf op geschreven hebben met een snoepstift, voor de kindjes steken we er nog een lolly bij in

wij geven deze af als de mensen doorgaan
zo hebben wij achteraf geen zorgen meer aan wie we nu allemaal nog iets moeten opsturen want als kersverse man en vrouw willen wij op en top genieten van elkaar ;)

groetjessss

Cindy
25-8-2012
 Meld misbruik5-9-2011 19:57:40

Ik denk dat ik zelf advokaat ga maken en in kleine potjes ga gieten.
Of ik ze samen in een grote mand aan de in/uitgang ga zetten of al aan de gasten hun bord weet ik nog niet.Ik heb nog net ietske meer tijd om er over na te denken.
We zullen ook nog wel een foto opsturen.

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik5-9-2011 20:52:42

wij doen een vuurwerk om het feest in te zetten na het diner en tijdens het vuurwerk gaan de bruidskindjes de bedankjes gaan ronddelen.

Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik5-9-2011 21:21:41

Ik denk ook gewoon achteraf een foto te sturen als bedanking.

Groetjes!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik5-9-2011 21:42:12

Wij gaan al onze avondgasten (en suite uiteraard) laten poseren bij de ingang van de feestzaal. Die foto gaan we hen achteraf bezorgen (toch altijd leuk om een mooie foto van jezelf te hebben vind ik!). De mensen die niet op het feest zullen zijn, krijgen een foto van ons met 'bedankt' op vermeld.

groetjes!

Veronique
16-6-2012
 Meld misbruik6-9-2011 7:21:27

hey hallo bruidje,

ik ben laatst op een huwelijk geweest en daar werd het cadeautje afgegeven op het moment dat de gasten naar huis gingen, het bedankkaartje volgde later per post.

groetjes

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik6-9-2011 8:17:26

Ik ben onlangs op een trouwfeest geweest waar de bedankjes op tafel stonden (en dat was één per koppel, niet per persoon, er stond gewoon een bedankje per twee borden). Wat me opviel toen ik naar huis ging, was dat meer van de helft van de bedankjes achtergebleven was! Mensen vergeten dat dus ook mee te nemen als je ze klaar zet.
Bij een ander trouwfeest moeten we zelf een eendje uit het zwembad vissen. Letterlijk. Ik had het niet door, mijn vriend gelukkig wel. En nog een ander trouwfeest kregen we het bedankje aangeboden door het bruidspaar bij het afscheid nemen. Er stond een tafel vol bedankjes aan de uitgang. Ik denk niet dat daar iemand vertrokken is zonder.

Ik denk dat ik het ook zo ga doen, een tafel aan de uitgang, met nog een bord erbij of zo, om de gasteren eraan te herinneren. Als ik het dan vergeet te zeggen, zien ze het zelf wel. ik ben overigens van plan om zowel de gasten van de receptie en die van het avondfeest een bedankje te geven. Wat precies, kan ik niet vertellen, want er lezen toekomstige gasten mee en het moet een verrassing blijven ;-)

En om dan nog op je vraag "per persoon of per koppel" te antwoorden: dat hangt een beetje van het bedankje af. In mijn geval zal het per koppel zijn omdat twee keer hetzelfde compleet nutteloos is (in mijn geval dus). Ik heb ook altijd een bedankje per koppel gekregen (behalve bij mijn neef, maar die had per ongeluk te veel besteld). Maar als je iets heel kleins geeft, kan je altijd overwegen om eentje per persoon te geven. In jouw geval met de jenever, is een per koppel echt wel aanvaardbaar hoor.Uiteindelijk is het een kleine attentie om je appreciatie te tonen. En wordt dit pas sinds enkele jaren gedaan, voor zover ik weet. Alleszins, bij de trouwfeesten van mijn neven en nichten (tussen de 15 en 10 jaar geleden) heb ik nooit iets gekregen, zelfs geen foto achteraf.

-x-

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik6-9-2011 8:20:07

Ah, nog even verduidelijken: mijne ene neef (die van de bedankjes) is pas 2 jaar geleden getrouwd (andere tak van de familie), de anderen zijn een stuk ouder en zijn dus meer dan 10 jaar getrouwd.

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik6-9-2011 14:16:21

Ik treed de mening van Véronique volkomen bij. Het zijn precies de gasten die al 'alles' krijgen die van de meeste trouwers nog eens een extra ontvangen ! Waarom de enen meer dan de anderen ? Receptiegasten en mensen die de moeite doen om naar de kapper te gaan en naar de kerk te komen, speciaal voor jullie en in welk weer dan ook, opdat je kerk niet leeg zou zitten, dus uit vriendschap (!) verdienen veel meer om "iets" te krijgen, vind ik, dan die, die gewoon in hun bed blijven liggen tijdens jullie huwelijksmis met het magere excuus dat ze "jullie vanavond toch zien" en dus maar niet naar de kerk komen... Receptiegasten geven daarenboven meestal ook een cadeau, he ? Ze doen dus minstens evenveel -zoniet méér- moeite dan anderen en worden toch vaak heel stiefmoederlijk behandeld. 't Is maar mijn mening, he.

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik6-9-2011 16:41:05

Ik begrijp het wel dat je ze evenveel wil geven,maar dat is iedereen zijn keuze hé.
Er zijn redelijk wat mensen die naar de receptie komen die uitgenodigd worden door de ouders en die wij eigenlijk nauwelijks kennen. Want mensen die we echt kennen,komen zowiezo naar het feest en krijgen dus ook een groter bedankingscadeau'tje...

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik7-9-2011 12:20:34

Dat is bij ons ook zo... Op de receptie komen de "zakelijke contacten" die we vragen...
Ons avondfeest is beperkt, beste vrienden en familie...

We gaan zo wi zo de receptiegasten een bedankkaartje sturen...

Nu nog zien of we de bedankjes op tafel gaan zetten of in een grote mand zodat iedereen er eentje kan meenemen... Denk wel dat het per koppel gaat zijn...

Bedankt voor de tips...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...