Nu Online
Momenteel zijn er 272 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Broodjesbuffet thuis met suite (wat moeten we voorzien)

5-9-2011 19:28:28
Na lang zoeken, wikken en wegen gaan we dan toch met de suite thuis een broodjesbuffet doen smiddags. Ik wou eerst heel de familie als suite nemen (getuigen, ouders, broers en zussen met partner en kindjes) maar dan zouden we met 37 personen zijn. Wat toch weer oploopt in de kosten als je ergens gaat eten. En een plaats om te picknicken in de winter is ook niet van zelfsprekend om te vinden. Nu hebben we de suite ook verkleind in enkel de ouders en getuigen en mijn bomma en kunnen we dus thuis een broodjesbuffet doen.
Nu mijn vraag aan diegenen die dit ook doen. Wat voorzien jullie allemaal? En doen jullie dit dan nog allemaal zelf?
Groetjes van de eeuwige piekeraar!

Carmen
12-1-2012
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1052

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik5-9-2011 19:39:16

Wij hadden een picknick, maar uiteindelijk kan je datzelfde ook gewoon binnen doen (was plan B indien slecht weer). De mensen van het vervoer zorgden hier ook voor. Eerst was het aperitief: een glaasje cava of fruitsap met enkele toastjes. Dan 2 pistolets en een sandwich met beleg en 1 koffiekoek. Meer hoef je zeker niet te voorzien, want eigenlijk is dat bijna de hele dag door eten en drinken... ;-)

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik5-9-2011 20:02:26

Wij hadden als drinken cava en fruitsap. Van eten hadden wij belegde broodjes besteld en ook mini-koffiekoekjes. Ik had dan zelf ook nog versierde cupcakes gemaakt. Ik had uiteindelijk wel te veel, maar beter te veel dan te weinig hé!

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik5-9-2011 20:03:46

Wij hadden het echt in buffetvorm gedaan. Pistolets in een mand, beleg op grote borden gepresenteerd, wat slaatjes en een rozijnenbrood als afsluiter. om te drinken hadden we bij op die tafel zo een grote koffietap gezet en nog eentje met warm water. Daarnaast dan melk en suiker en een mandje met theesoorten. zij die wilden, mochten ook iets fris drinken of cava of dergelijke.

Bij ons was dat héél gezellig!

Lilabluestar
14-7-2012
 Meld misbruik5-9-2011 20:11:56

Hey Carmen, wij zijn van plan minibroodjes e.d. te bestellen (bij Woody's in Hasselt) en daarnaast voor kleine zoetigheden te zorgen (zoals een klein dessertbuffetje). Van mijn zusje zal ik een bruidstaart krijgen en die snijden we dan ook aan met de suite. Daar zullen we dan cava, frisdrank en koffie/thee bij voorzien. Dat lijkt me meer dan voldoende ;)
Groetjes!

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik5-9-2011 20:49:57

wij bestellen s'middags ook gewoon een broodjesmand met allerlei mini pistolets en sandwichen. dat samen met koffie en chocolademelk voor de kindjes. we starten met bubbels en hebben ook nog water,fruitsap en frisdrank voorzien. we zijn s'middags ook maar met een man of 20 dus dat valt heel erg mee
veel plezier!

Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik5-9-2011 21:20:09

Ik dacht ook aan zo zelf een buffet samen te stellen. Pistolekes en sandwichkes in een mand en daarnaast een schotel met beleg en potjes met slaatjes. Dat lijkt mij nu niet zoveel werk om smorgends nog te doen?

Die gevulde broodjesmanden, bestellen jullie die bij de bakker?

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik5-9-2011 22:36:22

die kan je bestellen bij je bakker, de meeste doen het. ik bestel ze in een broodjeszaak in onze straat. is mss niet veel werk om smorgens te doen maar toch weer iets erbij he... denk dat je op zo'n dag wel andere dingen aan je hoofd hebt en als ik het bereken scheelt het niet zoveel van prijs.

Fairytale Bride
8-6-2013
 Meld misbruik5-9-2011 22:59:34

Wij zouden iets doen bij ons thuis met een verrassingsbrood :) waar we dat kunnen bestellen moeten we nog bezien, verder wat mini koffiekoekjes, fruitsap, frisdrank, cava en koffie dat aanwezig zal zijn...

tima
8-9-2012
 Meld misbruik5-9-2011 23:43:46

hier wordt ook een mini broodjes mand bestelt in een broodjes zaak ik slaap namelijk bij mij ouders dus ja kzie mijn ventje nog nie de tafel enzo klaar zetten en smorgens nog verse pistolets gaan halen het wordt al druk genoeg voor hem ( is soms nog al een stress kip ) hier word wel geen cava gegeven tijdens de middag wij toosten smorgens al en savonds kan er nog genoeg gedronken worden ik wil ze niet beschonken in de kerk zien nu denk ik wel dat iedereen zich kan beheersen maar tzit soms het sneller in het hoofdje dan verwacht é dus hier koffie thee en fris

marianne
10-9-2011
 Meld misbruik6-9-2011 7:32:21

Wij zitten met 26 personen overdag.
Dus op aanraden van onze bakker hebben we 4 mini broodjes voorzien p.p. .
Uiteraard beginnen wij met Champagne ( gerekend aan 1/2 fles p.p. ) daarnaast kunnen ze nog kiezen uit fruitsap cola etc. Ik ben van plan om nog wat kleine versnaperingen erbij te plaatsen.
Bij ons komen ze omstreeks 10 uur 's morgens en daar worden reeds kleine koffiekoekjes met koffie , fruitsap etc voorzien. Is er nog restant van die koeken neem ik die gewoon mee op de huifkar. Kunnen ze die ook nog nuttigen als ze willen.
Uiteindelijk is het een ganse dag door eten dus honger zal niemand hebben.
Zelf doen we niks dat laat ik over aan onze bakker wij gaan enkel genieten

Succes nog!

mieke
7-7-2012
 Meld misbruik6-9-2011 11:02:08

Wij gaan over de middag (tussen het wettelijk huwelijk en het kerkelijk gedeelte) thuis ook belegde sandwiches geven voor de suite. Wij zelf gaan ondertussen onze fotoshoot doen...
Ik ga gewoon een glaasje cava of fruitsap geven en ik ga iemand zoeken die daar mee wil rondgaan en zorgt dat iedereen een hapje en een drankje krijgt.
Ik schat dat we ongeveer met een suite van 15 personen zullen zijn.

Inge
13-8-2011
 Meld misbruik6-9-2011 12:13:15

Wij hadden voor 20 personen 4 verrassingsbroden van Panos. Deze hebben kleine sandwiches ipv brood. Héééél lekker!

Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik6-9-2011 12:49:58

Kheb ondertussen al iemand gevonden die mij een hele dag met dergelijke dingen helpt! Bij ons is het wel geen hele dag door eten.

Wij hebben alleen het avondfeest. Dus om +-19.15u pas beginnen eten. (daarvoor nog ceremonie en aperitief maar geen eten) Dus voor die kleine groep zal ik toch genoeg moeten voorzien!

caroline
9-6-2012
 Meld misbruik6-9-2011 12:51:41

Wij gaan ook zo'n verrassingbrood nemen. Is heel gemakkelijk, hier heb je zelf geen werk meer aan. En dan misschien nog wat koffiekoeken erbij.

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik6-9-2011 13:40:39

Carmen,

Ik heb hetzelfde probleem! Ik wilde snamiddags voor de wet trouwen, maar dat kan blijkbaar niet op zaterdag!
Help!! Onze hele dag is gepland naar een burgerlijk huwelijk om 15u.
Om 17.30 moeten wij in de feestzaal zijn en om 18.00 begint de ceremonie met Rent a priest. om 19.00 begint dan de receptie met aansluitend avondfeest.

we kunnen maar moeilijk tegen de suite zeggen: ga maar naar huis voor een paar uur
Ook de fotograaf moeten wij nu zoveel langer boeken!

Ik had ook gedacht aan een broodjeslunch, maar das nog altijd een lange tijd om te overbruggen é, van 12 u tot 17u! en waar moet ik die dan doen? op verplaatsing is weer zo'n grote extra kost.

Ik zit met mijn handen in mijn haar!

Groetjes en tips en ideeën zijn altijd welkom

Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik6-9-2011 13:48:25

Ja vicky inderdaad zelfde probleem.

Wij trouwen om 11.30u voor de wet en dan met rent a priest om 17u. Daartussen zal onze suite dus gewoon thuis moeten zitten. Ik ga gewoon zeggen, diegene dat mee wil gaan kijken naar de fotoshoot mag mee en de anderen kunnen lekker warm binnen blijven.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...