Nu Online
Momenteel zijn er 661 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwjurk kopen of laten maken

7-9-2011 12:45:58
Hallo iedereen,

Ik ben zoals velen hier, ook al volop aan het zoeken naar mijn trouwjurk. Ik heb op internet een kleedje gezien waar ik onmiddellijk verliefd op was, om het zo te zeggen. Ik heb nog vele andere kleedjes gezien, maar dat ene kleedje blijft toch wel in mijn hoofd spoken.
Omdat het kleedje via een webshop te kopen is, kan ik dus niet gaan naar een winkel en deze zo kopen.
Daarom ben ik dan ook naar de kleermaakster geweest, die ook de 2 trouwkleedje van mijn zussen heeft gemaakt. Ze ziet het ook volledig zitten om dit te maken. Ze heeft ook een prijsindicatie (€1500) gegeven en daar moest ik toch wel even van gaan zitten. Vooral omdat het op die webshop heel goedkoop is (€160,kwaliteit is er ook naar) en dat haar prijs dan bijna x10 is.
Ik weet niet echt wat ik hier nu mee moet doen. Ik kan gaan vragen of ze de details (drappage, steentjes, ...) wilt laten vallen zodat het kleed eenvoudiger wordt, maar juist die elementen maken het af.
Mijn budget is daarbij nu ook weer niet zo spectaculair. En mijn vriend vind het zelf te veel voor een kleed die je maar 1 keer aandoet. Maar het is het kleed die ik echt mooi vind.
Ik weet niet echt wat hiermee nu moet doen.

Zijn er onder jullie velen die jullie kleedje laten maken hebben? En wat was de prijs ongeveer daarvoor.

Groetjes, Aurelia

Aurelia
6-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 955

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik7-9-2011 13:18:41

Ik heb geluk... mijn moeder heeft aangeboden het kleed te maken.

Heb je al kleedjes aan gehad? Of is het enkel het plaatje waar je verliefd op bent? Dan kan het misschien lonen om eerst eens een winkel te bezoeken en een aantal zaken aan te trekken, liefst dingen die lijken op het kleedje dat je in gedachten hebt. Wie weet zit er dan wel plots iets tussen dat jou heel mooi staat. Of blijkt dat het model van je droomjurk juist helemaal niet bij je past...

Als de prijs voor jou niet perfect is, dan is het niet het perfecte kleedje. Je zult zeker iets vinden!

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik7-9-2011 13:18:56

over kleren maken kan ik je geen tips geven, maar wat je wel eventueel kan doen is kijken naar wat de policy is van die webwinkel en als je het kunt retourneren, het gewoon een keertje bestellen? Zelfs als je de verstuur kosten kwijt bent is het denk ik toch waard om te proberen.

ik zou toch een smet haar samenzitten over de prijs, en mss opties bespreken ofzo

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik7-9-2011 13:19:25

Hoi Aurelia

ik zou toch eerst wat kleedjes echt gaan passen, eventueel gelijkaardige modellen?
Ik vond een bepaald kleedje ook prachtig op het internet, maar eens ik het aanhad was het compleet anders en had ik totaal geen wauw-gevoel meer.
Ik heb nu uiteindelijk een kleed besteld dat ik op foto niet zo ongelofelijk prachtig vond, maar eens ik het aanhad, zat het perfect!

Het kost 1100€.
Dat uit de webshop zou ik dus zeker niet kopen, maar dat denk ik niet dat je van plan bent als ik je verhaal lees. Maar 1500euro is wel heel erg veel voor een kleedje dat misschien uiteindelijk toch niet 100% bij jou past...
(Langs de andere kant zit een op maat gemaakt kleed waarschijnlijk altijd als gegoten, en stralen doe je uiteraard zowieso)

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik7-9-2011 13:31:03

Dag Aurelia,

net zoals de anderen hierboven zou ik je zeker aanraden om eens wat kleedjes te gaan passen. Aan de ene kant kleedjes die passen bij het model dat je hebt gezien, maar ook eens totaal andere kleedjes. Het kan best zijn dat je het allerbeste staat met een kleedje waar je eerst niet aan gedacht had, of nog niet gezien had.

1500€ om het te laten maken, klinkt inderdaad veel. Ik denk dat je ook kan vragen om minder luxueuze stoffen te gebruiken, in plaats van de details te laten vallen. Zelf heb ik mijn kleed niet laten maken, maar hier op het forum heb ik er wel al over gelezen en meestal lag die prijs tussen 300€ en 800€.

Groetjes,
Hanne

Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik7-9-2011 13:52:36

Ik zou ook eens andere kleedjes gaan passen. Ik had HET kleed op het oog tot ik het aanhad, dan was het opeens minder mooi dan het kleed dat ik ervoor aan had.

Mijn schoonzus gaat mijn kleed maken, en ik denk dat ik niet boven de 300 euro ga komen. En mijn kleed is een 'bling-bling' kleed, veel swarovski steentjes ...
Als je echt DAT kleed wil, zou ik gewoon iemand anders zoeken om het te maken!

Oksana

Meld misbruik7-9-2011 15:00:26

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik7-9-2011 15:15:47

Hallo,

Ik heb geen kleedje laten maken, maar ik had ook mijn hoofd gezet op dat ene kleedje (uit een boekje). Wij zijn dan naar de andere kant van het land gereden (ja, je leest het goed, de andere kant van het land!) om dat kleedje te passen. Wat bleek nu, het kleedje paste totaal niet bij mij, het model niet, de kleur niet,... kortom een hele rit voor een grote teleurstelling. Ik heb daar uiteindelijk toch mijn kleedje gekocht hoor, ookal was het zo ver.... het was een ander kleedje, maar het was dat van mijn dromen...
Waar ik eigenlijk toe wil komen is dat je best het kleedje eens aanziet voor je het koopt. Nu een goede naaister zal dit wel aan je model, lengte,... kunnen aanpassen, maar in mijn geval, ondanks ik toch wel op het model van de foto leek (niet zo perfect natuurlijk, maar we waren hetzelfde type) was het kleedje bij mij niet mooi. Ik zou er voorzichtig mee zijn...

Misschien zoals hierboven ook al eens gezegd is toch wat winkels doen en wat kleedjes passen, dan weet je al veel qua model, kleur,... Succes!

Groetjes
Annelies

Aurelia
6-7-2012
 Meld misbruik7-9-2011 18:07:48

Heylaba,

merci allemaal om te reageren.
Ik loop inderdaad al een tijdje met het idee om eens naar een winkel te gaan en enkele kleedje te passen en te zoeken naar eentje die erop lijkt.
Maar ik heb nu zo mijn zinnen gezet op dat kleedje. Het sprak me vooral aan omdat het model die het kleedje aanheeft, geen model is met de ideale maten. Dus zag ik me mezelf daar in. De naaister zegt ook dat het wel zou passen, en dat zegt ze niet zomaar zodat ze mij kan overtuigen. Ze heeft de kleedjes van mijn zussen ook gemaakt en die waren echt wel passend voor hen en af.
Ik ben daarstraks nog eens geweest en ze wil niet echt de details wegdoen, want die maken juist het kleed af. En dat begrijp ik, ze wil ook niet iets maken waar ze zelf niet content van zal zijn.
Ze heeft zoals jullie ook gezegd eens te gaan kijken in enkele bruidswinkels.
Of dat ik misschien andere kleedjes nog eens moet opzoeken die minder werk vragen maar toch ook wel mijn smaak.
Hmm, moeilijk. Moest het van mij alleen afhangen dan had ik al ja gezegd, maar mijn toekomstige wederhelft vind het ietsjes te veel. Nuja, ik denk dat een man daar dan ook wel anders naar kijkt dan een bruidje in spé die hopeloos op zoek is naar dat ene kleedje.

Groetjes, Aurelia

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info