Nu Online
Momenteel zijn er 336 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ontmaskeren van fake identiteiten of niet?

8-9-2011 23:09:28

Beste bruidjes, bruidegoms en andere bezoekers,

Op onze website circuleren er tal van accounts van mensen die eigenlijk niet zijn wie ze beweren te zijn. Accounts met als doel toekomstige trouwers zand in de ogen te strooien en ze te lokken naar een bepaalde handelaar.

Zo zijn er de tientallen zogezegde bruiden en bruidegoms die één bepaalde fotograaf de hemel in prijzen, als was het de enige fotograaf die zijn stiel kent, die een hype creëren rond deze fotograaf en dat je van geluk mag spreken als je hem kan boeken (en hij jouw wil als klant), terwijl deze accounts anderzijds concurrenten van deze fotograaf letterlijk de grond in boren en zelfs klanten van zijn concurrenten aanschrijft om hen te bestempelen als dommeriken. Het toeval wil dat al deze accounts gemeenschappelijke PC’s hebben!

Ook zijn er bruidjes die kippevelmomentjes krijgen als ze hun live-muzikanten aan het werk hebben gehoord, terwijl hun account dezelfde pc gebruikt als die van de zangeres!

En zo zijn er nog tal van voorbeelden die in mij opkomen. Wat een toeval allemaal!

Oh ja. Mocht u zich als handelaar aangesproken voelen door deze voorbeelden, dan is dit louter toevallig.

Eerlijk gezegd baal ik van mensen die denken dat wij en de vele toekomstige trouwers op deze website achterlijk zijn. Mensen met twee gezichten die er alles voor over hebben om de consument te strikken door een mooi masker op te zetten en dezelfde consument natrappen als ze toch voor een concurrent kiezen. Je kan niet geloven van hoe hoog sommigen uit de lucht vallen als je hen met deze feiten confronteert.

Eigenlijk zou ik de namen van dergelijke mensen willen uitschreeuwen en iedereen willen waarschuwen,
maar de huidige gebruiksvoorwaarden laten dit niet toe denk ik. Misschien kunnen we in onze gebruiksvoorwaarden opnemen dat al wie zich aan dergelijke zaken schuldig maakt, openlijk ontmaskerd wordt.

Wat denken jullie? Vinden jullie dat de privacy/anonimiteit van dergelijke personen moet opgeheven worden? Of vindt je mij te paranoia en berusten al deze feiten louter op toeval?

Ik hoor het graag,
Pascal.

Redactie

Meld misbruik

Reacties: 112 | Gelezen: 4297

Leentje

Meld misbruik8-9-2011 23:11:46

zeer interessant onderwerp pascal. ik zeg: onthullen!

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik8-9-2011 23:29:51

als je echt zeker bent dat je juist bent met je beweringen en die mensen echt zo laf zijn dan is het je goed recht om on te waarschuwen en om hen te ontmaskeren zodat wij niet met zo'n laffe mensen in zee gaan

Jessica

Meld misbruik8-9-2011 23:37:23

Als je 200% zeker bent, dan mag je die namen zeker onthullen! Groetjes

Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik8-9-2011 23:50:45

Ik vind ook dat jullie het recht hebben om die mensen bekend te maken. Op zo'n valse manier reclame maken is echt wel niet de bedoeling... Als iemand oprecht ergens tevreden over is, mag dit natuurlijk gezegd worden als bruidje of bruidegom maar dat de handelaars zelf reclame gaan maken onder het masker van bruid(egom) vind ik ook echt niet kunnen!
Onthullen maar :-)

Sarah
22-6-2012
 Meld misbruik8-9-2011 23:55:45

idem ! als je zeker bent .. onthullen zo weten wij ook of het echt is of niet .. erg dat dit gebeurd

Ann

Meld misbruik8-9-2011 23:57:28

Beste Pascal, zéker onthullen! Je weet dat mij dit al meerdere keren opgevallen is en ik je dit dan ook altijd gemeld heb. Ik vind dat het maar eens moet gedaan zijn met al die oneerlijke concurrentie. Wij die dagdagelijks bezig zijn met ons beroep, die op een legale betaalde manier reclame voeren waar wenselijk, zijn daar de dupe van. Ik weet dat jij je aan de privacy-regels moet houden en daar niet buitenkan, daar maken die malafide personen gretig gebruik van. Ik strijd met je mee en zal dit nu nog meer doen! Succes, en dank dat je voor je eerlijke handelaars staat.

tamara
20-5-2011
 Meld misbruik8-9-2011 23:59:22

Ik vind ook al je het 100% zeker weet, dat iedereen op deze site dat wel mag weten.
Het gaat hier toch immers om mensen te leren kennen die je eerlijk op je trouwdag willen bijstaan, en als je dan te maken krijgt met zo'n oplichter op je bijzonder dag is dat het ergste dat je kan overkomen!! Ik moet zeggen dat ik dankzij deze site echt fantastische mensen heb leren kennen, die onze dag echt helemaal bijzonder gemaakt hebben. Moesten jullie er niet geweest zijn, zou dat een pak moeilijker geweest zijn!
Dus onthullen maar!!
groetjes

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik9-9-2011 0:19:07

Ik volg gewoon de mening van de mensen hierboven. Dit zou niet mogen dus onthullen!

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik9-9-2011 0:34:48

Ik zou ook zeggen onthullen, maar vraag me af of dat veel uitmaakt. De personen in kwestie kunnen immers direct een ander fake profiel aanmaken, toch? Kan je deze fakers niet gewoon blokkeren via hun ip-adres zodat ze geen account meer kunnen aanmaken?

Groetjes,
Cindy

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik9-9-2011 0:39:34

Gewoon onthullen. want dat brengt "ons bruidjes" alleen maar meer stress toe! wij als bruidjes en bruidegommen hebben hier veel aan dit forum. wij storten onze zorgen en onze harten hier uit alsook onze vreugde en ons verdriet. Vind het echt jammer van sommige mensen die dan hier fake zijn. hoe betrouwbaar word het hier dan nog? wie kan je nog vertrouwen? Onthullen maar.

Groetjes jana

Kris

Meld misbruik9-9-2011 1:16:06

Onthullen!!! Ze zijn een doorn in het oog van de eerlijke fotografen! Het zijn ook deze fotografen die bij elk koppeltje dat op dezelfde datum aanvraag voor een trouwreportage doet een hogere prijs maken en het voorgaande koppeltje afbellen....

Kristien
25-5-2012
 Meld misbruik9-9-2011 1:23:25

Tja, als je zeker bent, waarom niet? Ik vind het idd raar dat er bv blijkbaar maar één winkel is voor trouwringen, en een tweetal fotografen die het hele land bedienen:)

Sofie
27-8-2011
 Meld misbruik9-9-2011 6:07:06

Zeker onthullen, want er zitten hier zeker oneerlijke handelaars tussen, zelf meegemaakt

isabel
14-7-2012
 Meld misbruik9-9-2011 6:34:20

Inderdaad onthullen die namen !!
Zo zijn wij zeker dat we tegen dat onze trouwdag daar is samenwerken met ECHT de beste prijs/kwaliteitskeuzes die we eerder maakten en niet op onze dag met zulke zorgen bezig zijn.

Ludo

Meld misbruik9-9-2011 6:38:42

Pascal,

Onthullen man !!! Wij hebben hier in het verleden al samen over gemaild en wat de fotograaf betreft was ik al lang zeker om wie het ging.
Daarom ben ik als collega fotograaf de belaagde fotografen (of ten minste toch twee) bijgetreden en voor hen mee in de bres gesprongen. We werken allemaal om iets te verdienen en ieder heeft zijn eigen stijl en manier van werken. Nijd, afgunst en jaloezie kunnen we hier missen op het forum als kiespijn.
Wij zijn er als handelaars om de toekomstige bruidjes op een eerlijke en open manier onze diensten aan te bieden !
Nogmaals Pascal, onthullen al zijn het maar de initialen van zijn naam, maar neem best eerst even juridisch advies om claims of processen te vermijden, wat hij zal niet wachten om een klacht in te dienen wegens laster en eerroof, terwijl hij zelfs niets anders doet.
Mvgr
Ludo

sofie
21-4-2012
 Meld misbruik9-9-2011 7:15:32

Onthullen !!! ben eens benieuwd....
Je ziet inderdaad heel regelmatig bepaalde namen steeds terug komen.

Groetjes,

Sofie

Shanna
21-9-2012
 Meld misbruik9-9-2011 7:15:32

Als je zeker van je stuk bent zeker onthullen!

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik9-9-2011 7:17:43

ik zou ook zeggen onthullen maar als dat juridisch gezien niet verstandig is.. is er geen optie om deze persoon (personen) te blokkeren via hun ip-adres??

Sandra

Meld misbruik9-9-2011 7:24:38

Normaal zou ik hier niet op antwoorden, maar kan het deze keer toch niet laten.

Het is heel onsportief van bepaalde handelaars om 1 of meerdere valse accounts te openen en dan je zaak gaan aan te prijzen of de mensen je diensten aan te smeren.
Ik heb aan zo'n praktijken nooit meegedaan, maar elke keer serieus geërgerd! Het valt enorm op welke namen dit doen en je kan tevreden zijn van je fotograaf, maar om het overal er centimeters dik gaan in te smeren dat je percé naar die fotograaf moet gaan, sorry, dat geeft andere handelaars geen kans om ook hun diensten aan te bieden.
Ik ben voorstander! Los het in ieder geval op, ik ben er zeker van dat ik niet de enige handelaar ben die er zo over denkt!!
Dat maakt het voor andere handelaars weer leuk om op een gezonde manier te concureren!

Jessica
7-7-2012
 Meld misbruik9-9-2011 7:38:00

Nu heb je me wel super benieuwd en ook wat ongerust gemaakt! Wij hebben ook iemand genomen op onze huwelijksdag die hier regelmatig op het forum vermeld wordt. Wij hadden een aangenaam persoonlijk gesprek, maar nu ben ik toch wat ongerust. Dus onthullen zou ik zeggen!

cinderella
27-9-2011
 Meld misbruik9-9-2011 7:40:59

Ik zou ook kiezen om deze namen te onthullen!

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik9-9-2011 8:01:00

ik zou persoonlijk ook die mensen onthullen.

Wat eventueel wel een optie is om op de mensen hun profiel niet alleen de gestarte forum berichten te zetten, maar ook feed met wat ze zeggen in andere berichten. Zo kunnen mensen sneller zien dat dit zo een profiel is.

Vallen deze praktijken ook niet onder misbruik van vertrouwen? (gisteren was er toch iemand veroordeeld voor een vals profiel op facebook?)

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 8:03:07

Ik ben ook voorstander van onthullen. Op die manier heb je in de toekomst ook de spreekwoordelijke "stok achter de deur" voor wie het spel niet eerlijk speelt (ze weten wat er zich boven het hoofd hangt). Op dit moment heerst er ergens een beetje straffeloosheid en kunnen de oneerlijke handelaars hun gang gaan zonder dat ze op de vingers getikt worden. Kan me voorstellen dat dit niet motiverend werkt voor de handelaars die wél eerlijk hun brood proberen te verdienen.

Liefs,

Nathalie

Kelly
8-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 8:05:31

Onthullen!

Marc

Meld misbruik9-9-2011 8:07:06

Onthullen!

Als er niet op een eerlijke manier handel gedreven kan worden, dan niet.

Blijkbaar is dit de nieuwe manier van werken, want heb al op meerdere forums dezelfde problematiek tegengekomen, van dubbele accounts (of zelfs meer dan twee), enkel en alleen om in een goei daglicht te komen staan.

Als je als fotograaf de mensen niet kan overtuigen met je beelden, dan is het spijtig, maar het zij zo, wat een laffe manier om dan "valse reclame" te maken / laten maken.

Hoop dat degene die hieraan meedoen in de grond zakken van schaamte...

groeten, Marc

Jessica
26-8-2011
 Meld misbruik9-9-2011 8:20:36

Ik kies toch ook wel voor onthullen..
Ik vind dit een oneerlijke manier van reclame maken.

Groetjes

Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 8:21:04

Pascal,

Hier zeker nog een voorstander van "onthullen". Als je de bewijzen het, GO FOR IT!

En, de bruidjes en bruidegommen zullen dat zeker appreciëren en zal de site zeker ten goede komen!

Dank u voor uw professionaliteit!

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik9-9-2011 8:23:35

In feite ben ik het eens met alle mensen hierboven: onthullen dus, maar inderdaad beter eerst zorgen dat je je geen juridische problemen op de hals haalt. Ook wij hebben op basis van reacties op dit forum handelaars gecontacteerd en overeenkomsten afgesloten.

Ik wil wel graag ook nog een andere reactie geven: ik heb hier ook al heel vaak reclame gemaakt voor handelaars met wie wij contact hebben gehad en waar we heel tevreden over waren. Ik hoop dat nu niet alle bruidjes gaan denken dat alle mensen die "supporteren" uit sympathie voor een bepaalde handelaar, in feite fake profielen zijn.
Net daarom vind ik het extra belangrijk dat deze fake profielen onthuld worden, zodat de oprechte positieve of eerder negatieve reclame er meer zal uit springen.

Groetjes,
Hanne

lilacx
17-9-2011
 Meld misbruik9-9-2011 8:49:55

Ik zou ook zeggen onthullen maar weet eigenlijk niet of dit juridisch correct is en of dit de wet op de privacy niet schend. Misschien kunt u dit opnemen in de gebruikersvoorwaarden, dat bij misbruik hun identiteit onthuld wordt. (deze vermelden toch reeds dat Mediatrends ten alle tijde de voorwaarden mag wijzigen) EN telkens ze iets posten moeten ze toch aanvinken dat hun reactie niet in strijd is met deze gebruikersvoorwaarden. En als dan blijkt dat hun reactie dan toch in strijd is ...... ONTHULLEN !!!

Nicky

Meld misbruik9-9-2011 9:00:41

Helemaal eens met de rest hier, onthullen maar! Ik heb zelf ook het idee als ik dit forum bekijk dat er maar 1 of 2 goede fotografen zijn, het zijn telkens dezelfde.

Groetjes,
Nicky

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik9-9-2011 9:07:46

Onthullen!

Joeri
28-7-2012
 Meld misbruik9-9-2011 9:07:59

Pascal,

Zoals je zegt kan dit gemakkelijk bewezen worden, als de beide accounts van dezelfde comp afkomstig zijn dan heb je je bewijs.
Ik zou dus zeker zeggen ONTHULLEN.
Ik heb hier al heel veel info en ideetjes op gedaan en zou het dan ook enorm spijtig vinden moest ik door zo'n praktijken mijn trouwdag verkeerd plannen.

Eerlijlkheid boven alles en de bruidjes en bruidegoms zullen zelf wel kiezen.

Davy

Meld misbruik9-9-2011 9:09:19

Zeker onthullen. Op zo'n manier zaken doen doe je gewoon niet.
Betrokken fotograaf heeft mij ook al zwart gemaakt hier op het forum.

Groetjes,

Davy

Kim
21-10-2011
 Meld misbruik9-9-2011 9:15:52

Onthullen!

Nele
28-4-2012
 Meld misbruik9-9-2011 9:28:07

Het is zoals cindy zegt ... eens ze bekend zijn maken ze gewoon een ander profiel aan en probleem terug ... Je kan idd beter eens navraag doen of je ze niet gewoon kan blokkeren op ip-adres.

Cindy
10-9-2011
 Meld misbruik9-9-2011 9:29:01

absoluut onthullen!!!

Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik9-9-2011 9:30:58

Zeker onthullen! We zijn hier om elkaar te helpen en niet om 'er in geluisd' te worden door handelaars..

Sophie
15-9-2012
 Meld misbruik9-9-2011 9:41:05

Ik volg iedereen, en vooral Hanne! Onthullen, zodat de oprechte positieve reacties een waardevolle hulp in de zoektocht van de anderen kunnen zijn!

(en inderdaad, opnemen in de gebruiksvoorwaarden! - hoewel het er al min of meer, zij het niet letterlijk instaat: bij het posten van een bericht moet je aanvinken dat 'je reactie geen (verdoken) reclame bevat...)

Veronique
7-7-2012
 Meld misbruik9-9-2011 9:42:20

Onthullen!

jamie
9-3-2012
 Meld misbruik9-9-2011 9:47:43

onthullen !! Dit zou absoluut niet mogen !!

Ellen
3-9-2011
 Meld misbruik9-9-2011 9:48:08

Zonder twijfel onthullen.
Stressy bruidjes hebben echt geen nood en mensen die niet eerlijk zijn. Want het gaat over de mooiste dag van hun leven!

joke
13-8-2011
 Meld misbruik9-9-2011 9:49:46

onthullen en blokkeren zou ik zeggen, ik heb hier ook al reclame gemaakt voor onze fotografe maar dit is omdat ik uiterst tevreden was maar als je al de toekomstige bruiden met valse berichten zand in de ogen laat strooien voor wat is zo een forum dan nog goed he.
Hij zal het wel afleren op die manier tenslotte zijn er nog forums waar hij er al bekend om staat he.

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik9-9-2011 9:51:23

Zonder twijfel onthullen Pascal. En bedankt dat je dit hier eindelijk gepost hebt! Ik vind dat alle bruidjes die zo "in de wolken" zijn omdat ze een bepaalde fotograaf aan de haak geslagen hebben, de recht hebben om te weten dat deze persoon niet op een deftige manier zaken doet en helemaal niet even eerlijk en vriendelijk is als hij/zij zich voordoet! Onthullen dus!

Yves

Meld misbruik9-9-2011 9:51:44

Beste Pascal,

Oneerlijke praktijken en koppels zand in de ogen strooien
kunnen we allen missen.

Het zou al fijn zijn dat er een halt aan deze praktijken wordt
toegeroepen maar onthullen zou toch meer afschrik teweeg brengen
en de huwelijkskoppels laten weten wie hun bedot met dergelijke praktijken.

Mocht het kunnen, graag!

Vriendelijke groeten,
Yves

www.huwelijksfotograaf.nu

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik9-9-2011 9:52:58

Ik sluit mij aan: onthullen!

Elke bruid gaat hier op zoek naar tips rond bepaalde onderwerpen...en die zogenaamde 'goede raad' van sommigen slaat nergens op!
Je ziet inderdaad ook bij een aantal fotografen (ga de naam nu niet vernoemen) altijd dezelfde lovende, geweldige, super fantastische commentaar tevoorschijn komen...*geeuw*!

Dus...weg er mee en onthullen!

groetjes

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik9-9-2011 10:02:15

Tja ik zit hier eigenlijk meer met een tweestrijd.
Inderdaad het is niet leuk dat sommigen zich bezighouden met zulke laagstaande praktijken. Ik denk dat iedereen wel handelaars heeft gecontacteerd naar aanleiding van berichtjes op het forum.
Anderzijds is er nog altijd recht op privacy, dat in zekere mate moet worden gerespecteerd. Kan je niet een soort procedure maken, in geval van laster + zelfde IP adres en meerdere keren vastgesteld dat ze geblokkeerd worden.?Met verwittigingen en zo bij.
Ik heb dus een afwijkende mening maar ben er wel van overtuigd dat er nood is aan verdere reglementering.
Groetjes,

evy
2-7-2011
 Meld misbruik9-9-2011 10:12:24

ik zou ook zeggen onthullen, want uiteindelijk hebt ge op deze website veel vertrouwen in de medebruidjes en vaak vertrouw je ook op hun mening...

Orily
7-5-2011
 Meld misbruik9-9-2011 10:21:33

Onthullen maar .... Is geen manier van doen zo!! Het schendt enkel en alleen maar het vertrouwen van de vele mensen die hier op zoek zijn naar fotograaf en dergelijke!

jessy
16-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 10:26:50

Gewoon onthullen! Zoals hierboven al gezegd, je gaat vaak voort op mensen hun mening. En om dan om de tuin geleid te worden, niet leuk.

Evelyn
8-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 10:32:27

Onthullen die handel! Valse "reclame" ( goed of slecht) maakt niemand beter!

Groetjes!

Ann
29-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 10:40:38

Onthullen!

sepp

Meld misbruik9-9-2011 10:56:11

Beste bruidskoppels,

Ik vind ook dat die oplichter dringend een andere job mag zoeken en zich eens mag verantwoorden. Dat spelletje is nu al jaren aan de gang, en die mens heeft er genoeg zijn boterham mee verdiend, op de kap van mezelf en collega's.
mvg,
sepp

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik9-9-2011 10:59:42

Mij is het ook al opgevallen dat er sommige 'bruidjes' altijd en alleen maar reageren als het over 1 onderwerp gaat en altijd meet 1 goede handelaar aanprijzen..

Onthullen die handel!

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik9-9-2011 11:08:40

Nu ben ik wel heel benieuwd aan 't worden over wie 't eigenlijk gaat ;)

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik9-9-2011 11:26:52

Mijn trouwdag is ondertussen al voorbij, maar voor al de toekomstige bruidjes en eerlijke handelaars zeg ik: onthullen! Maar je moet inderdaad zien dat je jezelf geen rechtszaak op de hals haalt. Maar zoals hierboven al vermeld "

Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden. ", is dat volgens mij genoeg om de personen bekend te maken en hen van de site te bannen. Bruidjes hebben zo al stress genoeg om hun dag tot in de puntjes voor te bereiden, dat zoiets echt wel niet door de beugel kan. Maar spijtig genoeg kunnen ze nu gewoon hun gang gaan.

Ik begrijp dat het voor sommige handelaars niet makkelijk is om zonder deze sluikreclame aan de bak te komen, maar dan moeten ze misschien eens kijken naar het product dat ze afleveren?

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik9-9-2011 11:42:41

Inderdaad, bekend maken. Op zo een manier klanten lokken en zaken doen toont niet veel professionaliteit.

julie
24-9-2011
 Meld misbruik9-9-2011 11:46:28

Onthullen !!!

Linde
26-5-2012
 Meld misbruik9-9-2011 11:46:32

Euh, zoveel mensen zeggen al onthullen. Dus: we wachten :)

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik9-9-2011 12:01:06

Het valt mij op wie hier niet reageert... Ik zou hier zeker mee verder gaan! Een vriendin van mij, ook op dit forum aanwezig heeft zo zelf een serieus schandalige mail ontvangen... Het wordt tijd dat die persoon merkt dat dergelijke praktijken niet kunnen op een forum als dit, of het nu publiekelijk wordt gedaan of achter de coulissen... het moet gewoon gebeuren! 

Marjon
20-7-2012
 Meld misbruik9-9-2011 12:09:33

onthullen!

Lotte
23-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 12:12:01

zeker onthullen!

joke
13-8-2011
 Meld misbruik9-9-2011 12:12:22

ja het valt inderdaad op dat hij nu niet reageert, als het anders over fotografie gaat is er meteen reactie, het valt niet op.
Ik vind wel dat het nu moet onthuld worden, want er zijn uiteraard ook eerlijke fotografen waar hier veel reclame voor gemaakt worden en voor de bruiden die nog moeten kiezen is dit heel verwarrend ze gaan al niemand meer durven nemen die hier geprezen wordt.
Maak hem gewoon bekend, het internet staat er toch al vol van en dan stopt het bedrog hier tenminste.

Die
5-5-2012
 Meld misbruik9-9-2011 12:12:25

Ben het eens met de andere, onthullen die namen !!

Fairytale Bride
8-6-2013
 Meld misbruik9-9-2011 12:17:51

Zeker onthullen!

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik9-9-2011 12:20:47

als het jezelf niet in de problemen brengt ivm gebruiksvoorwaarden : doen.

Of gewoon de account schrappen.
Nu is het wel zo dat je van sommige berichten zelf ook wel 'voelt' dat het niet klopt, iemand die plots uit komt schreeuwen hoe geweldig dit of dat wel is of die net getrouwd is en alleen over 1 bepaald onderdeel (meestal muziek...) verslag uitbrengt.
En anders onthullen wij het he, dan is dat niet in strijd met je gebruikvoorwaarden
groetjes

Ellen
21-5-2011
 Meld misbruik9-9-2011 12:35:10

Hey,

ik stem voor. Ik heb zelf een situatie meegemaakt in aanloop naar ons huwelijk die hier min of meer bij aansluit. Ik had een minder rooskleurig bericht gepost over zaken die ik meegemaakt had bij een handelaar. Toen ik kort nadien daar langs ging, kreeg ik kritiek over me heen omdat ik dat bericht geplaatst had. Blijkbaar lezen ze daar ook mee op dit forum en vonden ze dat niet kunnen dat ik dat geplaats had.

Ik denk dat iedereen er alleen maar baat bij heeft dat het hier eerlijk aan toe gaat en dit forum in de eerste plaats is om mekaar te helpen en tips te geven.

Silke
5-5-2012
 Meld misbruik9-9-2011 12:46:00

onthullen!!! Is niet leuk voor de eerlijke personen hier op het forum.

nancy
20-7-2012
 Meld misbruik9-9-2011 12:50:23

zeker onthullen ,
grtz nanske

Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 12:58:11

Ik volg iedereen: onthullen en meteen blokkeren! Zo'n praktijken zijn echt niet aanvaardbaar en ronduit schandalig!

Wij hebben hier ook al een aantal professionals via dit forum gevonden, gecontacteerd en uiteindelijk vastgelegd, en hopelijk zijn zij allemaal oprecht (maar uit de persoonlijke gesprekken die we met hen hebben gehad, lijkt het echt wel we met eerlijk mensen in zee zijn gegaan). Maar toch geeft het mij stress...en da's stress dat ik er nu echt niet bij kan gebruiken (zit al 4 weken (ernstig) ziek thuis/ziekenhuis...dus piekeren over onze gemaakte trouwafspraken wil ik liever niet doen nu!). Dus hoe sneller die fakers onthuld worden, hoe beter voor mijn fysieke toestand!

Maar toch wil ik ook benadrukken dat er hier heel veel eerlijke en lieve bruidjes/bruidegommen zijn, die iedereen oprecht willen verder helpen. Ik heb al heel veel gehad aan al deze mensen en ben daarom heel blij dat dit forum bestaat! Zou dit forum echt niet meer kunnen missen! Ikzelf probeer ook altijd zo eerlijk en oprecht mogelijk mijn mening te geven en heb zo hopelijk zelf andere mensen ook verder kunnen helpen!

Ik zou dus ook zeggen, onthullen en blokkeren (best via IP-adres zodat ze niet meer opnieuw een vals account kunnen aanmaken!).

Lieve groetjes

Chantal

Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik9-9-2011 13:07:17

Ik zeg zeer zeker onthullen.

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik9-9-2011 13:17:03

ik sluit me aan bij de andere bruidjes... onthullen!

het is uiteraard als "echt" bruidje niet fout om een handelaar aan te bevelen of af te raden, maar het moet wel op een eerlijke manier gebeuren...

natascha
19-4-2012
 Meld misbruik9-9-2011 13:23:09

ik volg de andere bruidjes... onthullen...

en mijn vrouwelijke nieuwsgierigheid komt nr boven en vraag me af wie zich hiermee bezig kan houden...
groetjes tasch

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik9-9-2011 13:23:53

onthullen :-)

Jessica
16-7-2011
 Meld misbruik9-9-2011 13:30:07

Ik zeg ook onthullen die namen!

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 13:43:22

zelfde als hierboven overal. Als bruid wil je je hier op het forum geen zorgen hoeven te maken over valse berichten! En ik denk dat de huidige voorwaarden wel voldoende zijn om deze personen te onthullen en blokkeren via ip-adres.
ik zou wel beide doen, je weet nooit dat ze zo ver gaan om ander ip-adres te 'zoeken' om op het forum te komen!

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik9-9-2011 13:57:49

Van mij mag dit ook zeker onthuld worden, ieder bruidje heeft recht op eerlijke informatie! Jammer dat het forum op deze manier bevuild wordt: hier zitten zoveel mensen van goede wil die écht elkaar willen helpen en dat wordt dan wat overschaduwd door zo'n praktijken. Doen dus!

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik9-9-2011 14:00:09

voor zover je nog overtuiging nodig hebt: I agree!

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik9-9-2011 14:00:46

Ik denk dat ik niet de enige bruid ben die zich stilaan ongerust begint te maken over de keuzes die ze gemaakt heeft. Er zijn hier duidelijk verschillende mensen, los van de web moderator, die weten over wie het gaat. Ik zou zeggen: feel free om mij een privé berichtje te sturen, zodat ik mij (hopelijk) geen zorgen meer moet maken.

Ik weet dat het verre van ideaal is om hier nu een "privé berichten storm" op gang te brengen, maar er moeten duidelijk nog een paar dingen gecheckt worden voordat de webmoderator dit wil vrijgeven, en ons feest is niet meer veraf.

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik9-9-2011 14:04:52

Ja eerlijk gezegd ben ik nu ook mijn keuzes grotendeels aan het baseren op wat ik op dit forum lees en ik word ook ongerust want sta op het punt iets vast leggen. Kan iemand met meer nieuws mij PM'en? Supper bedankt

Jorn

Meld misbruik9-9-2011 14:07:28

zeker iets aan doen. dit is trouwens de hoofdreden waarom ik m'n abonnement niet hernieuw. als dit kan vermeden worden graag. trouwens stel ik mij de vraag of desbetreffende dan wel helemaal fiscaal in orde zijn?

jorn

wendy
7-7-2012
 Meld misbruik9-9-2011 14:07:34

onthullen zeker weten

Annemiek
29-10-2011
 Meld misbruik9-9-2011 14:23:24

Absoluut onthullen!!

Melissa
30-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 14:50:38

Zeker onthullen zou ik zeggen! Dit is een forum om trouwertjes wegwijs te helpen en in contact te brengen met eerlijke mensen!

Els
16-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 14:53:21

Idd zeker en vast onthullen!

We komen tenslotte naar een forum als dit voor de eerlijke ervaringen van anderen, niet om fake berichtjes van handelaars te lezen.

Ook ik heb mij voor een aantal keuzes gebaseerd op berichtjes hier op het forum en zou het dus ook erg op prijs stellen dat mensen die weten over wie/welke accounts het gaat, mij iets zouden willen laten weten want maak toch wel een beetje zorgen nu.

Jurgen
1-9-2012
 Meld misbruik9-9-2011 14:57:54

Jurgen
1-9-2012
 Meld misbruik9-9-2011 14:59:07

oei er loopt iets mis met het kadertje: verschijnt niets in...

In ieder gevallen: Onthullen

We komen hier voor eerlijke antwoorden en meningen :)

joke
13-8-2011
 Meld misbruik9-9-2011 15:07:39

Beste redactie,

ik weet dat dit voor jullie een moeilijke situatie is, maar kan je voor een oplossing zorgen? De privéberichten en emails circuleren al, en als als onze vriend fotograaf zijn vals spelletje verder zet in deze cirquis worden nu alle bruiden ingelicht over een verkeerd persoon, er moet nu echt wel iets aan gedaan worden. Geen verwijt aan jullie want ik stel het op prijs dat jullie er eindelijk openlijk over beginnen, maar ik heb bang dat dit verkeerde wendingen gaat krijgen als hij mensen een naam van een andere fotograaf doorgeeft is hij weer aan hogerhand he.
Toekomstige bruidjes zijn zo al bezorgd genoeg of ze voor de juiste mensen gekozen hebben zonder dat dit het allemaal nog moeilijker maakt, ik spreek uit ervaring tenslotte hadden wij ook enkelen op ons huwelijk waarbij ik mijn keuze gebasseerd had op de meningen van dit forum.

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik9-9-2011 15:29:13

ik ben nu ook wel heel benieuwd wie hier de valsspelers zijn... wie het weet mag me altijd een pb'tje sturen.

Als is dat misschien inderdaad zoals Joke zegt niet de beste oplossing. Maar het lijkt wel alsof de bruiden het in eigen handen moeten nemen...

vicky
10-9-2011
 Meld misbruik9-9-2011 15:39:29

zeker onthullen zou ik zeggen de aandstaande bruidspaartjes moeten toch zeker zijn dat ze eerlijk worden bijgestaan. er is per slot van rekening toch ook veel geld mee gemoeit met een trouwdag.

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik9-9-2011 15:42:45

Ik treed Joke volledig bij. Anders dreigt dit uit de hand te lopen, vrees ik.

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik9-9-2011 15:55:27

ik treed ook de anderen toe dat het nu wel echt ver gaat. iedereen begint te panikeren en rond te zoeken enz...
een mens zou geen antwoorden meer durven geven op iemand die een fotograaf of dergelijke zoekt. jammergenoeg gaan hierdoor verkeerde mensen geviseerd worden en heeft de "valse" fotograaf vrij spel om dit nu nog erger te maken.

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 15:59:54

Beste redactie,

Ik vind ook dat Joke gelijk heeft. Heel veel bruidjes (waaronder ikzelf) gaan prat af op de aanbevelingen van andere bruidjes en hebben dure beslissingen daarop gebaseerd. Ergens hebben jullie de verplichting dit forum "proper" te houden zodat het kan dienen waarvoor het dient, nl. dat bruidjes eerlijke, correcte informatie met elkaar kunnen uitwisselen. Nu zijn het de bruidjes die zich onzeker voelen omtrent de keuzes die ze gemaakt hebben terwijl het eigenlijk de misbruikers zouden moeten zijn die zich bang en onzeker moeten voelen, toch?

Misschien kunnen jullie even bij een advocaat gespecialiseerd in deze materie te rade gaan zodat jullie goed weten waar jullie (juridisch) staan en wat mogelijk is en wat niet (kwestie dat jullie zelf niet in de problemen komen)? Desnoods kunnen de gebruiksvoorwaarden voor dit forum aangepast worden.

Nathalie

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik9-9-2011 16:07:43

Ik heb een groot vermoeden over welke fotograaf het gaat ... toen ik eens iets positiefs zei over deze persoon, gewoon als reactie op iemand die een vraag stelde, kreeg ik dadelijk een mail van iemand die me beschuldigde van sluikreclame!? Terwijl ik over vele andere zaken waar ik tevreden van ben ook iets positiefs zeg als daar naar gevraagd wordt, dus dit fotograaf-item lag blijkbaar heel gevoelig bij sommigen. Toch zou ik het jammer vinden moest deze fotograaf door het slijk gehaald worden als het niet 100% zeker is dat hijzelf achter deze valse "reclame campagne" zit, want het zou niet de eerste keer zijn dat hier iemand zit die net de bedoeling heeft om topics als deze tot stand te brengen, helaas!
Misschien een tip voor bruidjes die nu in paniek zijn. Beperk je bij het zoeken van een fotograaf ed. niet enkel tot dit forum maar zoek ook elders naar referenties.

Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik9-9-2011 16:10:16

Ik zou ook onthullen!

En jammer dat goede namen dan waarschijnlijk opeens slecht zullen zijn!
Als fotografen zo goed zijn als ze beweren zullen ze hun klanten wel kunnen winnen met eerdere resultaten?
Kben benieuwd hoe dit gaat aflopen!
Groetjes Carmen

Sylvia
15-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 16:16:01

Ook ik heb men keuze gemaakt op basis van wat ik hier op het forum heb gelezen; zowel de DJ, ringen, fotograaf, ... Ik begin mij nu ook toch wel wat zorgen te maken.
Ik zou zeggen, zeker onthullen en in afwachting hiervan, kan iemand die er iets meer over weet mij mss wat info geven?

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik9-9-2011 16:22:28

Beste redactie,

hier staan 95 reacties en deze post is meer dan 1000 keer bekeken.. Ik denk dat er moet ingegrepen worden voordat dit uitmondt in een soort van heksenjacht. Hier hebben noch de bruiden/bruidegommen/bezoekers, noch de eerlijke handelaars baat bij.

Vriendelijke groeten,
Hanne

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik9-9-2011 16:49:14

Gewoon onthullen, want er zullen waarschijnlijk altijd wel mensen zijn die deze 'valse accounts' zullen geloven en hierdoor zullen worden afgezet.

Maar natuurlijk enkel als jullie 100% zeker zijn, anders wordt iemand anders door het slijk gehaald voor niets.

laura

Meld misbruik9-9-2011 16:50:10

Onthullen!! Als iemand zijn werk goed doet, en de mensen zijn tevreden hoef je zulke praktijken niet te doen! Dat is mijn mening!

Groetjes,

LauraColor

Debbie
16-9-2011
 Meld misbruik9-9-2011 17:00:15

Onthullen dan maar...

Laura
30-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 17:06:49

Onthullen. Ik zou ook graag weten over wie het gaat. Ik denk dat er veel bruidjes nu wel ongerust zijn en wij hebben wel het recht om te weten of ze met de goede persoon in zee zijn gegaan of niet.

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 17:07:22

Ik vind ook: onthullen. Zodat oprechte meningen onderscheiden kunnen worden van valse reclame.

francis en joeri
6-7-2012
 Meld misbruik9-9-2011 17:15:00

idd onthullen!!!!!

Redactie

Meld misbruik9-9-2011 17:22:35

Zo veel reacties! Ik krijg er zelfs kippenvel van

Om het overzichtelijk te houden heb ik een vervolgbericht opgestart:
http://www.wijtrouwen.com/nl/forum/?msgid=362589&subject=Ontmaskeren-van-fake-identiteiten-of-niet-Vervolg-1

B.

Meld misbruik9-9-2011 17:28:46

De post van Pascal van de redactie is vrij duidelijk en hij schrijft een aantal dingen die het voor de mensen die het forum een beetje volgen erg eenvoudig maken te achterhalen wie bedoeld wordt.

Namen bekend maken of de accounts bannen is een oplossing, maar net iets minder eenvoudig in praktijk, je moet wel zeker zijn van wie je viseert. Veel gebruikers hebben dynamische IP adressen, die veranderen dus van tijd tot tijd. Bovendien moet je geen geleerde zijn om te surfen via een anonymous proxy en dan valt het ip adres niet te achterhalen.

Los daarvan zijn er van tijd tot tijd nog praktijken van een verderfelijke aard die te spotten zijn op dit forum. Waarschijnlijk louter en alleen te wijten aan het succes van het forum, trouwen is big business, iedereen wil dus een stukje van de taart meegraaien.

melissa
14-7-2012
 Meld misbruik9-9-2011 17:54:14

Onthullen, voel me niet meer gerust nu. Al onze beslissingen gebeuren op raad die ik hier lees op het forum.

Sarah
3-9-2011
 Meld misbruik9-9-2011 18:05:30

onthullen die handel!
Iedereen kijkt op dit forum voor een eerlijke mening van andere bruidjes, wat door deze valsspelers toch echt ondermijnd wordt.
Als ze goed in hun werk zouden zijn zouden ze deze valse praktijken niet nodig hebben om er te komen. En zij die eerlijk zijn hoeven hier niets van te vrezen. Ik ben net getrouwd en ben helemaal van plan om alles wat me beviel aan te raden :)

Mieke
12-5-2012
 Meld misbruik9-9-2011 18:23:17

Hey Pascal,
Ook ik zou het onthullen als je het 100% zeker weet.
Je helpt er toch de bruidjes to be heel hard mee...Want idd keuzes worden gemaakt dikwijls door wat andere 'bruidjes' zeggen.

Thierry

Meld misbruik9-9-2011 20:40:02

Bij de DJ's heb je dit ook heel duidelijk.
- In het verleden braken sommige bruidjes mij bvb af, tot later bleek dat dit 1 concurrent was van mij... .
- Een andere DJ reageerde onder 30 namen, die te herleiden waren tot 1 profiel.

- Ook opgepast met het gastenboek: zelden wordt er bij een handelaar iets in het gastenboek van zijn profiel hier geschreven, hoeveel tevreden klanten ze ook mogen hebben. Maar plots zie je een handelaar met tientallen referenties, terwijl hij alleen werkt?!

Kies via mond aan mond reclame, spreek met die handelaar, laat hem dingen tonen/horen, en ga op je eigen gevoel af.

Groeten
Thierry, Discobar Imagine Music
www.trouwfuif.com

Nellie
20-4-2013
 Meld misbruik9-9-2011 23:31:55

Hihi wat een eensgezindheid... Ja, ik kan mij alleen maar aansluiten. Een trouw plannen is al zo moeilijk!!! Eerlijke informatie is dan ook zeer belangrijk en valsspelers kunnen we missen als kiespijn...

Groetjes,
Nellie

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik10-9-2011 8:59:26

Ook voor wat mij betreft: onthullen!

Enja denk dat we allemaal al wel weten over welke fotograaf het hier gaat ;-). Als je regelmatig op het forum vertoeft, kan je er gewoon niet naastkijken! Dus uit respect voor alle anderen die hun werk minstens even goed doen, moet je het gewoon bekend maken!

Groetjes!

Leentje

Meld misbruik11-9-2011 12:19:31

Ik reageerde als eerste op dit bericht, maar wil toch ook nog effe verduidelijken dat ik écht wil dat deze """fotograaf""" onthuld moet worden.
Net als Davy ben ik één van de mensen die erg te lijden heeft gehad onder deze persoon. Het ergste is dat hij hier de hemel in wordt geprezen. Ik spreek me niet uit over zijn fotografie kwaliteiten, want dat is hier niet van belang, maar de manier waarop hij zijn concurrenten (hij ziet ons duidelijk niet als collega's, wél als concurrenten) belaagt, zwart maakt en zichzelf promoot (in de vorm van valse accounts) gaat gewoon te ver.
Ik, zoals enkele anderen, weet over wie het gaat, en ik moet écht om m'n tanden bijten om het hier niet aan de grote klok te hangen.

Dus, Pascal, ik hoop dat gerechtigheid kan geschieden en de oneerlijke personen hier eindelijk eens ontmaskerd worden.
Ikzelf ben geen betalend lid, maar respecteer wel mijn collega's. Ik heb zelf met veel van hen een vriendschappelijk, collegiaal contact, zonder "onder elkaar's duiven te schieten". Van jaloersheid is er tussen mij en mijn collega's geen sprake, wat van de persoon in kwestie allesbehalve gezegd kan worden!!!

Zij die zich verlagen tot dit soort praktijken moeten de gevolgen maar dragen!

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik11-9-2011 13:43:21

je weet, net als ik, toch altijd graag eerlijke informatie? ik zou absoluut niet over iets willen beslissen waar ik achteraf spijt van krijg omdat ik het hier anders las ...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...