Nu Online
Momenteel zijn er 341 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksvorming (kerk)

8-9-2011 23:20:33
Beste bruidjes,

Vanavond zijn ik en men verloofde naar een info avond gegaan betreffende ons kerkelijk huwelijk :-), nu moeten we nog wel een vorming doen voor we in ondertrouw gaan voor de kerk, we hebben gekozen voor de formule bij "gastgezinnen". Heeft iemand ervaring met een huwelijksvorming voor de kerk? Over wat gaat dit allemaal zoal?

Groetjes.

Fairytale Bride
8-6-2013
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 633

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik9-9-2011 8:40:05

hey,
bedoel je een parochiekoppel kiezen uit je buurt voor een gesprek?
groetjes

Fairytale Bride
8-6-2013
 Meld misbruik9-9-2011 11:25:48

ja zo iets bedoelde ik Jana.

Groetjes.

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik9-9-2011 16:45:11

Wij hebbe dat maandag ook gedaan. dat ware de vragen van: waarom trouwen voor de kerk? waarom kieze jullie voor elkaar? hoe hebbe jullie elkaar lere kennen? hoe diep is ons geloof? wat zijn onze levenservaringen? Hoe we omgaan met elkaars familie? ...
maar uiteindelijk werd dat in één groot gesprek gegoten en vonden we het eigenlijk heel leuk. wij hadden wel e papiertje gekrege op voorhand met namen op wie we konden kiezen en we zijn wel op de namen afgegaan om ons gesprek te doen. we dachten hoe jonger hoe milder ofzoiets
groetjes

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik9-9-2011 20:44:00

Ow jeeeeeeeeeeee... dit zie ik NIET zitten :-)

Fairytale Bride
8-6-2013
 Meld misbruik9-9-2011 21:12:16

bij ons in de parochie is er een ouder koppel en een jonger koppel, ik heb een mail gestuurd naar het iets jonger koppel :-).

Vind wel belachelijk dat ze ons eigenlijk zo'n beetje "verplichten" precies soort verantwoording afleggen... ach ja soit, gewoon ondergaan dus...

Ik wil het ook zo snel mogelijk doen, des te sneller we er vanaf zijn ;-)

groetjes.

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik9-9-2011 23:00:16

uiteindelijk valt het wel mee, hangt ook van koppel tot koppel af. denk als je zo'n ouder parochiekoppel hebt dat die meer over god praten mischien. Bij ons was het echt zo al die vragen in één groot gesprek gegoten. en moet toegeve ze ware leep zenne je kon echt uit hun vragen of hun verhalen horen wat ze van u willen horen. zoals bvb: de kerk zegt over kinderen krijgen blablabla... hun begin was dan: en ja je weet de kerk en kinderen dat hoor bij elkaar, kweet ni hoe jullie dat zien?? en dan denk je effe van oei! maar ik ben ook eerlijk geweest en ook verteld dat ik af en toe mijn geloof kwijt was en ook al boos ben geweest op de heer hierboven. ma ze vonden dat wel normaal. dat was voor hun GELOVEN. en ene tip: nooit vertellen op de vraag waarom kerk? omdat het romantisch is dat hore ze blijkbaar heel veel en daar ergeren ze zich wel aan. wij hebben geantwoord, "het leek ons logisch".
dus bij deze zo wa kort samegevat.
succes he dames :)
groetjes

Fairytale Bride
8-6-2013
 Meld misbruik10-9-2011 10:27:13

dank je voor de handige tips!

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...